سردار باقرزاده: پیکر‌های مطهر ۱۶۳ شهید دفاع مقدس مورد استقبال قرار می‌گیرند

163 شهید تازه تفحص شده/

سردار باقرزاده: پیکر‌های مطهر ۱۶۳ شهید دفاع مقدس مورد استقبال قرار می‌گیرند

سردار باقرزاده: پیکر‌های مطهر ۱۶۳ شهید دفاع مقدس مورد استقبال قرار می‌گیرند
فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: پیکر‌های مطهر ۱۶۳ شهید دوران دفاع مقدس که اخیراً تفحص شده‌اند، مورد استقبال و بدرقه قرار خواهند گرفت.
کد خبر: ۲۰۶۱۵
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۶

 سردار سرتیپ پاسدار «سید محمد باقرزاده» فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح، اظهار داشت: پیکر‌های مطهر ۱۶۳ شهید دوران دفاع مقدس که اخیراً تفحص شده‌اند، در روز‌های آینده از سه محور شمالغرب (سردشت، روستای دوله‌تو)، غرب (مهران) و جنوب (مرز شلمچه) مورد استقبال و بدرقه قرار خواهند گرفت. 
 
بر اساس اعلام کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح؛ در محور شمالغرب (سردشت)، تعداد ۳۲ شهید در روز یک‌شنبه (۲۵ شهریور) از ساعت ۹ صبح بنا به درخواست مردم شریف روستای دوله‌تو، در این روستا مورد استقبال و بدرقه قرار خواهند گرفت که تعداد هشت شهید از میان این شهدا، گروگان‌هایی بودند که توسط ضدانقلاب کموله و دموکرات به شهادت رسیده و در محور دوله‌تو تفحص شده‌اند.  
 
همچنین در محور شمالغرب (سردشت)، ۱۵ شهید در محور جنگل‌های آلواتان، یک شهید در روستای بلو، شش شهید درمنطقه عملیاتی بلفت و دوپازا مربوط به عملیات «نصر ۷»، یک شهید در منطقه «بانه» در حدود مرزی «سیران‌بند» مربوط به تک دشمن در سال ۱۳۶۷ و یک شهید نیز در منطقه «باسنی» عراق مربوط به عملیات «نصر ۴» تفحص شده‌اند.  
 
در محور غرب (مهران) نیز ۳۴ شهید در روز ۵ مهر از مرز مهران وارد کشور خواهند شد که این شهدا از مناطق عملیاتی «سومار»، «خسروی»، «نفت‌شهر»، «زرباطیه» و «قلاویزان» تفحص شده‌اند و مربوط به عملیات‌های «والفجر ۳» و تک دشمن در سال‌های ۱۳۶۵ و ۱۳۶۷ هستند. 
 
از سویی دیگر، در محور جنوب (شلمچه) تعداد ۹۷ شهید در روز ۷ مهر از مرز شلمچه وارد میهن اسلامی خواهند شد که این شهدا هم از مناطق عملیاتی «شلمچه»، «شرق دجله»، «مجنون»، «فکه شمالی و جنوبی» و «چیلات» تفحص شده‌اند که مربوط به عملیات‌های «والفجر مقدماتی» «والفجر ۱» و «والفجر ۶»، «خیبر»، «بدر» و «کربلای ۴» و «کربلای ۵» و تک‌های دشمن در سال ۱۳۶۷ هستند.