سپاه نیوز: فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام از تشکیل ۲۱ کمیته تخصصی برای برگزاری کنگره شهدا در ایلام خبر داد.

سپاه نیوز: فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام از تشکیل ۲۱ کمیته تخصصی برای برگزاری کنگره شهدا در ایلام خبر داد.

سپاه نیوز: فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام از تشکیل ۲۱ کمیته تخصصی برای برگزاری کنگره شهدا در ایلام خبر داد.
کد خبر: ۱۲۱۳۲
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶

به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام در سومین نشست هماهنگی ستاد استانی کنگره شهدای استان ایلام اظهار کرد: با توجه به برگزاری کنگره سرداران و سه هزار شهید استان ایلام در نیمه دوم امسال، برنامه‌های مربوط به هفته دفاع مقدس از شکوه و عظمت بیشتری برخوردار خواهد بود که بایستی در تدوین برنامه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

 

وی به بیان سرفصل‌های اصلی کنگره پرداخت و گفت: در حوزه تولیدات ماندگار فرهنگی، ساخت المان‌ها و موزه دفاع مقدس با پیگیری و هماهنگی بنیاد حفظ آثار استان و شهرداری ایلام از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید با سرعت بیشتری دنبال شود.

 

فرمانده سپاه استان ایلام افزود: ساخت و نصب آثار ماندگار نمادین از قبیل تندیس‌ها و المان‌های دفاع مقدس توسط شهرداری در ورودی و خروجی شهر در ایجاد فضای جهاد و شهادت در ماه‌های منتهی به برگزاری کنگره تاثیر زیادی ایفاء خواهد کرد.

 

سردار شاکرمی اضافه کرد: تحقیقات علمی و پژوهشی در رابطه با تاریخ دفاع مقدس در ایلام به عنوان یک پروژه بزرگ تا زمان برگزاری اجلاسیه کنگره شهدا صورت گیرد.

 

وی گفت: هیچ منعی برای جریانات و طیف‌های سیاسی برای مشارکت در برگزاری کنگره وجود ندارد و ما آمادگی داریم که با همراهی معاونت اجتماعی استانداری زمینه حضور فعال و اثرگذار سمن‌ها را فراهم کنیم.

 

وی افزود: سه هزار و ۷۰۰ یادواره شهدا در سال‌های گذشته در استان برگزار شده و تجربیات خوبی در این زمینه به وجود آمده است. گرامیداشت سالروز آزادسازی مناطق عملیاتی ایوان، مهران و دهلران بیشتر دنبال شود.

 

فرمانده سپاه استان ایلام اضافه کرد: در حوزه چاپ کتاب و گردآوری آثار شهدا تاکنون بیش از ۷۰ عنوان کتاب چاپ شده و با کارهای خوبی که در مورد ثبت وصیت نامه‌های شهدا و مصاحبه با بستگان، رزمندگان انجام گرفته این مقدار تا ۱۵۰ عنوان قابل افزایش است.

 

وی عنوان کرد: برنامه‌های کنگره شهدا در بستر شبکه شاد و با ظرافت‌های هنری به دانش آموزان و فرهنگیان معرفی شود.

 

وی در پایان در رابطه با سازماندهی کمیته‌های اجرایی و صدور حکم مسئولیت برای ۲۱ کمیته با عناوین کمیته گنجینه‌ها، یادمانها و المان‌های دفاع مقدس، کمیته جمع آوری اسناد و آثار شهدا، کمیته تکریم خانواده‌های شهدا، کمیته رزمندگان، ایثارگران و عشایر، کمیته فرهنگی و تولیدات هنری، کمیته اصناف، اقشار و تشکل‌های مردمی، کمیته امور بانوان، کمیته یادواره‌ها و امور شهرستانها، کمیته تبلیغات و فضاسازی شهری، کمیته خدمات بهداشت و امور درمان، کمیته پشتیبانی مالی، کمیته حفاظت و امنیت، کمیته روابط عمومی و رسانه، کمیته علمی پژوهشی، کمیته تولیدات فاخر هنری، کمیته نظارت و ارزیابی، کمیته ورزش و جوانان، کمیته اجلاسیه و مراسمات، کمیته محرومیت زدایی و خدمات فرهنگی اجتماعی، کمیته دانش آموزی و فرهنگیان خبر داد.

ارسال نظر
captcha