سپاه نیوز: فرمانده سپاه استان زنجان گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی برای جهاد تبیین است و باید به خوبی استفاده شود.

سپاه نیوز: فرمانده سپاه استان زنجان گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی برای جهاد تبیین است و باید به خوبی استفاده شود.

سپاه نیوز: فرمانده سپاه استان زنجان گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی برای جهاد تبیین است و باید به خوبی استفاده شود.
کد خبر: ۱۴۰۸۹
چهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶

به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار جهانبخش کرمی فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران، به مقاومت رزمندگان در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: طبل جنگ در یک روز نواخته نشده بود و دشمن بعثی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با حمایت دولت‌های غربی بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی تحرکات زیادی انجام داده بود.

وی با بیان اینکه ۵ هزار و ۱۲۲ نفر تا ۳۱ شهریور سال ۵۹ شهید مجروح و اسیر داشتیم، ابراز داشت: صدام توسط استکبار و برای جنگ با انقلاب اسلامی سر کار آمده بود.

فرمانده سپاه استان زنجان گفت: در رأس این جنگ آمریکا قرار داشت و ۴ هزار و ۴۷۸ مورد تحرکات، درگیری و تجاوزات مرزی تا شروع جنگ در ایران انجام شده بود و صدام در ۲۶ شهریور سال ۵۹ در مصاحبه‌ای با پاره کردن قرارداد الجزایر، جنگ ایران و عراق را به صورت رسمی اعلام کرد و جنگ آغاز شد و صدام با آمادگی کامل وارد جنگ با ایران شد و ایران نیز با دست خالی ولی اعتقاد کامل در برابر دشمن ایستاد و بعد از فراخوان امام راحل مردم در صحنه جنگ حاضر شدند.

سردار کرمی با بیان اینکه نسل امروز نیازمند آشنایی و پی بردن به واقعیت‌های دوران هشت سال دفاع مقدس است، تاکید کرد: هفته دفاع مقدس فرصت خوبی برای جهاد تبیین است و باید به خوبی استفاده شود.

وی از برگزاری ۳۵ عنوان به تعداد دو هزار و ۳۵ برنامه طی هفته دفاع مقدس در استان خبر داد و افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان زنجان، برگزاری رژه نیروهای مسلح، همایش پیشکسوتان و طلایه داران دفاع مقدس، رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدس، تجلیل از نویسندگان، مسابقه ورزشی، صبحگاه مشترک، سخنرانی در مساجد و مدارس، برپایی ایستگاه صلواتی، هنرنمایی گروه‌های سرود بسیج، غبارروبی مزار شهدا و یادواره آبروی محله اهدای خون، شب شعر و خاطره، تجلیل از خانواده‌های شهدا، رزمایش کمک مومنانه بخشی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه استان زنجان تصریح کرد: همچنین ۱۱ پروژه به مناسبت هفته دفاع مقدس در زنجان افتتاح خواهد شد.

سردار کرمی با بیان اینکه صحنه‌های زیبایی در جنگ دفاع مقدس خلق شد و در پشت جبهه نیز مادران در حال بدرقه فرزندان خود به جبهه‌های نبرد بودند، افزود: ایران اسلامی در اوج قدرت و اقتدار قرار دارد و این اقتدار و شکوه را مدیون خون شهدا هستیم.

ارسال نظر
captcha