سپاه نیوز: فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: شخصیت امام دارای ابعاد مختلفی بود که توانستند بزرگترین انقلاب را در عصر معاصر رقم بزنند.

سپاه نیوز: فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: شخصیت امام دارای ابعاد مختلفی بود که توانستند بزرگترین انقلاب را در عصر معاصر رقم بزنند.

سپاه نیوز: فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: شخصیت امام دارای ابعاد مختلفی بود که توانستند بزرگترین انقلاب را در عصر معاصر رقم بزنند.
کد خبر: ۱۰۳۷۲
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹

به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار سید یوسف مولایی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز ضمن گرامیداشت قیام 15 خرداد، اظهار داشت: شناخت تمام ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) حرف و کار بزرگی می باشد و کسی می تواند به وجود و این ابعاد شخصیتی برسد که وجود امام را شناخته و فهمیده باشد.

 

وی با بیان اینکه دنیا قبل از ایجاد تغییر بزرگ امام به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم شده بود، افزود: دنیا با انقلاب اسلامی حضرت به لرزه درآمد و تغییرات اساسی در برنامه های جهان به وجود آمد ؛ باید بدانیم مکتب های غربی و شرقی آن دوران با تمام تضاد ها در موضوع  جلوگیری از ورود دین با هم همراه بودند.

 

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز با اشاره به تغییرات دنیا پیش از انقلاب اسلامی، ادامه داد: مسئله مشترک دو مکتب شرق و غرب مبارزه علیه دین بود و به معنی اعم این همه ی ادیان و بخصوص دین مبین اسلام را نمی خواستند و با شعار های دین افیون جامعه و دین مرکز و منشاء عقب ماندگی دین را می زدند.

 

وی همچنین با اشاره به ویژگی های شخصیت امام و قیام 15 خرداد، تصریح کرد: مسئله مهم وجود تفکر و اندیشه امام است و بنظر می رسد که هیچ کس به اندازه مقام معظم رهبری شخصیت امام را نشناخته و به اندازه اهمیت آن نتوانسته بودند با کلمات و جملات امام را توصیف کنند.

 

سردار مولایی با تاکید بر منویات رهبری مبنی بر شناخت شخصیت والای امام، ابراز کرد: مقام معظم رهبری در توصیف عظمت روح و شخصیت حضرت فرمودند " امام نام آور بزرگ دنیا و دوران معاصر هستند و امام دانشمند پارسا و خردمند حکیم و سیاست مدار مقتدر و مومنی نواندیش بودند" .

 

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز توکل و ایمان امام را مثال زدنی دانست، بیان کرد: عدم حس ترس در سایه توکل امام  در زمان بازگشت امام از فرانسه در پاسخ به سوال خبرنگار فرانسوی " شما چه احساسی دارید و نمی ترسید جنگنده های شاه هواپیمای شما را بزند؟ گفتند: هیچ" قابل مشاهده است و نشان از وجود خاص و اسوه آن حضرت می باشد.

 

سردار مولایی با یادآوری ویژگی استقامت امام، عنوان کرد: استقامت امام عظمتی غیر قابل توصیف است، مشاور امنیت ملی آمریکا امام را یک انسان سازش ناپذیر و مقتدر داسنت و این مصداق آیات الهی قرآن مجید می باشد.

 

وی متذکر شد: شاید ما به ژرفا و عمق علم و فضایل امام راه یابیم  اما با مطالعه فرمایشات مقام معظم رهبری و بزرگان می توان وجهه و شخصیت امام  را درک کرد.

 

سردار مولایی با بیان اینکه امام یک وجهه و چهره ی تک بعدی نبود، گفت: شخصیت امام دارای ابعاد مختلفی بود که توانستند بزرگترین انقلاب را در عصر معاصر رقم بزنند و معادلات دنیا را دستخوش تغییرات کنند. امام به تنهایی معادلات را برهم زدند و اثرات همین بهم ریختتن ها هم در این زمان می توان مشاهده کرد.

 

 فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه  اگر بخواهیم راه امام را طی کنیم یک شناخت درست از امام و پس از آن ره پویی راه امام است، خاطر نشان کرد: امیدواریم خدا به ما توفیق دهد در این مسیر باشیم و مسیر امام را به درستی درک کنیم.

ارسال نظر
captcha