افتتاح بخشی از بزرگراه اهرم-برازجان و باند برگشت کمربندی آبپخش-میاندشت

قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)

افتتاح بخشی از بزرگراه اهرم-برازجان و باند برگشت کمربندی آبپخش-میاندشت

افتتاح بخشی از بزرگراه اهرم-برازجان و باند برگشت کمربندی آبپخش-میاندشت
ه گزارش روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، همزمان با هفته دولت، بخشی از بزرگراه اهرم-برازجان به طول ۵.۵ کیلومتر (حد فاصل روستاهای سمل و ابوالفیروز) و باند برگشت کمربندی آبپخش-میاندشت به طول ۵.۵ کیلومتر طی مراسمی ویدیو کنفرانسی با حضور استاندار بوشهر و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.
کد خبر: ۲۰۵۲۲
شنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۷

این پروژه که در استان بوشهر، واقع در نوار ساحلی جنوب کشور و همجوار با خلیج فارس، اجرا شده است، نقشی کلیدی در بهبود عبور و مرور در مسیرهای ارتباطی استان‌های جنوبی دارد. توسعه این بزرگراه، بخشی از کریدور بزرگراهی ساحلی جنوب کشور است که از بندر پسابندر در جنوب شرق کشور آغاز شده و با عبور از استان‌های هرمزگان و بوشهر، به شلمچه در استان خوزستان منتهی می‌شود.

پروژه بزرگراه اهرم - برازجان - گناوه - دیلم - هندیجان، با هدف توسعه و آبادانی زیرساخت‌های حیاتی کشور، اتصال محورهای مواصلاتی منطقه، تکمیل کریدور اتصال مکران به جنوب، سهولت در حمل و نقل و جابجایی، کاهش تصادفات جاده‌ای و ارتقای ایمنی در نقل و انتقالات کشور، اشتغال‌زایی و جذب نیروی کار در سطح منطقه و تسهیل ارتباط بین شهرستان‌های اهرم، برازجان، گناوه، دیلم و اهواز به اجرا درآمده است.

لازم به ذکر است که بزرگراه اهرم-برازجان-گناوه-دیلم به طول ۱۹۲ کیلومتر توسط متخصصان فنی موسسه ریل گستر هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی در حال ساخت است که تاکنون ۹۷ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است. این پروژه نقش بسزایی در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و بهبود ارتباطات در جنوب کشور ایفا خواهد کرد.

ارسال نظر
captcha