فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) استان خراسان جنوبی: به امید آفرینی، توسعه و پیشرفت نیاز داریم

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) استان خراسان جنوبی: به امید آفرینی، توسعه و پیشرفت نیاز داریم

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) استان خراسان جنوبی: به امید آفرینی، توسعه و پیشرفت نیاز داریم
سردار مهدوی گفت: امروز به امید آفرینی، توسعه و پیشرفت در کشور و استان نیاز داریم.
کد خبر: ۲۰۰۱۳
يکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹
به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا مهدوی فر فرمانده سپاه انصارالرضا (علیهه السلام) استان خراسان جنوبی در مراسم تکریم و معارفه مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی، گفت: ما در کشور توانسته ایم در عرصه جهاد در علم و فناوری گام‌های موثری را برداریم.

وی اظهار داشت: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی در مجموعه بسیج و سپاه جایگاه ویژه‌ای دارد.

سردار مهدوی عنوان کرد: با اقداماتی که در عرصه علمی صورت گرفته است هنوز ابتدای راه هستیم و معتقدیم که این موضوع مربوط به یک تشکل خاص نیست.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) استان خراسان جنوبی افزود: سازمان بسیج علمی با استفاده از همه ظرفیت‌های خود در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب به خوبی عمل کرده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری برای تکمیل زنجیره‌های ارزش شکل گرفته، عنوان کرد: ما در کشور به لحاظ علمی عقب نیستیم، اما با توجه به اینکه در جایگاه بلندی در سطح علمی منطقه قرار داریم، هنوز ضعف‌هایی وجود دارد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) استان خراسان جنوبی بیان کرد: همان قدر که باید به علوم تجربی و فنی توجه کنیم باید به علوم انسانی نیز توجه داشته باشیم.

وی با تاکید براینکه ما در حوزه علم و در عرصه مدیریتی مشکل داریم و این موضوع کمتر مورد توجه قرار گرفته است، افزود: اگر به این موضوع توجه شود خروجی کار خوبی خواهیم داشت.

سردار مهدوی با اشاره به اینکه امروز به موضوع امید آفرینی، توسعه و پیشرفت در کشور و استان نیاز داریم، گفت: لازم است مراکز پژوهشی و علمی به این حوزه توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه با همان بضاعتی که داشته ایم در همه مسائل پیش قدم و پیشرفت هستیم، افزود: ما باید در کنار مراکز علمی، پژوهشی ظرفیت‌ها را شناسایی و به دنبال پیش برندگی باشیم.

وی ادامه داد: مجموعه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری به دنبال اتاق فکر و اندیشه ورزی است که همه مراکز علمی در این اتاق با برنامه ریزی درست به دنبال حل مسائل استان باشند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) استان خراسان جنوبی با بیان اینکه ما در دانشگاه چه میزان به دنبال نخبه پروری و شناخت استعداد‌ها هستیم، افزود: شناسایی و هدایت دانشجوی نخبه می‌تواند ما را در حل مشکلاتی که در حوزه مدیریتی داریم هدایت کند، دانشجوی نخبه ما در دانشگاه با هدایت مراکز پارک علم و فناوری و دانش بنیان می‌تواند در حل مشکل استان کمک کند.

سردار مهدوی تاکید کرد: باید دانشجوی نخبه را به مراکز علمی و صنعتی هدایت کرد، اما گاهی هزاران مانع بر سر راه فرد نخبه گذاشته می‌شود.

وی گفت: باید آسیب‌ها توسط فکر و اندیشه نخبگان برطرف شود و این دلایل خاص خود را دارد و بیشتر این موضوع از مسائل مادی است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) استان خراسان جنوبی با بیان اینکه باید به نخبگان و مخترعین استان بهاء داده شود،گفت: اگر بخواهیم تاثیرگذاری در استان داشته باشیم باید از مسئله نخبگان غافل نشویم.
ارسال نظر
captcha