قیام ۱۷ شهریور پیروزی انقلاب اسلامی را سرعت بخشید

سرتیپ دوم پاسدار علی افضلی/

قیام ۱۷ شهریور پیروزی انقلاب اسلامی را سرعت بخشید

قیام ۱۷ شهریور پیروزی انقلاب اسلامی را سرعت بخشید
جانشین فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری گفت: قیام ۱۷ شهریور و تقدیم خون پاک شهدای این حادثه پیروزی انقلاب اسلامی را سرعت بخشید.
کد خبر: ۲۰۵۹۰
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷

به گزارش سپاه نیوز، سرتیپ دوم پاسدار علی افضلی  درآیین گرامیداشت شهدای ۱۷ شهریور که در مسجد حضرت ابوالفضل شهرکرد با حضور جمعی از مردم و مسوولان استان برگزار شد، اظهار داشت: اگرچه شکل‌گیری انقلاب اسلامی از سالهای پیش از قیام ۱۷ شهریور آغاز شده بود اما پس از آن روند انقلاب شتاب بیشتری به خود گرفت. 
 
وی ادامه داد: واقعه ۱۷ شهریور تفاوتی با وقایع قبل از خود داشت و آن استمرار و پیوستگی این قیام مردمی بود بطوریکه تظاهرات گسترده‌ای در تهران و استان‌های دیگر شکل گرفت و در حالیکه حکومت نظامی برقرار بود اما مردم انقلابی کشور با نثار خون خود نشان دادند که باید بساط رژیم شاهنشاهی برچیده شود. 
 
وی تصریح کرد: در تمام مدتی که انقلاب اسلامی شکل گرفته بود و به روند خود ادامه می‌داد ارتباط بین امام راحل و مردم وجود داشت و همین ارتباط نزدیک نقطه عطفی در تاریخ انقلاب بود و در نهایت منجر به پیروزی آن شد. 
 
افضلی یادآور شد: قیام ۱۷ شهریور سبب شدکه رژیم شاهنشاهی از نظر سیاسی متزلزل گشته و اعتماد مردم ساقط شود و بین نیروهای ارتش اختلاف افتاد و زمینه برای پیروزی انقلاب اسلامی بیش از پیش مهیا شد. 
 
وی اسلام، ولی‌فقیه و مردم را سه رکن اصلی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: تا زمانی که مردم پای انقلاب و ارزش‌ها هستند دشمن کاری از پیش نمی‌برد. 
 
جانشین فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و افزود: این عملیات مهم آبروی نداشته آمریکا و اسرائیل غاصب را برد و آسیب‌پذیری آنها را نشان داد. 
 
افضلی بیان داشت: اتفاق مبارک دیگری که به دنبال این عملیات شکل گرفت این بود که رسانه دست جبهه حق و مقاومت بود و عظمت این عملیات به گوش جهانیان رسید. 
 
وی با تاکید بر اینکه قطار انقلاب در مسیر خود با سرعت مطمئنه در حرکت است، اظهار داشت: در مسیر حرکت ایستگاه‌هایی وجود دارد و افرادی سوار و عده‌ای پیاده می‌شوند و باید مراقب فتنه‌های دشمن باشیم.