سپاه نیوز: فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین شاعران و هنرمندان را دیدبان معارف دینی دانست.

سپاه نیوز: فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین شاعران و هنرمندان را دیدبان معارف دینی دانست.

سپاه نیوز: فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین شاعران و هنرمندان را دیدبان معارف دینی دانست.
کد خبر: ۱۳۱۹۳
يکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲

به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین در مراسم محفل شعر خاتم سلیمانی که در معراج شهدای استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: ما تکرار تاریخ نیستیم بلکه ما در هر مرحله شروع کننده مبدا هستیم.

 

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین اذعان کرد: مردم تفاسیر و معارف بسیاری را مطالعه می‌کنند اما کمتر کسی به ذهن می‌سپارند و این درحالی است که زبان شعر بسیار ماندگار و شیرین است زیرا از دل برمی خیزد.

 

وی با اشاره به اینکه زمانی اشعار به دل می‌نشیند که از دل شاعر و از بطن مردم برخاسته باشد یعنی اشعار بر اساس نیاز جامعه و زبان و حرف جامعه باشد ادامه داد: متن اشعار باید براساس نیاز روز جامعه باشد و ما بدانیم دشمن اهل بیت یزید ۱۴۰۰ سال گذشته نیست و لازم است یزید امروز را به جامعه معرفی کنیم تا بار دیگر حسین (ع) به قتلگاه و امام به مسلخ نرود.

 

سردار آتانی تصریح کرد: ما باید قاسم سلیمانی را با زبان شعر به مخاطب معرفی کنیم تا افرادی که در صف طویل قاسم شدن هستند بتوانند حوزه عمل و نقش آفرینی خود را ببینند.

 

وی ادامه داد: قاسم سلیمانی بسیار اهل هنر، مطالعه و نوشتن بود که در این راستا نامه‌های متعددی از ایشان خطاب به فرزندان خود به یادگار باقی مانده که در واقع آن نامه‌ها برای جامعه است او درحالی که دختر و پسر خود را مخاطب قرار می‌داد می‌دانست که تمام دختران و پسران این جامعه فرزندان او هستند.

 

سردار آتانی بااشاره به اینکه حاج قاسم خود را نذر مردم کرد و نتوانست به مقدار لازم در کنار خانواده خود باشد عنوان کرد: بزرگترین ویژگی حاج قاسم ندیدن خود بود ایشان در همه حال خود را نادید گرفت زمانی که از او خواستند در مراسم ۳۰۰ شهید استان کرمان سخنرانی کند، گفت که به عنوان فرمانده شهدا صحبت نمی‌کند بلکه به عنوان دیدبان خانواده شهدا صحبت می‌کند.

 

وی شاعران و هنرمندان را دیدبان معارف دینی دانست و بیان کرد: دومین ویژگی بارز سردار سلیمانی توکل به خدا بود. ایشان هیچگاه از هیچ‌چیزی نترسید و حالا وظیفه ما است که امید را به جامعه منتقل تا هدف دشمن که ناامیدی است خنثی شود.

 

وی افزود: اگر مسیر و نقطه افق ما مشخص باشد مشکلات مسیر برای ما شیرین می‌شود چنانچه ما به بسیاری از قله‌های رسیده‌ایم اما لازم است با زبان دشمن به او بفهمانیم که اردوگاه و قرارگاه حسین بن علی با امید به آینده زندگی می‌کند.

 

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین مطرح کرد: هدف اصلی ما انسان و تربیت آن است و طبق گفته حاج قاسم ما برای جنگیدن نیامده‌ایم که بخواهیم سلاح خود را به رخ بکشیم ما برای انسان‌سازی آمده‌ایم و لازم است به موضوع انسانیت بپردازیم زیرا سلاح‌ها ماندگار نیست و این ذهن و رفتار است که باید به آن پرداخته شود.

 

وی با اشاره به اینکه این میدان تمام کننده نیست عنوان کرد: طبق گفته دکتر چمران تمام قضایا برای کلمه انسان است و انسان خلق شده تا تربیت پیدا کند و به خدا برسد.

 

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین در پایان خطاب با شاعران و هنرمندان گفت: تربیت به دست اهل فن انجام می‌شود و درحال حاضر ما به ذهن، افکار و رفتار انسان صاحب اختیار سروکار داریم که باید براساس معارف دینی و نیاز جامعه گام برداریم و برای تربیت انسان‌ها تلاش کنیم.

ارسال نظر
captcha