با حضور فرمانده و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی( ع) استان البرز شانزدهمین جشنواره «جوان سرباز حضرت علی اکبر (ع) » در استان برگزار شد.

با حضور فرمانده و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی( ع) استان البرز شانزدهمین جشنواره «جوان سرباز حضرت علی اکبر (ع) » در استان برگزار شد.

با حضور فرمانده و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی( ع) استان البرز شانزدهمین جشنواره «جوان سرباز حضرت علی اکبر (ع) » در استان برگزار شد.
کد خبر: ۱۵۸۱۱
جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶

به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار علیرضا حیدرنیا فرمانده سپاه امام حسن مجتبی( ع) استان البرز در شانزدهمین جشنواره «جوان سرباز حضرت علی اکبر (ع) » در  سپاه استان البرز ، اظهار داشت: استفاده بهینه از ظرفیت و تخصص سربازان یکی از مهمترین الویت های نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است .

وی با تاکید بر جایگاه رفیع سرباز در نظام مقدس اسلامی ، افزود : حفظ حرمت و شأن سربازان ایران اسلامی از توصیه های مهم رهبر معظم انقلاب و تمامی فرماندهان در نیروهای مسلح  است .
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی( ع) استان البرز با اشاره به اینکه سلامت روح و جسم سربازان از مهمترین دغدغه های نیروهای مسلح است ، تصریح کرد : سربازان در نظام مقدس اسلامی فرزندان و هویت ما هستند و سلامت روحی و جسمی آنها برای ما دارای اهمیت ویژه ای است .

سردار حیدرنیا با بیان اینکه سربازان با تاکید بر ضرورت مهارت آموزی سربازان ، افزود : از مهمترین برنامه ها و راهبرد های نیروهای مسلح  جهت پربارسازی دوران مقدس سربازی ، مقوله مهارت آموزی است که خوشبختانه ارگان های مختلف نیز در این زمینه همکاری خوبی داشته اند و بستر اعطای گواهی دوره مهارتی و برخی حمایت های مادی جهت اشتغالزایی نیز به سربازان تعلق خواهد گرفت.

وی با تاکید بر تسریع در ازدواج و فرزندآوری ، تصریح  کرد : برخی معتقدند پس از گذراندن دوره خدمت سربازی ، تامین شغل ، خانه و امکانات زندگی باید بستر تشکیل خانواده فراهم شود در حالی که تاخیر در این زمینه جایز نیست و دوران خدمت مقدس سربازی نیز نباید مسبب تاخیر در امر مقدس ازدواج شود .

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی( ع) استان البرز با تاکید بر حمایت از سربازان  که اقدام به ازدواج و فرزندآوری در طول دوران خدمت می کنند ، خاطرنشان کرد:  تشکیل خانواده موفقیت در زندگی را تسریع می کند  و ما نیز در سپاه استان البرز از این امر پسندیده با ایجاد فرصت سربازی راحتر جهت سربازان متاهل و‌ دارای فرزند ، حمایت خواهیم کرد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نعیمی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام حسن مجتبی( ع)  استان البرز نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت عنوان سرباز، گفت: سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی طی وصیتی مقرر کرد عنوان سرباز روی سنگ قبرش حک شود .
 
وی ادامه داد : دفاع مقدس مرهون جانفشانی و اهتمام جوانان بود البته شاید افراد پیر و کهنسال نیز در جبهه ها حضور داشتند اما سرنوشت جنگ و انقلاب به دست  جوانان تعیین شد و امروز شما به عنوان فرزندان جوان این سرزمین باید قدر پاکی و جوانی خود را بدانید .

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام حسن مجتبی( ع)  استان البرز با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) مبنی بر اینکه قلب جوان مثل زمین خالی است ، افزود: پاکی از ویژگی های دوران جوانی است و شما باید قدر این پاکی را بدانید و این قلب پاک را با آلودگی های دنیا نیالایید.

وی با اشاره به اهمیت ازدواج در دوره جوانی و پرهیز از گناه ، گفت : ازدواج به انسان هویت و ارزش مضاعفی می دهد و باید در دوره جوانی از فرصت ازدواج جهت پیشرفت در زندگی و دوری از گناه استفاده شود .
حجت‌الاسلام والمسلمین نعیمی با تاکید بر اهمیت مطالعه در فرایند تعالی فردی و اجتماعی ، تصریح کرد :  دوران سربازی فرصت بسیار مناسبی جهت مطالعه و کسب علم و دانش است که باید از این فرصت به نحو شایسته ای بهره برداری  شود .

ارسال نظر
captcha