سپاه نیوز: سرهنگ توشه  گفت: ظرفیت‌های نهفته گیلان در اقتصاد مقاومتی شناسایی شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

سپاه نیوز: سرهنگ توشه  گفت: ظرفیت‌های نهفته گیلان در اقتصاد مقاومتی شناسایی شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

سپاه نیوز: سرهنگ توشه  گفت: ظرفیت‌های نهفته گیلان در اقتصاد مقاومتی شناسایی شده و به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۳۱۱
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳

به گزارش سپاه نیوز؛ علی توشه رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان در گفت‌وگویی با اشاره به اصول کلی حاکم بر برنامه‌های بسیج سازندگی اظهار کرد: برآورده کردن انتظار مقام معظم رهبری و عمق‌بخشی و کارآمدی نظام از اصول کلی مذکور است.



وی توجه به اولویت نیازهای کشور و فعالیت‌های زمین مانده را از اصول کلی حاکم بر برنامه‌های بسیج سازندگی عنوان کرد و افزود: فعالیت‌هایی که استقبال عموم مردم را دربر داشته باشد و به اقتصاد خانواده کمک کند از جمله اصول کلی حاکم بر برنامه‌های بسیج سازندگی است.



رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان با بیان اینکه زمینه‌سازی و ایجاد سازوکارهای فنی و تخصصی به منظور نقش‌آفرینی بسیجیان در عرصه‌های سازندگی، مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی از وظایف این سازمان است، تصریح کرد: تشکیل کارگروه‌های اجرایی فنی و عمران، کشاورزی و منابع طبیعی، محیط زیست، سلامت و خدمات و همچنین فرهنگی و اردوهای جهادی از وظایف سازمان مذکور است.



سرهنگ توشه فراخوانی، آموزش، سازماندهی و ایجاد آمادگی در اعضای گروه به منظور حضور فعال و با نشاط در عرصه‌های سازندگی را از وظایف بسیج سازندگی خواند و بیان کرد: اجرای برنامه‌های ابلاغی در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در عرصه‌های سازندگی، محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی به عهده سازمان بسیج سازندگی است.



وی بر مشارکت در سازندگی کشور با به‌کارگیری جوانان داوطلب بسیجی در عرصه‌های مختلف سازندگی به‌ویژه در روستاها و مناطق محروم تأکید کرد و گفت: برنامه‌ریزی به منظور تقویت فرهنگ کار و تلاش بین جوانان با اجرای برنامه‌های اثربخش و کمک به ارتقای سطح علمی و مهارتی اعضای گروه و دیگر جوانان داوطلب از جمله وظایف بسیج سازندگی است.



رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان با اشاره به اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی از سال 92 در استان، خاطرنشان کرد: سال‌های 93 و 94 اجرای پروژه‌های مذکور ادامه داشته و اتفاق‌های خوبی در این زمینه افتاده است.



سرهنگ توشه اقتصاد مقاومتی را بر مبنای اقتصاد مردمی ذکر کرد و یادآور شد: مردم در افزایش بهره‌وری و تولید ورود کردند و با تسهیلات پرداخت شده، عملکرد خوبی در این زمینه داشتیم.



وی با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی با دو نگاه کلی مواجه هستیم، اظهار کرد: یک نگاه حاکم در جامعه برای برون‌رفت از وضعیت اقتصادی و رابطه با نقاط مختلف دنیا است و نگاه دوم تقویت و بنیان اقتصاد داخلی مد نظر بوده و برای تحقق این امر راهی به غیر از مردمی کردن اقتصاد نداریم.



رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان به ظرفیت‌های بسیار استان برای احیا اشاره کرد و افزود: ظرفیت‌های نهفته گیلان شناسایی شده و به بهره‌برداری می‌رسد.



سرهنگ توشه با تأکید بر کارآفرینی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: امر مذکور در راستای توسعه اقتصاد مقاومتی در استان در حال انجام است.



وی با اشاره به اینکه خلاقیت پدیده ذهنی است و باید تبدیل به کارآفرینی شود، تصریح کرد: فعال کردن بنگاه‌های زودبازده خانگی از موضوع مهم است و بانوان را باید در اقتصاد مقاومتی دخالت داد.



رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان، ترکیب جمعیتی استان را 51 درصد بانوان و 49 درصد آقایان عنوان کرد و گفت: بانوان مدبر هستند و اگر اختیار مالی داشته باشند موفق‌تر عمل می‌کنند.



سرهنگ توشه با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند مدل‌ها را در عرصه‌های مختلف تغییر دهد،خاطرنشان کرد: تغییر در فرهنگ جامعه از برنامه‌های دشمن است.



وی به شناسایی بیش از 300 عنوان شغل برای بانوان در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: ظرفیت مذکور را باید افزایش دهیم.



رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان متذکر شد: بیش از 100 عنوان شغل برای فعالیت بانوان در استان شناسایی شده و از این ظرفیت باید در راستای اقتصاد مقاومتی استفاده کرد.

انتهای خبر/07

 

ارسال نظر
captcha