سپاه نیوز: فرمانده سپاه ثارالله (ع) استان کرمان گفت: هزار و ۵۹۷ نفر در قالب ۲۱۵ گروه جهادی برای کمک به مردم به مناطق مختلف سیل‌زده در استان اعزام شدند.

سپاه نیوز: فرمانده سپاه ثارالله (ع) استان کرمان گفت: هزار و ۵۹۷ نفر در قالب ۲۱۵ گروه جهادی برای کمک به مردم به مناطق مختلف سیل‌زده در استان اعزام شدند.

سپاه نیوز: فرمانده سپاه ثارالله (ع) استان کرمان گفت: هزار و ۵۹۷ نفر در قالب ۲۱۵ گروه جهادی برای کمک به مردم به مناطق مختلف سیل‌زده در استان اعزام شدند.
کد خبر: ۱۳۹۰۵
چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷

به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد‌علی نظری فرمانده سپاه ثارالله (ع) استان کرمان در بازدید از مناطق سیل‌زده شهرستان رفسنجان با اشاره به اقدامات سپاه اظهار داشت: از چهارشنبه هفته گذشته که سامانه بارشی مونسون وارد استان شد اقدامات پیشگیرانه انجام شد و آماده باش‌ها در ستاد بحران استان صورت گرفت، در سپاه هم قرارگاه‌های امام حسن(ع) آماده باش شدند که با کمک فرمانداران از ورود آب جلوگیری شود و قسمت‌هایی که نیاز به تخلیه است اطلاع‌رسانی و تخلیه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه بارش این حجم زیاد در این چند سال بی‌سابقه بود و در شهرستان‌های سیرجان، شهربابک و رفسنجان تلفات حدود 4 یا 5 نفر بود، افزود: اقدامات خوبی از طرف تمام دستگاه‌ها صورت گرفت، این هم افزایی، وحدت و حضور میدانی استاندار در روزهای اولیه باعث شد همه مدیران حاضر شوند، سپاه هم مانند همیشه جزو اولین نهادهایی بود که با کمک بسیج مردمی عمده کارهای پیشگیری، حین سیل و پس از آن توسط این گروه‌ها انجام شد.

سردار نظری با بیان اینکه در شهرک فرهنگیان رفسنجان آبی که وارد این منطقه و منزل مردم شده است بی‌سابقه بود عنوان کرد: بعضی از نقاط تا یک متر و بیست سانتی‌متر آب بود که امروز با حضور گروه‌های جهادی، 100 نفر از تکاورهای لشکر 41 ثارالله، گروه صائقه 65 نیروی زمینی، در حال تمیز کردن معابر هستند و تا دو روز آینده این شهرک آماده عادی‌سازی و زندگی است.

وی با اشاره به اینکه در کل استان این سیل شدت و ضعف داشت که سیرجان و شهربابک با گروه‌های جهادی محله محور کار انجام شد ابراز داشت: در رفسنجان به دلیل حجم بالای آبگرفتگی خانه‌ها و مزارع از گروه‌های جهادی جغرافیا محور از شهرستان کرمان استفاده شد و از اقشار مختلف بسیج که تخصصی برای تعمیر لوازم و برای شستشو و مشاوره برای انجام کار آمدند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از اعزام هزار و 597 نفر در قالب 215 گروه جهادی به مناطق سیل‌زده برای پیشگیری، حین سیل و پس از آن به مناطق سیل‌زده خبر داد و تصریح کرد:  تا الان بیش از 400 منزل لایه روبی و پاکسازی انجام شده و این کار ادامه دارد تا در کل استان همه خانه‌ها پاکسازی شوند.

وی با اشاره به خدمات سپاه در مناطق سیل‌زده عنوان کرد: خدمات‌دهی با 46 عدد پمپ کفکش انجام شده است، 37 دستگاه پمپ آب برای خارج کردن آب، 23 دستگاه لجن کش، 5 دستگاه کارواش بزرگ برای شستشو وسایل، 49 دستگاه تانکر سمپاش و 12 دستگاه تراکتور انجام شده است.

سردار نظری افزود: خودروهای عملیاتی گروه 65 صائقه در یک مرحله ماشین‌هایی که آب برده بودند و بین درختان پسته مسیر رفسنجان انار گیر کرده بودند، در یک شب 18 نفر را از مرگ حتمی نجات دادند و در روستای ناصریه در دو مرحله مردمی که در محاصره سیل قرار گرفته بودند از دو رودخانه بالادست را این ماشین‌ها تنها ماشین‌هایی بودند که توانسته بودند روستاییان را نجات دهند و از مهلکه سیل آزاد کردند.

وی ابراز داشت: دستگاه‌های سنگین دیگر از قبیل 2 دستگاه بولدوزر برای کمک دادن به بازسازی و تعمیر سیل‌بندهای بالادست که اگر بارندگی مجدد شد جلوگیری اولیه انجام شده باشد، 4 دستگاه کمرشکن، دو دستگاه خودروی رفع آلودگی برای کمک به بحث شستشو و 31 دستگاه کامیون و دو دستگاه بیل مکانیکی و خودروهای هایلوکس و دو دستگاه لودر برای کمک به سیل‌زدگان به خدمت گرفته شده‌اند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در مورد خسارات وارد شده به باغات کشاورزی اظهار داشت: در بحث کشاورزی آمادگی داریم با کمک کارشناسان جهاد کشاورزی، گروه‌های بسیج کشاورزی تخصصی و گروه‌های جهادی محلات برای پاکسازی بیش از 80 هزار هکتار باغات پسته اقدام کنیم.

وی با اشاره امدادرسانی های سپاه به مردم سیل‌زده گفت: ما تا آخرین لحظه می‌ایستیم که هم کشاورزی و هم زندگی عادی مردم عاری از هرگونه گل و لای شود و بتوانند روال جاری زندگی خود را ادامه دهند.

سردار نظری ضمن تشکر از کمک بسیجیان در همه اقشار افزود: در زمینه ساخت مسکن قول داده‌ایم با کمک بنیاد مسکن ساخت منازل را با گروه‌های جهادی در اسرع وقت انجام دهیم که بتوانیم خانه‌هایی که خراب شده و یا به تعمیر نیاز دارد در اختیار همشهریان قراردهیم، با تمام امکانات در خدمت مردم هستیم و تا آخرین لحظه کمک خواهیم داد.

ارسال نظر
captcha