با حضور حجت الاسلام والمسلمین طیبی فر برگزارشد؛ اولین همایش نقش معنویت در توان رزم دریا

با حضور حجت الاسلام والمسلمین طیبی فر برگزارشد؛ اولین همایش نقش معنویت در توان رزم دریا

با حضور حجت الاسلام والمسلمین طیبی فر برگزارشد؛ اولین همایش نقش معنویت در توان رزم دریا
اولین همایش نقش معنویت در توان رزم دریا در اندیشه های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در نیروی دریایی سپاه و با حضور حجت الاسلام والمسلمین طیبی فر برگزارشد.
کد خبر: ۲۰۱۲۹
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲

به گزارش سپاه نیوز؛ اولین همایش نقش معنویت در توان رزم دریا در اندیشه های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با حضور حجت الاسلام والمسلمین طیبی فر جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه و دکتر خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و با مشارکت حجت الاسلام و المسلمین رئیسی نمایندگی ولی فقیه ندسا وسرداران عظمایی غلامشاهی و فرماندهان نظامی و انتظامی استان و سپاه استانی امام سجاد (ع) برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: در نیروهای مسلح دنیا چیزی به نام معنویت نیست حتی ممنوع هم هست ولی امروز در جمهوری اسلامی یکی از معیارهای اصلی برای انتخاب فرماندهان و مسئولان معنویت است و لازم است که ما در همه ی کارها برای پیشبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش معنویت را در کارها جدی بگیریم که پایه و اساس کار ما است.
حجت الاسلام والمسلمین طیبی فر نیز که از مهمانان ویژه مراسم بود گفت: انقلاب اسلامی ایران بر اساس معنویت شکل گرفت در آنجایی که یک فقیه عالم سالاری انقلاب را در دست گرفت آن نگاه معنوی بود که رژیم دست نشانده شاهنشاهی را از ریشه قطع کرد.ریشه و اساس انقلاب اسلامی بر اساس معنویت است این طور که پایه و اساس کار همه انبیا همین معنویت بوده است.
حجت الاسلام والمسلمین طیبی فر گفت : در همه جنگ ها و نبردها برنده ترین سلاح و موثرترین سلاح قدرت معنوی است چرا که اگر قدرتی معنوی نباشد اگر ابزار و ادوات جنگی نیز باشد و انگیزه و روحیه ی معنوی مقابله با دشمن نباشد رزمنده نمیتواند نقش موثری در رزم و میدان جنگ داشته باشد.
وی در بخش دیگر از سخنان خود گفت: آن چه در دوران دفاع مقدس به طور مکرر ما شاهد آن بودیم نقش معنویت بین رزمندگان بود و اگر وصیت نامه شهدا را را ورق بزنیم یکی از نکاتی که شهدا روی آن تأکید داشته اند همین معنویت بوده است که شهدا با همین معنویت یا کم ترین امکانات نظامی دشمن تا بُن دندان مسلح را به عقب راندند و خود نیز ره صد ساله را یک شبه پیمودند و قطب نما و شاخص مهم سپاه همین معنویت است .
 در پایان همایش از خانواده شهید روحانی علی اصغر موسی زاده که در بهمن ماه سال 65 در کربلای 5 در شلمچه شهید شده بودند و یک از نفرات برتر که مقاله به دبیرخانه ارسال کرده بودند با اهدای لوح، تقدیر شد.
از حاشیه های این همایش اهدای لوح تقدیر مسئول نمایندگی ولی فقیه نمونه درسپاه در سال 1402 به حجت الاسلام والمسلمین رئیسی و ارائه مقاله توسط سرهنگ دوم حجت الله ارغان از سپاه استان سمنان و 5انگشتر متبرک مقام معظم رهبری به قید قرعه به شرکت کنندگان اهدا گردید.

ارسال نظر
captcha