سپاه نیوز: فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: دانشنامه دفاع مقدس قرار است عملکرد استان در هشت سال جنگ را به رشته تحریر درآورد.

سپاه نیوز: فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: دانشنامه دفاع مقدس قرار است عملکرد استان در هشت سال جنگ را به رشته تحریر درآورد.

سپاه نیوز: فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: دانشنامه دفاع مقدس قرار است عملکرد استان در هشت سال جنگ را به رشته تحریر درآورد.
کد خبر: ۱۴۰۰۲
شنبه ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵

به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه کنگره شهدای استان مرکزی به عنوان یک برنامه فرهنگی قوی در سطح استان شکل گرفته است، اظهار کرد: تقدیم ۲۱۳ هزار شهید، ۵۰۰ هزار جانباز و ده ها هزار آزاده در دوران دفاع مقدس، دستاوردهای بسیاری را داشته است.
وی بیان کرد: دستاوردهای دوران دفاع مقدس نباید به فراموشی سپرده شوند بلکه باید ثبت و مکتوب شوند تا علاوه بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قابل ارائه به جامعه علمی و آینده سازان کشور باشد. یکی از اقدامات در راستای ثبت و ضبط این دستاوردها برگزاری کنگره شهدای استان است، البته این کنگره نباید به برگزاری یک مراسم محدود شود بلکه باید به عنوان یک برنامه فرهنگی استمرار پیدا کند.
وی با اشاره به آغاز برنامه‌ریزی برای برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی در دفاع مقدس از زمستان سال ۱۳۹۳ تا مهرماه ۱۳۹۸ گفت: در این مدت گنجینه‌ای جمع‌آوری شد که باید تبدیل به تولیدات علمی، فرهنگی و هنری شود و دانشنامه دفاع مقدس بخشی از این گنجینه است.
سردار کریمی افزود: با تلاش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، سپاه روح‌الله استان مرکزی و اساتید دانشگاهی، اقدامات خوبی در راستای تبیین نقش امام خمینی(ره) و شهدای استان در دفاع مقدس صورت گرفت و تاکنون ۱۶ جلد کتاب در این زمینه معرفی شده که کار بسیار فاخر و خوبی است.
وی با اشاره به تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی از دو سال پیش به عنوان یک اقدام ماندگار گفت: امیداریم بزودی تولیدات این دانشنامه به نشر برسد و ارائه شود.
وی بیان کرد: به منظور تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی تاکنون افزون بر ۷۰۰ مدخل احصاء شده و اطلاعات این مداخل در حوزه های گوناگون جمع آوری شده و بزودی در قالب مقالات علمی در استان و نیز در دانشنامه کشوری منتشر خواهد شد.
سردار کریمی تصریح کرد: دانشنامه دفاع مقدس قرار است عملکرد استان در هشت سال جنگ را به رشته تحریر درآورد و هر کدام از مدخل‌های دانشنامه شامل یکی از مجموعه‌های صنعتی، افراد و شهدای اثرگذار و اقدامات تاثیرگذار مردم استان است.
وی بیان کرد: خدمات صنعتی که در کارخانجات استان مرکزی در دوران جنگ تحمیلی صورت گرفت به عنوان توانمندی استان مطرح است و نامگذاری پنجم مردادماه به عنوان روز اراک یادآوری بمباران کارخانجات استان در دوران جنگ بود که خدمات فنی و مهندسی قابل توجهی در آن مقطع ارائه می کردند.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه افزون بر یک چهارم مفاخر کشور در حوزه‌های گوناگون برخاسته از استان مرکزی هستند، گفت: این استان در دوران دفاع مقدس نقش اساسی و کلیدی داشته است. اگر جمعیت آن دوران استان مرکزی با جامعه ایثارگری مقایسه و بررسی شود به جرات می‌توان گفت که این استان جزو استان‌های اول کشور در دوران دفاع مقدس از حیث حضور فیزیکی، تقدیم شهید، جانباز، آزاده و ایثارگر به شمار می‌رود.
انتهای پیام

ارسال نظر
captcha