سپاه نیوز: مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح ا... استان مرکزی گفت: تتقویت معنویت در جامعه یک ضرورت است که هیئت‌های خانگی نقش به‌سزایی دارند.

سپاه نیوز: مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح ا... استان مرکزی گفت: تتقویت معنویت در جامعه یک ضرورت است که هیئت‌های خانگی نقش به‌سزایی دارند.

سپاه نیوز: مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح ا... استان مرکزی گفت: تتقویت معنویت در جامعه یک ضرورت است که هیئت‌های خانگی نقش به‌سزایی دارند.
کد خبر: ۱۱۶۳۷
چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷

به گزارش سپاه نیوز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین«ماشاءالله عبدی» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان مرکزی در نشست توجیهی مداحان و هیئت‌های مذهبی خانگی اظهار داشت: یکی از نعمت‌هایی که به واسطه انقلاب اسلامی در کشور به وجود آمده، روضه‌های خانگی و خصوصاً برپایی روضه‌ها توسط خواهران در خانه‌هاست که خوشبختانه در طی این سال‌ها رشد قابل قبولی داشته است.

 

وی افزود: در طول این سال‌ها روضه‌های خانگی به وضوح نشان دادند که آثار و برکات بسیار زیادی هم برای جامعه و هم برای خانواده‌ها دارند که یکی از آن‌ها تقویت بنیه خانواده است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان مرکزی بیان کرد: همان‌گونه که روضه برای جامعه آثار و فواید بسیار زیادی دارد و می‌تواند موجب رشد و ارتقای سطح معنویت خانواده شود روضه‌های خانگی نیز جایگاه ویژه‌ای دارند که امروز باید بیشتر به آن‌ها توجه شود.

 

وی بیان کرد: خوشبختانه امروز به برکت وجود فرهنگ اهل بیت (ع) و ارادت ویژه مردم به خاندان پیامبر اکرم (ص) فرهنگ‌های ارزشی خوبی در کشور جاری شده که نتایج خوبی هم برای مردم و جامعه به همراه داشته است.

 

عبدی اضافه کرد: یکی از فرهنگ‌های خوبی که خصوصاً در طی این مدت نمود آن مشخص است، فرهنگ انفاق و کمک مومنانه است و مردم ایران با تأسی از فرهنگ اهل بیت (ع) در راستای کمک و رفع مشکلات یکدیگر خوش درخشیدند.

 

وی با بیان اینکه امروز جامعه نیازمند تقویت و ترویج فرهنگ انفاق و کمک مومنانه است، گفت: هیئت‌های مذهبی و خصوصاً خانگی در این راستا بسیار مؤثر هستند که مسئولین هیئت‌ها و خواهران باید به این مسئله بیشتر توجه کنند.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان مرکزی تأکید کرد: امروز هیئت‌های خانگی در وضعیت مطلوبی قرار دارند؛ اما با توجه به نیاز‌های جامعه و شرایط باید روز به روز خودشان را در همه ابعاد تجهیز کنند که مهمترین رکن تجهیز آن‌ها قرآن و توسل به اهل بیت (ع) است که باید اصل باشد.

 

وی ادامه داد: اخلاص در نیت و رفتار و با اهل بیت (ع) معامله کردن از ویژگی‌های دیگر هیئت‌های خانگی و مداحان باشد؛ چرا که کار زمانی اثربخش و نتایج مؤثری خواهد داشت که کاملاً در راه رضایت خداوند باشد و این فرهنگ باید روز به روز در هیئت‌ها تقویت شود.

 

عبدی با اشاره به ضرورت‌های لازم در مراسمات روضه‌های خانگی بیان کرد: یکی از مسائلی که در هیئت‌های خانگی می‌تواند دستاورد‌های بسیار خوبی داشته باشد، تبیین احکام و مسائل شرعی است که البته مداحان و کسانی که می‌خواهند آن را بیان کنند، باید ابتدا خود را کاملاً مجهز به احکام کنند و آموزش‌های تخصصی و لازم را ببینند.

 

وی افزود: توجه به اهمیت و بنیان خانواده یک ضرورت محسوب می‌شود؛ چراکه دشمن در طی این سال‌ها تمرکز خود را بر روی خانواده قرار داده است؛ لذا می‌طلبد که هیئت‌ها در این مسئله پیشگام باشند و در ابعاد مختلف به مسئله اهمیت خانواده بپردازند.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان مرکزی تأکید کرد: مستند، دقیق و محکم حرف زدن باید یکی دیگر از اولویت‌های هیئت‌های خانگی باشد که لازمه این کار اهل مطالعه بودن است و باید به آن توجه شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که امروز به واسطه بیماری کرونا در کشور ایجاد شده آن چیزی که توانسته موفقیت‌ها و دستاورد‌های بسیار خوبی هم در حوزه مقابله‌ای و هم علمی ایجاد کند، عنایات ویژه خداوند و هدایت‌های مقام معظم رهبری است و لذا تقویت معنویت در جامعه یک ضرورت است که هیئت‌های خانگی نقش به‌سزایی دارند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha