سپاه نیوز: تفاهم نامه اجرای "طرح  شهید سلیمانی"  برای مقابله با کرونا با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام امضا شد.

سپاه نیوز: تفاهم نامه اجرای "طرح  شهید سلیمانی"  برای مقابله با کرونا با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام امضا شد.

سپاه نیوز: تفاهم نامه اجرای
کد خبر: ۱۱۲۶۱
شنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳

به گزارش سپاه نیوز؛ تفاهم نامه طرح تکمیلی مقابله با کرونا توسط بسیج تحت عنوان «طرح شهید سلیمانی» با حضور مهندس اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری، دکتر شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و دیگر مسئولان در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام به امضا رسید.

بر اساس طرح شهید سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی، گروه های سلامتِ بسیج مساجد و محلات چهارمحال و بختیاری، اجرای اقداماتی از جمله؛ بیماریابی، امدادرسانی، خدمات بهداشتی، خدمات معیشتی، امر به معروف بهداشتی و ... را در سراسر استان آغاز می کنند.

در آغاز این جلسه حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری با خیرمقدم به حاضران، حدیثی از امام علی علیه السلام بیان کرد و گفت: اطاعت از خدا واجب است و واجب تر از آن ترک گناه و معاصی می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر افزود: قیامت نزدیک است اما نزدیک تر از قیامت، مرگ است و عجیب دنیا و عجیب تر از آن محبت و عشق و علاقه انسان به دنیا و دلبستگی به آن است. 

وی ادامه داد: قبر سخت است و سخت تر از آن دست خالی رفتن به قبر می باشد  لذا هر جایی هستیم باید بدانیم که مُهر ختم بر زندگی ما قبر است و در قیامت هر گروهی با رنگ لباس مشخصی که به رنگ اعمالشان است محضور می شوند لذا باید توشه خوبی برای قیامت و قبر خود آماده کنیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در پایان توصیه کرد: تربیت و تذهیب نفس را باید از خود شروع کنیم و خدمت به مردم را سرلوحه امور قرار دهیم.

سردار سرتیپ دوم پاسدار علی محمد اکبری فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری ، در تبیین طرح شهید سلیمانی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تقدیر از زحمات کادر بهداشت و درمان، گفت: این طرح در راستای مقابله با ویروس منحوس کرونا در ادامه تفاهم بین سازمان بسیج مستضعفین و وزرات بهداشت و درمان کشور در استان چهارمحال و بختیاری نیز به امضای استاندار محترم استان ، ریاست محترم علوم پزشکی و فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام رسید.

وی ، استفاده از ظرفیت های بسیار خوب بسیج در راستای قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا را از مزیت های طرح شهید سلیمانی دانست و افزود: در قالب این طرح با تداوم همراهی و همکاری مجموعه های درمانی استان همچون مراکز بهداشتی و درمانی همه شهرستان ها و بحث آموزش تیم های رصدگری، پیشگیری از شیوع ویروس در دستور کار قرار می گیرد.

سردار اکبری گفت:  تیم های 15نفره شامل یک نفر پزشک، 11 نفر بهیار و نیروهای خدماتی با حضور در محلات و شناسایی بیماران اقدامات لازم برای آگاهی بخشی و پیشگیری از شیوع بیشتر در جامعه را انجام می دهند.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: موفقیت این طرح در گرو همراهی و همکاری آحاد مردم عزیز استان چهارمحال و بختیاری است که در گذشته نیز در طرح های مختلفی که سازمان بسیج و مجموعه سپاه داشته، همکاری های خوبی را شاهد بوده ایم.

وی، گفت: متأسفانه شاهد عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی برخی افراد در سطح جامعه هستیم، که باعث افزایش روند مبتلایان و فوتی های ناشی از این بیماری شده؛ لذا همکاری مردم عزیز استان در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پشتیبانی آنها از محدودیت های خاص  که برای بعضی از اقشار پیش بینی شده، که مورد تأکید مسئولان استان می باشد و استاندار محترم نیز در این جلسه تأکیدات بسیار ارزشمندی داشتند که با پشتیبانی همه نهادها و ادارات و با حضور بسیجیان همیشه در صحنه شاهد اجرای این طرح با نام مبارک سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی باشیم.

سردار اکبری افزود: شهید سلیمانی در هر جایی که ورود پیدا می کردند کار را کامل و تکمیل می کردند، که در این طرح هم نام مبارک ایشان به یاری خداوند تأثیرگذار خواهد بود و این زنجیره انتقال بیماری توسط مردم عزیزمان و با حمایت همه جانبه مسئولان قطع خواهد شد.

 

ارسال نظر
captcha