با حضور سردار پاکپور برگزار شد؛ آیین تکریم و معارفه معاون پدافند غیرعامل نیروی زمینی سپاه

با حضور سردار پاکپور برگزار شد؛ آیین تکریم و معارفه معاون پدافند غیرعامل نیروی زمینی سپاه

آیین تکریم و معارفه معاون مهندسی رزمی و پدافند غیرعامل نیروی زمینی سپاه با حضور سردار پاکپور و جمعی از فرماندهان ارشد نظامی در ستاد نیروی زمینی سپاه، برگزار شد.
کد خبر: ۲۰۳۷۶
جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲

 

به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در سخنانی با یادآوری اهمیت و جایگاه مهندسی رزمی و پدافند غیرعامل در اجرای ماموریت‌های نظامی، دفاعی و امنیتی، از نقش مؤثر و ارزنده سردار جواد عظیمی‌فر در طی یک دوره ۱۵ ساله خدمت در این معاونت تقدیر کرد.

سردار پاکپور با اشاره به روند تحول در مجموعه مهندسی نیروی زمینی سپاه گفت: ما در شرایط دشواری توانستیم از یک دوره‌ی امکانات و توانمندی محدود در بخش علمی و فنی و همچنین ادوات و تجهیزات و ماشین آلات و به ویژه نیروی انسانی متخصص در معاونت مهندسی، به جایگاهی جهش پیدا کنیم که اکنون این معاونت به پشتوانه توانمند و مطمئن ماموریت‌های سنگین و نوین نیروی زمینی سپاه تبدیل شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود شرایط پر مخاطره مرزها را طی سالیان گذشته تشریح و از نقش معاونت مهندسی رزمی به ویژه در زمان مسئولیت سردار عظیمی‌فر در ایجاد زیرساخت‌های امنیتی و دفاعی در مرزها تجلیل کرد و افزود: غالب کارهای انجام شده توسط مهندسی رزمی و پدافند غیر عامل نیروی زمینی سپاه در منطقه جنوب شرق، شمال غرب و شمال شرق کشور هم از نظر کمی و کیفی و همچنین دشواری‌های اجرایی و عملیاتی و هم از نظر کاربردی و کاربردی، کم نظیر هستند.

سردار پاکپور گفت: خدمات مهندسی رزمی نیروی زمینی سپاه طی این سال‌ها در عرصه امنیتی و نظامی محدود نشده است بلکه بخش‌های عمرانی، خدماتی و مردمیاری را نیز دربر گرفته است.

وی مشارکت در ایجاد فرودگاه‌ها، جاده‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز و تاسیسات فرهنگی و ورزشی، زیرساخت‌های آبرسانی و… را از جمله‌ی این خدمات بیان کرد و افزود: همه ی این دستاوردها با ایثار و تلاش و مدیریت جهادی سردار عظیمی فر و همچنین همرزمان جهادگر او به ثمر نشسته است.

در این آیین و پس از تجلیل از سردار عظیمی فر، سردار ناصر نانکلی که تا پیش از این مسئولیت جانشینی معاونت مهندسی نیروی زمینی سپاه را عهده دار بود، به عنوان فرمانده جدید معاونت و سردار عظیمی‌فر که کارنامه‌ای درخشان و ماندگار در مسیر پیشبرد اهداف و ماموریت‌های نیروی زمینی سپاه از خود به یادگار گذاشت، طی حکمی به عنوان مشاور فرمانده نیروی زمینی سپاه معرفی شد.

برچسب ها: سردار پاکپور
ارسال نظر
captcha