سپاه نیوز: فرمانده سپاه ولیعصر(عج) استان خوزستان گفت: آبرسانی به روستاها و مناطق بحرانی خوزستان تا زمان حل مشکلات تنش آبی و گذر از تابستان ادامه دارد.

سپاه نیوز: فرمانده سپاه ولیعصر(عج) استان خوزستان گفت: آبرسانی به روستاها و مناطق بحرانی خوزستان تا زمان حل مشکلات تنش آبی و گذر از تابستان ادامه دارد.

سپاه نیوز: فرمانده سپاه ولیعصر(عج) استان خوزستان گفت: آبرسانی به روستاها و مناطق بحرانی خوزستان تا زمان حل مشکلات تنش آبی و گذر از تابستان ادامه دارد.
کد خبر: ۱۲۳۹۲
سه‌شنبه ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳

به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر(عج) استان خوزستان اظهار کرد: از نخستین روز آغاز بحران آب در خوزستان مطالبه‌گری از مسوولان و پیگیری اقدامات در دستور کار قرار گرفت و منجر به رهاسازی آب از پشت سدهای خوزستان شد.

 

وی افزود: پیگیری اتصال تأسیسات روستایی سوسنگرد و هویزه به تأسیسات مجتمع امام علی(ع) از دیگر اقدامات سپاه خوزستان برای حل مشکل آب روستاییان غرب خوزستان بود.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) استان خوزستان با اشاره به راه اندازی قرارگاه آبرسانی سپاه در مناطق بحرانی خوزستان افزود: در این زمینه پیگیری‌هایی برای حل مشکلات روستاییان در احمدفداله دزفول و دهدز انجام شد و تانکرهای تأمین آب نیز به این مناطق اعزام شدند.

وی با بیان اینکه نیروهای بسیجی به صورت میدانی در دشت آزادگان و هویزه حاضر شدند، عنوان می‌کند: این اقدام برای پیگیری لحظه‌ای وضعیت منطقه انجام و کاستی‌ها نیز به مسؤولان مربوطه گزارش شد.

سردار شاهوارپور با اشاره به اقدامات سپاه خوزستان در زمینه تأمین آب پایدار روستایی بیان می‌کند: اجرای شبکه انشعابات داخلی آب شرب برخی از روستاهای غیزانیه،تامین لوله و آغاز اجرای فاز دوم پروژه آبرسانی به روستاهای گمبوعه حمیدیه و تامین لوله جهت آغاز اجرای اتصال خط انتقال آب غدیر به تعدادی از روستاهای هویزه از جمله اقدامات در این زمینه بود.

وی تصریح کرد:تمام امکانات لجستیکی سپاه خوزستان برای حل مشکلات آبی بسیج شده است و در کنار مردم خواهیم بود.

یونس زبیدی، مسؤول بسیج سازندگی سپاه خوزستان نیز در این باره گفت: سپاه حضرت ولیعصر(عج) اقدامات خود در حوزه آب را براساس چهار اولویت آغاز کرد.

وی می‌افزاید: براساس قانون تأمین آب شرب انسانی مقدم بر سایر حقابه‌ها است و بر این اساس تأمین آب روستاها در دستور کار قرار گرفت.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه خوزستان بیان کرد: تأمین آب احشام، تأمین لوله و اجرای خط لوله برای تامین آب پایدار در روستاهای خوزستان از سایر اقدامات ما در این زمینه بود.

زبیدی با اشاره به مشکلات پیش آمده برای کشاورزان و دامداران در پی کم آبی ادامه داد: همزمان با کارهای میدانی برای تأمین آب پایدار، مطالبه از مسؤولان در زمینه رهاسازی آب از پشت سدها در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در زمینه تأمین آب شرب اعزام روزانه تانکرهای آب به شهرستان‌های دشت آزادگان، هویزه، حمیدیه، شادگان و سایر نقاط بحرانی در دستور کار قرار گرفت،افزود: در برخی از نقاط که اعزام تانکر مقدور نبود،اقدام به تهیه آب معدنی و توزیع آن بین مردم کردیم.

زبیدی با بیان اینکه علاوه بر تأمین آب شرب،تأمین آب دام نیز در اولویت بود، تصریح کرد: برای جلوگیری از تلف شدن دام روستاییان بر اثر بی آبی اقدام به اعزام تانکر کردیم تا از تلف شدن سرمایه روستاییان جلوگیری کنیم.

بنابراین گزارش تانکرهای سپاه هم اکنون در دشت آزادگان، هویزه، شادگان، حمیدیه، رامشیر و سایر مناطق در حال آبرسانی هستند.

فرماندهان سپاه ولیعصر(عج) تاکید کردند: خوزستان آبرسانی به روستاها و مناطق بحرانی خوزستان تا زمان حل مشکلات تنش آبی و گذر از تابستان ادامه دارد.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظر
captcha