سپاه نیوز: فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: با کمک ظرفیت سپاه، بسیج و خیرین، ۴۰۰ پروژه‌ محرومیت‌زدایی در حوزه عمران با اعتباری بیش از ۱۸۵ میلیارد ریال افتتاح شد.

سپاه نیوز: فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: با کمک ظرفیت سپاه، بسیج و خیرین، ۴۰۰ پروژه‌ محرومیت‌زدایی در حوزه عمران با اعتباری بیش از ۱۸۵ میلیارد ریال افتتاح شد.

سپاه نیوز: فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: با کمک ظرفیت سپاه، بسیج و خیرین، ۴۰۰ پروژه‌ محرومیت‌زدایی در حوزه عمران با اعتباری بیش از ۱۸۵ میلیارد ریال افتتاح شد.
کد خبر: ۱۲۴۰۹
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲

به گزارش سپاه نیوز؛ سردارسرتیپ دوم پاسدار علیرضا حیدرنیا فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در بازدید از پروژه‌های محرومیت‌زدایی و آب‌رسانی مناطق محروم استان البرز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از تعدادی پروژه‌های محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی که در سطح استان به همت بسیج سازندگی البرز و خیرین و نیکوکاران احداث شد، بازدید به عمل آمد.

 

وی با اشاره به بازدید از یک پروژه اشتغال‌زایی خیاطی در منطقه خرمدشت، بیان کرد: ۳۰ نفر از زنان سرپرست خانوار که در حوزه معیشت دچار مشکل شدند به همت بسیجیان خواهر منطقه خرمدشت و بسیج سازندگی ناحیه در این کارگاه خیاطی مشغول به کار شدند.

 

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با بیان اینکه امروز بازدیدی از روستای کل‌های آسارا که در روزهای اخیر دچار سیل و خسارت شد، داشتیم، تصریح کرد: از همان ساعات اولیه بسیجیان و گروه‌های جهادی وارد این منطقه صعب‌العبور شدند و در کمتر از ۲۴ ساعت آب شرب منطقه وصل شد.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین لایروبی و پاک‌سازی منازل و مناطقی که دچار سیل‌گرفتگی شده بود در یک اقدام جهادی انجام شد.

 

سردار حیدرنیا گفت: امروز بازدید از یک پروژه اشتغال‌زایی در منطقه آدران به عمل می‌آید و از نزدیک شاهد تلاش‌های بسیجیان و خیرین البرزی خواهیم بود.

 

وی با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در طی سال گذشته و ۴ ماه نخست سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: با کمک ظرفیت سپاه، بسیج و دستگاه‌های اجرایی و تمام نهادها و خیرین در پروژه‌های محرومیت‌زدایی در حوزه عمران ۴۰۰ عنوان پروژه با اعتباری بیش از ۱۸۵ میلیارد ریال افتتاح کردیم.

 

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز بیان کرد: در این پروژه‌ها موضوعات آب‌رسانی، تعمیر و مرمت، احداث منازل محرومین و موضوعات مختلفی در حوزه محرومیت‌زدایی و افرادی که در عُسر و حرج و صعوبت زندگی هستند با همت بسیجیان و خیرین البرز به سرانجام رسید.

 

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۷۰ صندوق قرض‌الحسنه در استان البرز راه‌اندازی شد، تصریح کرد: با این اقدام سنت حسنه قرض‌الحسنه در بین مردم نهادینه می‌شود و این صندوق‌ها بیش از ۱۸ هزار نفر عضو دارد که با تسهیل‌گری سپاه و بسیج توسط مردم راه‌اندازی شده است.

 

سردار حیدرنیا خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات از صندوق‌های قرض‌الحسنه که توسط مردم ایجاد شده در این شرایط سخت کرونایی و معیشتی به آنها اعطا شد و ۶۷۸ شغل به صورت مستقیم از این صندوق‌ها ایجاد شد.

 

وی گفت: در حوزه اشتغال‌زایی از سال گذشته تاکنون ۳۷ کارگاه اشتغال‌زایی زودبازده را در سطح استان افتتاح کردیم و بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار شدند.

 

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز اظهار کرد: در حوزه کمک‌های مؤمنانه بعد از فراگیری ویروس منحوس کرونا در سطح کشور در پی فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر پای کار آمدن مردم و بسیج در خصوص کمک به افراد آسیب‌دیده از کرونا سپاه امام حسن مجتبی (ع) با کمک تمام دستگاه‌ها به صورت جهادی وارد عمل شد.

 

وی ادامه داد: بر این اساس تاکنون بیش از ۳۵۰ هزار کمک مؤمنانه را در قالب رزمایش مواسات و همدلی در بین افراد کم برخوردار استان البرز نیز، توزیع کردیم.

 

سردار حیدرنیا اظهار کرد: بسیج نهادی است که در بین آحاد مردم است و در تمام محلات حضور دارد و جامعه هدف به صورت هدفمند ساماندهی و شناسایی شدند و کمک‌های مؤمنانه بین این افراد توزیع شد.

 

وی بیان کرد: بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ کارت هدیه را با کمک خیرین و نهادهای انقلابی تهیه و به افراد کم برخوردار استان اهدا شد.

 

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز تصریح کرد: طبخ ۷۳۰ هزار پرس غذای گرم، اهدای ۴۳۶ سری جهیزیه برای نوعروسان کم برخوردار، آزادی بیش از ۳۰۰ زندانی جرایم غیرعمد گوشه‌ای از اقدامات دریای بیکران بسیج است که با کمک خیرین وارد عرصه شد و این اقدامات را رقم زد.

 

وی با بیان اینکه سپاه و بسیج نهادی از مردم و برای مردم است، خاطرنشان کرد: این سازمان هر کجا احساس تکلیف کند وارد عرصه می‌شود و در کمترین زمان و با بهترین شیوه مشکلات را رفع خواهد کرد.

 

سردار حیدرنیا با بیان اینکه به مردم قول می‌دهیم فرزندان آنان در سپاه و بسیج تا ریشه‌کنی ویروس کرونا در کنار آنها خواهد بود، متذکر شد: در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و محرومیت در استان به ویژه محلات سطح البرز تلاش و جدیدت کامل در جهت رفع مشکلات یاد شده به کار می‌بریم.

ارسال نظر
captcha