نخستین یادواره ۱۱۹ شهید امدادگر کرمان برگزار شد

یادواره شهداء امدادگر

نخستین یادواره ۱۱۹ شهید امدادگر کرمان برگزار شد

نخستین یادواره ۱۱۹ شهید امدادگر کرمان برگزار شد
نخستین یادواره ۱۱۹ شهید امدادگر دفاع مقدس و مقاومت جمعیت هلال‌احمر استان کرمان با نام «سرو سرخ» برگزار و از خانواده شهدای امدادگر قدردانی شد.
کد خبر: ۲۰۶۵۴
سه‌شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۷

نخستین یادواره ۱۱۹ شهید امدادگر دفاع مقدس و مقاومت جمعیت هلال‌احمر استان کرمان با نام «سرو سرخ» با حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور و جمعی از خانواده معظم شهدای امدادگر استان کرمان عصر امروز، ۲۰ شهریورماه در سالن همایش ذغال‌سنگ کرمان برگزار شد.

سردار نصرالله فتحیان، مسئول مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت در این آیین با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس جوانان کرمانی به فرمان امام راحل دور یک جوان (حاج قاسم سلیمانی) جمع شده و گروهان مقاومت مردم کرمان را تشکیل دارند که بعد‌ها تبدیل به لشکر ۴۱ ثارالله شد و در ۲۰ عملیات بزرگ حضور یافت که خط شکن‌ترین گردان بود.

وی ادامه داد: در طول هشت سال جنگ تحمیلی ۱۵۰ هزار جوان کرمانی در این لشکر و گرد فرزند راستین امامین انقلاب جمع شدند و از آنها ۶ هزار و ۵۰۰ نفر به شهادت رسیدند. ۲ هزار نفر در سیستان و بلوچستان و ۱۵۰۰ نفر در هرمزگان نیز در رکاب حاج قاسم به شهادت رسیدند. امروز حاج قاسم فرمانده مقاومت جهان اسلام شده و کرمان تبدیل به پایگاه مقاومت جهان اسلام شد.

سردار فتحیان در ادامه به نقش جمعیت هلال‌احمر و نیرو‌های داوطلب این جمعیت در دوران دفاع مقدس، رویداد‌های اجتماعی و... پرداخت و گفت: شهدای امدادگر یکی از سرمایه‌های دنیا و آخرت هلال‌احمر هستند و جمعیت هلال‌احمر ایران امروز جزو پنج جمعیت هلال‌احمر بزرگ جهان است و سرمایه اجتماعی هلال‌احمر با قبل قابل مقایسه نیست.

مسئول مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت در پایان با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس هیچگاه با مشکل کمبود پزشک، آمبولانس، نیرو‌های امدادی و اورژانسی روبه‌رو نبودیم و در مقاومت برای رفتن به میدان غوغا بود، اظهار کرد: لشکر ۴۱ ثارالله در هشت سال جنگ تحمیلی بیش از ۱۰ هزار نیروی امدادگر، تکنیسین، جراح، پزشک و... را به کار گرفت، زیرا حاج قاسم سلیمانی معتقد بود جمهوری اسلامی حرم است و اگر این حرم باقی بماند حرم‌ها باقی می‌ماند.

رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کرمان نیز در این آیین با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا را یک خط برای خود می‌دانیم و تلاش داریم تمام برنامه‌های هلال‌احمر در مسیر شهدا باشد، گفت: امدادگران بسیاری در دوران دفاع مقدس در سمت‌های مختلف خدمت کردند و امروز نیز در خط مقدم خدمت به مردم، زائران امام رضا (ع) و امام حسین (ع) هستند و به نیابت از شهدا به زائران رضوی و حسینی خدمت می‌کنند.

در این آیین، سرود «برکت» از سوی گروه سرود دختران ترنم رونمایی شد. همچنین از مریم تاج‌الدینی، امدادگر دوران دفاع مقدس و از خانواده شهدای امدادگر از جمله خانواده شهیدان علیرضا سعادت‌ماهانی و مکرمه حسینی از شهدای امدادگر حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان قدردانی شد.