رئیس بسیج سازندگی استان کرمانشاه از اعزام ۴۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان به مناسبت هفته بسیج خبر داد.

رئیس بسیج سازندگی استان کرمانشاه از اعزام ۴۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان به مناسبت هفته بسیج خبر داد.

رئیس بسیج سازندگی استان کرمانشاه از اعزام ۴۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان به مناسبت هفته بسیج خبر داد.
کد خبر: ۱۴۳۴۷
يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰

به گزارش سپاه نیوز؛ امیرحمزه خزائی رئیس بسیج سازندگی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز اعزام گروه‌های جهادی در قالب رزمایش "جهادگران فاطمی ۲"  به مناسبت هفته بسیج به مناطق محروم استان، اظهار کرد: در این رزمایش  چهار هزار بسیجی جهادگر استان کرمانشاه در قالب ۴۰۰ گروه به مناطق محروم استان اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه این گروه‌های جهادی در همه مناطق محروم استان خدمات عمرانی، آموزشی، بهداشتی، خدماتی و فرهنگی ارائه خواهند داد، گفت: کار اعزام این گروه‌های جهادی از ۲۸ آبان شروع شده و تا هفتم آذر ماه ادامه خواهد داشت.

خزایی در ادامه با بیان اینکه استان کرمانشاه ۱۹۲۲ گروه جهادی شناسنامه‌دار دارد، گفت: گروه‌های جهادی استان در بازه زمانی ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ در قالب برنامه قرارگاه نوروزی با ظرفیت ۱۱۵ گروه جهادی به تعداد قریب به هزار جهادگر در یک فرصت یک ماهه در مناطق محروم خدمات رسانی آموزشی، عمرانی و ... داشتند.

خزائی با اشاره به اینکه گروه های جهادی استان کرمانشاه در اردیبهشت امسال نیز به مناسبت گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج سازندگی در بازه زمانی  ۱۷ اردیبهشت تا ۲۷ اردیبهشت رزمایش "جهادگران فاطمی یک" را برگزار کردند، گفت: در طول این رزمایش 10 روزه، ده ها گروه جهادی با ظرفیت ۱۰ هزار نفر روز در عرصه های مختلف محرومیت زدائی درسطح کل استان فعالیت داشتند.

خزایی اضافه کرد: در تابستان هم گروه‌های جهادی با برگزاری برنامه قرارگاه تابستانی با اعزام  ۱۶۸ گروه جهادی شامل ۲۵۰۰ نفر از جهادگران استان در عرصه های مختلف محرومیت زدایی مانند آبرسانی، خانه نیازمند، خدمات پزشکی، میزهای خدمات اداری، فرهنگی، آموزشی و کشاورزی درسطح استان به اارئه خدمت پرداختند.

وی  در ادامه با بیان اینکه سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه در بحث محرومیت‌زدائی طی تفاهمنامه‌ای با کمیته امداد امام خمینی(ره) از ابتدای سال ۱۴۰۱ اقدام به ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد در سطح روستاهای شهرستانهای کرمانشاه، دالاهو، سنقر,اسلام آباد غرب، صحنه، پاوه، جوانرود، هرسین، کنگاور و گیلانغرب کرده، گفت: هر کدام از این منازل ۶۰ مترمربع مساحت داشته که هزینه ساخت آنها از طریق تسهیلات بنیاد مسکن و بخشی نیز توسط کمیته امداد بصورت تسهیلات بلاعوض و مشارکت بسیج سازندگی در اختیار مددجویان قرارمی گیرد.

خزایی اشاره ای هم به اجرای پروژه جهاد آبرسانی مجموعه بسیج سازندگی استان کرمانشاه داشت و گفت: بسیج سازندگی استان از طریق قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) متعهد به آبرسانی به ۱۴۹روستا در سطح استان در قابل هشت مجتمع آبرسانی شده است .

وی افزود: تاکنون در اجرای پروژه های آبرسانی تعداد ۴۴ مخزن ۲۰ تا ۳۰۰ متر مکعبی و ۱۴ ایستگاه پمپاژ در این مناطق احداث شده است.

رئیس بسیج سازندگی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در بحث صندوق های قرض الحسنه هم موفق به ایجاد ۱۴۰۰ صندوق قرض الحسنه اشتغالزای مردم‌یار شده، گفت: هم اکنون بیش از ۴۴ هزار نفر در عضویت این صندوق ها بوده و تاکنون بیش از پنج هزار فقره تسهیلات خرد معیشتی و مشاغل خانگی با اعتبار به مبلغ بیش از ۲۰ میلیارد تومان از محل گردش اعتبارات صندوق ها به اعضای این صندوق پرداخت شده است.

وی افزود: مجموعه بسیج سازندگی استان کرمانشاه همچنین در بحث تسهیلات اشتغالزایی بند "ب" تبصره ۱۶  با پرداخت حدود ۶۰ میلیارد تومان و با اشتغالزایی بیش از ۱۰۲۶ نفر در کل استان موفق به جذب تسهیلات شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر
captcha