معاون مهندسی و پدافند غیرعامل سپاه گفت: در میدان صرفه جویی و نگهداری از تجهیزات و ظرفیت ها خط شکن باشیم.

معاون مهندسی و پدافند غیرعامل سپاه گفت: در میدان صرفه جویی و نگهداری از تجهیزات و ظرفیت ها خط شکن باشیم.

معاون مهندسی و پدافند غیرعامل سپاه گفت: در میدان صرفه جویی و نگهداری از تجهیزات و ظرفیت ها خط شکن باشیم.
کد خبر: ۱۴۹۸۹
سه‌شنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰

به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار حسین همتی معاون مهندسی و پدافند غیرعامل سپاه در دومین همایش نت و بهینه سازی اماکن و تاسیسات در رده های سپاه که با حضور ۱۴۰ نفر از مسئولان مهندسی در محمد شهر کرج برگزار شد، گفت: نت همیشه اصطلاح عامیانه ما در تعمیر و نگهداری است ولی برعکس شده است، باید اعتبارات بیشتری در راستای نگهداری سرمایه های خود داشته باشیم تا اینکه آن را صرف احداث بناهای جدید کنیم.
همتی اظهار داشت: حفظ انقلاب خیلی سخت است و امروز بعد از ۴ دهه حفظ انقلاب را با فراز و نشیب هایش سپری و انقلاب اسلامی را نگهداری و حفظ می‌کنیم.

همتی با اشاره منویات مقام معظم رهبری، گفت: رهبر انقلاب بر تعمیر و نگهداری تجهیزات و ظرفیت ها تاکید کرده اند که ما  باید به عنوان سرباز تابع فرمان باشیم و این سیاست های امامین انقلاب بوده که انقلاب را حفظ کرده است.

وی افزود: حوزه نگهداری و بهینه سازی اماکن خیلی گسترده است که شامل حوزه مصرف انرژی است و امروز وارد اوج مصرف برق می شویم، رزمایش ١۴٠١ باید به یک فرهنگ تبدیل شود و از انرژی به صورت بهینه استفاده کنیم و مصرف بهینه الگوی ما شود.

معاون مهندسی سپاه گفت: در عرصه کاشت یک میلیارد درخت در حوزه فضای سبز نیز باید در حفظ آن‌ کوشا باشیم و هم در نگهدای آنچه که به عنوان سرمایه داریم، فضای سبز را بهینه استفاده و از گیاهان کم آب بر و مقاوم استفاده کنیم.

همتی با اشاره به اینکه حدود ۴۵ میلیون مترمکعب در کل مجموعه بنا داریم، ادامه داد: حفظ این سرمایه که یک سرمایه بزرگ است و باید از این ظرفیت استفاده کرد و بسیار مهم است و باید روی ساخت و سازها اگر روزی ورود کنیم ساختمانی بسازیم که بتواند تمام فرآیندها و مباحث مقررات ملی ساختمان را پوشش دهد و یکی از آن مباحث مبحث ١٩ است، اگر ساختمان ها از لحاظ ذخیره انرژی و ایمنی و سازه ای و کیفیتی در کنار هم قرار گیرد یک ساختمان بادوام با دوره زمانی ١٠٠ ساله باشد و در حوزه ساخت و ساز دقت و کار کیفی انجام شود، اگر مبحث ١٩ رعایت شود، ذخیره انرژی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برای مدیریت مصرف برق، آب و گاز در سپاه دستورالعملی تهیه شده که سرانه ها مشخص شده که سرانه ها باید ملاک عمل قرار گیرد و در مسیر ابلاغ قرار گرفته است،
اگر این سرانه ابلاغ شود، فقط صرف ابلاغ نیست بلکه به کارگیری و پایش شود و مصارف کنترل شود، ما به عنوان نیروهای مسلح همیشه خط شکن بوده ایم و در این حوزه هم باید خط شکن باشیم تا این روند الگویی برای کشور باشد.

از مهمترین محورهای این همایش می توان به بهینه سازی مصرف آب و انرژی ،نگهداری و تعمیرات اماکن و تاسیسات ، نگهداری و توسعه فضای سبز وانرژی های تجدید پذیر در سپاه اشاره کرد.

ارسال نظر
captcha