سپاه نیوز: مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر برگرفته از حکمت خدا و قرآن است گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر خیرخواه و دلسوز جامعه هستند.

سپاه نیوز: مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر برگرفته از حکمت خدا و قرآن است گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر خیرخواه و دلسوز جامعه هستند.

سپاه نیوز: مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر برگرفته از حکمت خدا و قرآن است گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر خیرخواه و دلسوز جامعه هستند.
کد خبر: ۱۲۵۵۰
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴

به گزارش سپاه نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن بیگدلی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان ضمن تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و حضرت سجاد (ع)، اظهار داشت:ریشه، اساس و فلسفه قیام امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر و احیای آن پس از پیامبر اکرم (ص) بود.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به حدیث امام حسین (ع)، (انّما خرجت لطلب الاصلاح فی امة جدّی، من می‌بینم که اوضاع در میان امت پیامبر دگرگون شده است؛ حرکت، حرکت غلطی است)، عنوان کرد: هدف امام حسین (ع) از قیام احیای دین اسلام و تبیین امر به معروف و نهی از منکر بود. 

 

وی با تاکید بر اینکه به گفته ائمه معصومین (ع) امر به معروف و نهی از منکر موجب تعالی جامعه می‌شود خاطر نشان کرد: فروع دین در اسلام اعمال ده‌گانه‌ای هستند که مسلمانان شیعه باید به آن عمل کنند، اعم از نماز، روزه، زکات، خمس، حج، جهاد، امر به معروف، نهی از منکر، تولّی و تبرّی می‌باشند. 

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه فروع دین به مسائل عمل و عبادات مربوط است، تصریح کرد: به طور کلی احکام شرعی اسلام متعلق به عمل و طاعات است و یا معرفت و اعتقاد، قسمت اول را احکام فرعی یا عملی و قسمت دوم را احکام اصلی یا اعتقادی می‌گویند. 

 

حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی در ادامه با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از احکام عملی مسلمانان است، بیان کرد: امر به معروف یعنی دستور دادن یا توصیه کردن از سوی فرد مسلمان به دیگران به انجام آنچه از نظر عقل یا شرع اسلام خوب در نظر گرفته می‌شود و نهی از منکر یعنی دستور دادن یا توصیه کردن از سوی فرد مسلمان به دیگران به انجام ندادن آنچه به از نظر عقل یا شرع اسلام بد در نظر گرفته می‌شود.

 

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک تکلیف عام و عمومی است، اذعان کرد: همه موظف هستند در قالب واجب کفایی اقدام کرده و اگر این اقدام صورت نگرفت در قالب ترک واجب عینی همه مواخذه خواهند شد. 

 

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان  با اشاره به اینکه ترک امر به معروف و نهی از منکر موجب گمراهی و شرارت در جامعه می‌شودافزود: امر به معروف و نهی از منکر تکلیفی است که مختص گروه یا قشر خاص نیست و همه در قبال این موضوع باید احساس مسئولیت کنند. 

 

وی با اشاره به سخنان امام رضا (ع) در خصوص موضوع امر به معروف و نهی از منکر، بیان کرد: امام رضا (ع) می‌فرماید: به وسیله امر به معروف شهر‌ها آباد و زندگی رونق خواهد گرفت و همچنین به واسطه امر به معروف می‌توان به اهداف خود رسید. 

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر سنگ بنای تمام فرائض دینی است، گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر خیرخواه و دلسوز جامعه هستند. 

 

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر بزرگترین انگیزه قیام امام حسین (ع) بود، تاکید کرد: این دو موضوع از ارکان مهم دین اسلام است و امام حسین (ع) برای اجرا و عمل به آن قیام کردند. 

 

وی خاطرنشان کرد :فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر برگرفته از حکمت خدا و قرآن است که توسط پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) با قیام امام خمینی (ره) به دست مردم رسید و توسط مقام معظم رهبری نیز در حال تداوم است.

 

حجت الاسلام بیگدلی با بیان اینکه امام خمینی (ره) احیا کننده امر به معروف و نهی از منکر در عصر کنونی است، عنوان کرد: ایشان در راه انجام این دستور الهی از هیچ کاری فروگذار نکرد و بر همین مبنا با نظام استبداد سلطنتی درگیر و رهبری قیام را برعهده گرفت و انقلاب را به پیروزی رساند.

 

وی با اشاره به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، تصریح کرد: این موضوع امری واجب است و بی تفاوتی به آن موجب ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه می‌شود. 

 

وی تصریح کرد: در مواردی، چون عدالت، تبعیض، عدم احتکار، عدم توجه به رشد جوامع اسلامی، حمایت از مظلومین و مقابله با ظالمین باید امر به معروف و نهی از منکر در اولویت اصلی قرار بگیرد. 

 

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در پایان خاطرنشان کرد: موضوع امر به معروف و نهی از منکر مختص جامعه روحانیت و حوزه‌های علمیه و جامعه مذهبی نیست بلکه وظیفه همه مردم است که به آن ورود کنند.

ارسال نظر
captcha