سپاه نیوز: آئین تجلیل از رزمندگان شمالغرب کشور در روز پاسدار با حضور معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه برگزار شد.

سپاه نیوز: آئین تجلیل از رزمندگان شمالغرب کشور در روز پاسدار با حضور معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه برگزار شد.

سپاه نیوز: آئین تجلیل از رزمندگان شمالغرب کشور در روز پاسدار با حضور معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۳۸۸
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲

به گزارش سپاه نیوز؛  آئین تجلیل از رزمندگان شمالغرب کشور در روز پاسدار و با حضور سردار سرتیپ پاسدار علی اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه ، سردارسرتیپ دوم پاسدار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین و جمعی از فرماندهان و نیروهای سپاه استان و مسوولان استان قزوین در محل حسینیه تیپ ۸۲ سپاه صاحب الامر(عج) قزوین برگزار شد.


معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه
امنیت شمال‌غرب کشور را مرهون حماسه آفرینی رزمندگان تیپ۸۲ صاحب الامر(عج) قزوین دانست و عنوان کرد: سرداران و رزمندگان تیپ۸۲ سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، در شرایط بسیار سختی امنیت را در مرزهای شمالغرب کشور ایجاد کردند و امنیت مناطق عملیاتی شمال‌غرب کشور مرهون حماسه آفرینی این رزمندگان است.


سردار پورجمشیدیان با اشاره به جایگاه شهدای قزوین بیان کرد: وجود شهدای افتخارآفرین استان قزوین، بیانگر نقش مردم ولایی و شهید پرور استان در دوران انقلاب، دوران دفاع مقدس، دفاع از حرم، دفاع از امنیت مرزها و غیره است و بزرگانی همچون شهید رجایی، شهید ابوترابی، شهید لشگری، شهید بابایی، شهید جعفرخانی و دیگر شهدای گرانقدر قزوینی افتخارآفرین بوده اند.
 معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: در دفاع مقدس زمانی که گردان های امام رضا و محمد رسول الله(ص) از قزوین به فرماندهی سردار کشمرزی و سردار شهید اللهیاری به مناطق عملیاتی اعزام می شدند بنده نیز توفیق حضور در بین رزمندگان عزیز در این گردان ها را داشتم.
 
سردار پورجمشیدیان با اشاره به شجاعت و درایت شهید اللهیاری عنوان کرد: معنویت شهید اللهیاری فرمانده گردان امام رضا(ع) و رزمندگانش زبانزد بود. برای ساعت های طولانی خط کارخانه نمک که یکی از پیچیده ترین و سخت ترین شرایط آب و هوایی را داراست، سردار عراقی که افتخار خطه قزوین و تمام ایران است و شهید اللهیاری یک تنه این خط را حفظ کرده بودند و روحیه بخش رزمندگان در جبهه بودند.


وی افزود: سرداران بزرگ استان قزوین همچون سردار عراقی، سردار کشمرزی، سردار آذربایجانی، سردار صباغ، حاج حمزه قربانی و دیگر بزرگان، افتخار ایران هستند. در موضوع دفاع از حریم اهل بیت(ع) در حبه الخضرا در کنار سردار عراقی و سردار آذربایجانی بودم و شاهد شجاعت سردار آذربایجانی در خط مقدم این جبهه بودم.


سردار پورجمشیدیان عنوان کرد: از افتخارات دیگر استان قزوین، حضور سردار جعفرخانی در منطقه عملیاتی شمال‌غرب کشور است که در نوع خود بی نظیر است. شهدا و رزمندگان تیپ ۸۲ صاحب الامر(عج) استان قزوین در شرایط بسیار سخت جغرافیایی، مشغول خدمت رسانی بودند و مردانه ایستادند و مردانه حماسه آفریدند و ما به وجود این حماسه آفرینان، خانواده هایشان و خانواده های شهدای گرانقدر افتخار می کنیم.


معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: حماسه آفرینی شما پاسداران، قطعا مقدمه ای برای نبرد بزرگ در رکاب حضرت حجت(عج) و فتح قدس عزیز و نابودی اسراییل است.

سردار آتانی نیز در این مراسم بیان کرد: پاسداران، رزمندگان ایستاده در صف اول دفاع از آرمان های انقلاب هستند که این حضور مقتدرانه، بسیار قابل تجلیل است.

وی با اشاره به نقش شهدای انقلاب که کمتر به آنها پرداخته شده گفت: شهیدان مظلوم دوران مبارزات از آنها کمتر در مجالس یاد می شود همچون شهید انصاری قزوینی، شهیدان دوران تثبیت انقلاب به ویژه رییس جمهور مردمی شهید محمدعلی رجایی، شهیدان سرافراز دوران دفاع مقدس و ستارگان پرآوازه قزوینی شهید سرلشگر عباس بابایی، سرلشگر حسین لشگری، سرلشگر رضا حسن پور، شهیدان امنیت پایدار در شمال غرب کشور شهید سردار جعفرخانی، شهیدان بیداری اسلامی و جبهه مقاومت به ویژه حاج قاسم سلیمانی و همراهانش و شهید سردار حمید محمدرضایی و سه هزار شهید پرافتخار خطه پرآوازه قزوین، دارالمومنین ایران، هر یک برگ زرینی بر تاریخ پرافتخار این مرز و بوم هستند که یاد و نام آنها باید گرامی داشته شود.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اظهار کرد: این گذشته ماست که در هر مقطعی استان قزوین با حضور مردان پرآوازه و غیور خوش درخشیده است. همه رزمندگان و شهیدان متعلق به اردوگاه منتظران حضرت ولیعصر(عج) هستند.

سردار آتانی ضمن تقدیر از مسوولان و حضور آنها در کنار سپاه عنوان کرد: محبت رزمندگان در وجود مردم عزیز وجود دارد و اعلام می داریم که مردم استان قزوین آماده فداکاری با همین پشتیبانی مسوولان هستند. با نگاهی به دوران کرونا و حضور همگانی برای مقابله با این ویروس منحوس می توان دریافت که همت و هم افزایی خاصی بین مردم و مسوولان استان قزوین وجود دارد.

 وی با اشاره به حضور ۲هزار و ۴۰۰ رزمنده قزوینی در مناطق عملیاتی شمال‌غرب کشور افزود: برای اولین بار در ماموریت شمال‌غرب، از ظرفیت پیشکسوتان و فرماندهان بهره بردیم و شهادت می دهم که این فرماندهان و پیشکسوتان، نقطه اتکا و امید رزمندگان در شمال غرب کشور بودند.

وی تصریح کرد: حضور سربازان و بسیجیان عزیز در این ماموریت بسیار چشمگیر بود. این ماموریت استثنائات ویژه ای داشت که به تاکید پیشکسوتان، همه ظرفیت سپاه و بسیج استان پای کار بودند.
در پایان  کمک های مردمی با حضور فرماندهان نواحی و سربازان و رزمندگان بین مردم منطقه توزیع شد.

ارسال نظر
captcha