سردار کرمی با بیان اینکه شهید ناصراشتری به عنوان شهید شاخص استان زنجان در سال جاری معرفی شده است گفت: شهید ناصر اشتری در دوران دفاع مقدس خوش درخشیده و نقش بی‌نظیری در فرماندهی عملیات ها داشتند.

سردار کرمی با بیان اینکه شهید ناصراشتری به عنوان شهید شاخص استان زنجان در سال جاری معرفی شده است گفت: شهید ناصر اشتری در دوران دفاع مقدس خوش درخشیده و نقش بی‌نظیری در فرماندهی عملیات ها داشتند.

سردار کرمی با بیان اینکه شهید ناصراشتری به عنوان شهید شاخص استان زنجان در سال جاری معرفی شده است گفت: شهید ناصر اشتری در دوران دفاع مقدس خوش درخشیده و نقش بی‌نظیری در فرماندهی عملیات ها داشتند.
کد خبر: ۱۵۱۳۶
دوشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴

 

به گزارش سپاه نیوز ؛ به مناسبت عید بزرگ غدیر آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، دکتر افشارچی استاندار زنجان، سردار کرمی فرمانده سپاه انصار‌المهدی (عج) استان زنجان، حجت الاسلام بیگدلی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه و سید شمس الدین موسوی، مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان و جمعی از مسئولین شهرستانی باخانواده شهید محمد ناصر اشتری دیدار و گفتگو کردند.

سردار کرمی در این دیدار اظهار کرد: هر ساله در کشور شهیدی به عنوان شهید شاخص مشخص می‌شود که در سال‌جاری با توجه به سابقه درخشان این شهید بزرگوار محمد ناصر اشتری، به عنوان شهید شاخص استان زنجان معرفی شده است.

وی افزود: تمام سعی ما بر این است که تمام آثار این شهید بزرگوار جمع آوری شده و به صورت کشوری معرفی شود تا همه مردم ایران بتوانند با ویژگی‌های این شهید آشنا شده و از آثاراین شهید استفاده کنند.

فرمانده سپاه انصار‌المهدی (عج) استان زنجان به ویژگی‌های و نقش این فرمانده در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: شهید محمد ناصر اشتری در سال ۱۳۵۹ بعد از وقوع جنگ تحمیلی به جبهه اعزام شد و دراولین عملیات به عنوان نیروی خط شکن حضور داشت.

سردارکرمی بیان کرد: رزمندگان استان زنجان به ویژه شهید ناصر اشتری در عملیات ثامن الائمه نقش بسزایی داشت و درعملیات فرمانده کل قوا، به عنوان خط شکن حماسه ساز بود و در عملیات رمضان هم سختی‌های عملیات و ایستادگی و مقاومت این شهید بزرگوار حماسه آفرین بود.


وی افزود: درعملیات محرم نیز حدود سه گردان زنجان به عنوان خط شکن حضور فعال داشتند و در عملیات محرم شهید ناصر  اشتری نقش فرماندهی را بر عهده داشتند ودر عملیات‌های والفجر و عملیات بیت‌المقدس  نیرو‌های زنجان در هر چهار مرحله حضور داشتند که تیپ ۸ نجف و تیپ ۷ والیعصر در چهار مرحله خط شکن بودند.

فرمانده سپاه استان زنجان ابراز کرد: اولین نیرو‌هایی که وارد خرمشهر شدند نیرو‌های سپاه استان زنجان بودند که شهیدان اشتری، حاج رحیم تاران و جمعی از فرماندهان دیگر در این عملیات خط شکن بودند که شهید حاج احمد کاظمی در مصاحبه‌ای گفت، که خدا خرمشهر را به دست رزمندگان استان زنجان آزاد کرد.

وی با بیان اینکه امام (ره) طی فرمایشات خود تاکید داشتند که خرمشهر باید آزاد شود گفت: این شهید بزرگوار در عملیات‌های مختلف نقش فرماندهی را بر عهده داشتند.

سردارکرمی ادامه داد: در لشگر علی‌بن ابیطالب(ع) یاد و نام شهید محمد ناصر اشتری خوش درخشیده و در عملیات خیبرنیز این شهید بزرگوار فرمانده گردان امام حسین (ع) و خط شکن بود.

وی تصریح کرد: در عملیات خیبر که مرحله خط شکنی تمام شده بود و ارتش صدام با انجام پاتک فکر تصرف جزیره را داشتند که امام (ره) فرموده بود که جزیره باید حفظ شود با طرح شهید اشتری برای حفظ جزیره؛ خط دفاعی طراحی شد که اگر تدبیر و طرح این شهید بزرگوار نبود نه تنها جزیره جنوبی بلکه جزیره شمال هم سقوط می‌کرد.

فرمانده سپاه استان زنجان، ادامه داد: این اولین عملیاتی بود که صدام از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرد و گردان امام حسین (ع) به فرماندهی شهید اشتری مقاومت کردند، زیرا باید فرمان امام (ره) محقق می‌شد و رزمندگان استان زنجان در حساسترین نقاط دوران دفاع مقدس خط شکن بودند ودر عملیات بدر نیز سه گردان اختصاصی از استان زنجان و یک گردان مشترک حضور داشتند که شهید ناصر اشتری در این عملیات به اهداف تعریف شده خود رسید.

سردار کرمی تاکید کرد: باید جوانان ما با همان روحیه رزمندگان دوران دفاع مقدس در مقابل استکبار ایستادگی کرده و از کیان نظام و انقلاب اسلامی دفاع کنند.

گفتنی است سردار شهید محمدناصر اشتری «شهید شاخص استان زنجان در سال 1402» متولد دوم خرداد سال ۱۳۴۱‏ در شهرستان «زنجان» بوده و ششم فروردین سال ۱۳۶۴‏ با سمت فرمانده تیپ ۲ ‏لشکر ۳۱ ‏عاشورا، در شرق رود دجله عراق به فیض شهادت نائل آمده است

ارسال نظر
captcha