فرمانده سپاه عاشورای استان آذربایجان شرقی بیان کرد: تکلیف امروز پاسداران و بسیجیان، رونق بخشیدن به مساجد است تا آینده انقلاب اسلامی تضمین شده و جوانان مومن و نقش‌آفرین در عرصه‌های مختلف تربیت شوند.

فرمانده سپاه عاشورای استان آذربایجان شرقی بیان کرد: تکلیف امروز پاسداران و بسیجیان، رونق بخشیدن به مساجد است تا آینده انقلاب اسلامی تضمین شده و جوانان مومن و نقش‌آفرین در عرصه‌های مختلف تربیت شوند.

فرمانده سپاه عاشورای استان آذربایجان شرقی بیان کرد: تکلیف امروز پاسداران و بسیجیان، رونق بخشیدن به مساجد است تا آینده انقلاب اسلامی تضمین شده و جوانان مومن و نقش‌آفرین در عرصه‌های مختلف تربیت شوند.
کد خبر: ۱۴۶۳۴
شنبه ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷

به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار اصغر عباسقلی‌زاده فرمانده سپاه عاشورای استان آذربایجان شرقی در دوره توانمندسازی فرماندهان پایگاه‌های مقاومت سپاه ناحیه مراغه تاکید کرد: اگر اخیرا نیز یک تعداد اندک ولی اثرگذار در اذهان بین‌المللی علیه آرمان‌های انقلاب شعار دادند، علت آن در دور بودن این تعداد از مساجد و بی‌اطلاعی آنان از آرمان‌های اسلام و انقلاب ریشه دارد.

وی با تاکید بر اینکه پیامبر اکرم (ص) نیز در صدر اسلام تمام امور را در مساجد مدیریت می‌کرد، اضافه کرد: از آنجایی که ریشه انقلاب اسلامی بر مبنای مساجد بنا نهاده شد، پایگاه‌های مقاومت نیز برای صیانت از اسلام و انقلاب در مساجد شکل گرفته است.

وی اظهار داشت: مسجد باید محل خدمت‌رسانی، تبلیغ دین و آگاهی‌بخشی باشد و این مکان‌های مقدس می‌تواند تکلیف انسان در سطح جامعه و همچنین وظایف دینی‌اش را تبیین کند.
سردار عباسقلی‌زاده با تاکید بر اینکه اگر فردی در مسجد تربیت شود، امکان ندارد با دشمنان همراه شود، اضافه کرد: تبلیغات دشمنان در مورد کسانی که در مساجد و پای منبر حضور داشته‌ و هدف از خلقت و عشق به ولایت را درک کرده‌اند، تاثیر نمی‌گذارد.
وی همچنین تصریح کرد: افکار کسانی که در مساجد تربیت می‌شوند، ریشه الهی و معنوی دارد و بر همین اساس نیز پایه‌های ایمان و افکارشان محکم است؛ این افراد آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی را چنان درک می‌کنند که تبلیغات ضددینی دشمنان روی آنان بی‌اثر می‌شود.
فرمانده سپاه عاشورا بیان کرد: ملت ایران امروز به برکت انقلاب اسلامی روسفید هستند زیرا به وصیت نبی مکرم اسلام(ص)، امیرالمومنین (ع) و نائبان برحق ائمه معصومین، امامین انقلاب عمل می‌کنند.
وی با بیان اینکه بسیج حافظ اسلام و نجات‌دهنده انقلاب است، ادامه داد: عمل به سفارش امیرالمومنین (ع) مبنی بر دفاع از مظلوم از افتخارات دیگر بسیج است و این ویژگی بسیجیان کشورمان در سطح دنیا بی‌نظیر است.

فرمانده سپاه عاشورا بیان کرد: بسیجیان جانبرکف در همه زمینه‌ها از جمله پیروزی انقلاب، مقابله با داعش، خنثی کردن فتنه‌ها، خدمات‌رسانی به مردم، محرومیت‌زدایی، غربالگری کرونا، توزیع بسته معیشتی و امدادرسانی به زلزله‌زدگان و سیل‌زدگان پیشگام هستند.
سردار عباسقلی‌زاده همچنین صبر ملت ایران در برای مشکلات را قابل قدردانی خواند و افزود: امروز در سایه ایمان به ولایت و پشتیبانی ملت، انقلاب اسلامی با وجود همه مشکلات مسیر پیشرفت را طی می‌کند.
وی به برکات انقلاب اسلامی نیز اشاره و تاکید کرد: انقلاب به ما انسانیت، شخصیت و عزت بخشید و در طول دهه مبارک فجر باید واقعیت‌های تلخ دوره پهلوی و برکات انقلاب را برای جوانان کشورمان تبیین کنیم.
سردار عباسقلی‌زاده با بیان اینکه جوانان کشورمان طی سال‌های اخیر در مساجد، دانشگاه‌ها و مدارس با آرمان‌های اسلام و انقلاب تربیت شدند، بیان کرد: به همین خاطر این وضعیت پیش آمد و اکنون نقش حساس و حیاتی تربیت نسل آینده بر عهده ماست.
وی رفتار مناسب با کودکان در مساجد و تشویق آنان برای حضور پیوسته در این مکان‌های مقدس را مورد تاکید قرار داد و افزود: سپاهیان و بسیجیان به عنوان مدافعان وطن و عصمت و طهارت و مبلغان اسلام باید مسئولان را با انقلاب همراه کرده و با مردم و به ویژه کودکان و جوانان ارتباط موثر داشته باشند.
فرمانده سپاه عاشورا رفتار سردار سلیمانی با ملت را الگوی رفتاری سپاهایان و بسیجیان عنوان کرد و افزود: بدون‌شک اگر شهدای دوران دفاع مقدس اکنون حاضر بودند، همان راه سردار سلیمانی را در تعامل و مردمداری با ملت دنبال می‌کردند.
وی سپاهیان و بسیجیان را به برقراری ارتباط موثر با اقشار مختلف مردمی فراخواند و بیان کرد: با بیان واقعیت‌ها به جوان و انتقال باورهای دینی و دشمن‌شناسی به آنان، بسیاری از مسایل حل می‌شود.
سردار عباسقلی‌زاده اضافه کرد: اگر بتوانیم احکام خداوند را به درستی پیاده کنیم و ملت را به سمت اهداف و آرمان‌های اسلام و انقلاب بیاوریم، رحمت خداوند نیز شامل حال ما می‌شود و انقلاب اسلامی نیز این موضوع را بارها به اثبات رسانده است.
وی به تاثیر رسانه روی جوانان نیز اشاره و بیان کرد: اگر جوانان‌مان یک هفته به جای فضای مجازی و رسانه‌های بیگانه، به رسانه‌های داخلی گوش فرا دهند، بدون‌شک تحت تاثیر قرار می‌گیرند و بر همین اساس ساختگی بودن محتوای رسانه‌های بیگانه باید برای آنان تبیین شود.
وی ادامه داد: امروز حفظ اسلام و انقلاب با فرمان اعتلای ۱۰ ساله بسیج بر عهده پایگاه‌ها، حوزه‌ها، نواحی و سپاه‌های استانی است.

ارسال نظر
captcha