خبرنگاران از دستاوردهای هوافضای سپاه بازدید کردند

خبرنگاران از دستاوردهای هوافضای سپاه بازدید کردند

خبرنگاران از دستاوردهای هوافضای سپاه بازدید کردند
جمعی از خبرنگاران رسانه‌های مختلف به دعوت معاونت روابط عمومی سپاه و میزبانی نیروی هوافضای سپاه از پارک ملی علم و فناوری هوافضا بازدید کرده و با توان نظامی کشور در حوزه موشکی، پهپادی، پدافندی و فضایی آشنا شدند.
کد خبر: ۲۰۴۴۲
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷

به گزارش سپاه نیوز، در این بازدید سردار سرتیپ پاسدار علی بلالی مشاور فرماندهی نیروی هوافضای سپاه پاسداران، سردار علی محمد نایینی سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه، سردار دهشیری از معاونت روابط عمومی ستاد کل نیروهای مسلح و حجت الاسلام والمسلمین نادری معاون فرهنگی نیروی هوافضای سپاه حضور داشتند.

این بازدید با حضور رسانه‌های مختلف انجام شد و در این تور رسانه‌ای خبرنگاران با روند تاریخی توسعه توانمندی نیروی هوافضای سپاه آشنایی پیدا کردند و از گوشه‌ای از تجهیزات نظامی این نیرو بازدید کردند.

 

بخش‌های مختلف نمایشگاه شامل آشنایی با دانشمندان تاریخ معاصر ایران، روند به سرقت رفتن دانش ایران زمین، وارد شدن به مرحله دفاع مقدس با تجهیزات ابتدایی، ظهور و بروز استعدادهای جدید خلق توانمندی‌ها، ایستادن در برابر تهاجمات دشمن بعثی، دستیابی به لبه‌های تکنولوژی دفاعی است.

این بازدید با مشاهده نمادی از شهر دزفول شهر مقاومت و موشک‌ها شروع شد.  در ادامه خبرنگاران از انواع موشک‌های نسل ۱، ۲ و ۳ با سوخت مایع و جامد بازدید کرده و با ویژگی‌ها و قابلیت‌های هر کدام از آن‌ها آشنا شدند. در این بخش سردار بلالی به سوالات خبرنگاران در این زمینه به تفصیل پاسخ داد.

بخش دیگری از این نمایشگاه به پهبادهای مختلف که از گذشته تا کنون توسط دانشمندان نیروی هوافضا سپاه طراحی، بازمهندسی، بومی سازی و ساخته شده است، اختصاص داشت که خبرنگاران مانند بخش موشکی با صبر، اشتیاق و دقت بالایی به توضیحات این فرمانده مسئول گوش می‌دانند.

در بخش پدافندی این نمایشگاه سردار بلالی توضیحات مبسوطی ارائه داد و از روند پیشرفت این بخش از زمان جنگ تاکنون گفت که در آن زمان سامانه‌های پدافندی کشور شامل تجهیزاتی بود که از کشورهایی مانند لیبی وارد شده بود و مشکلات و نقص‌هایی داشت اما امروز با بهره‌گیری از دانش روز جهانی در این زمینه، دانشمندان ایرانی به تجهیزات و فناوری‌های پیشرفته‌ای در این زمینه دست یافتند که در لبه فناوری و تکنولوژی قرار دارد. 

 در پایان نمایش قدرت فضایی کشور در بخش‌های مختلف توسط اهالی رسانه بازدید شد.

سردار سرتیپ پاسدار علی بلالی، مشاور فرمانده‌ نیرو هوافضای سپاه در پایان این بازدید به تشریح بخش‌های مختلف نمایشگاه پرداخت و تاکید کرد آنچه مشاهده شد مربوط به توانمندی‌های ۵ سال گذشته بوده و این نمایشگاه از توان فعلی کشور ۵ سال عقب‌تر است.

وی همچنین یاد، خاطره و دوراندیشی حاج محسن تهرانی مقدم را گرامی داشت و به نقش بی‌بدیل این سردار شهید در توسعه صنعت موشکی کشور اشاره کرد.

همچنین سردار علی محمد نائینی، سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه پاسداران ضمن تقدیر از نیروی هوافضای سپاه اظهار کرد: دیگر بخش‌های سپاه پاسداران نیز نیازمند چنین نمایشگاهی است. چرا که بیانگر روایت پیشرفت، قدرت و خدمت رسانی سپاه است.

سخنگوی سپاه گفت: امروز در دوران جنگ روایت‌ها قرار داریم و در این دوران خبرنگاران و اهالی رسانه نیازمند آشنایی با توانمندی‌های کشور هستند تا در روایت حوادث و اتفاقات دست برتر را داشته باشند.

در پایان نمایندگان هر رسانه نیز دیدگاه‌ها و سوالات خود را بیان کردند و فرماندهان حاضر به این سوالات پاسخ دادند.

انتهای پیام

ارسال نظر
captcha