فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی مطرح کرد: "آمادگی آذربایجان‌غربی برای اسکان ۱۰۰۰ نفر از زائران مناطق عملیاتی شمال غرب کشور"

سردار محمدحسین رجبی، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی/

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی مطرح کرد: "آمادگی آذربایجان‌غربی برای اسکان ۱۰۰۰ نفر از زائران مناطق عملیاتی شمال غرب کشور"

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی مطرح کرد:
سردار محمدحسین رجبی ضمن قدردانی از مهمانان و خانواده‌‌های شهدایی که از سایر استان‌ها در اجلاسیه شهدای لشکر ۵۵ ویژه شهدا که به یاد سردارشهید محمود کاوه در میعادگاه مرکزی شمال غرب کشور برگزار شد حضور یافته‌اند، گفت: "این مکان حدود ۲۰۰ هکتار از گذشته متعلق به لشکر شهدای ویژه بوده و شهید بروجردی، شهید کاوه و قائمی و ... در این مکان سال ها خدمت کردند، اینجا میعادگاه خیلی از شهداست."
کد خبر: ۲۰۶۷۸
پنجشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۶

سردار محمدحسین رجبی، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، امروز به حاضران، اعم از خانواده شهدا و ایثارگران و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در اجلاسیه شهدای لشکر ۵۵ ویژه شهدا که به یاد سردارشهید محمود کاوه در  میعادگاه مرکزی شمال غرب کشور برگزار شد خیرمقدم گفت.

وی ضمن قدردانی از مهمانان و خانواده‌‌های شهدایی که از سایر استان‌ها در این مراسم حضور یافته‌اند، گفت: این مکان حدود ۲۰۰ هکتار از گذشته متعلق به لشکر شهدای ویژه بوده و شهید بروجردی، شهید کاوه و قائمی و ... در این مکان سال ها خدمت کردند، اینجا میعادگاه خیلی از شهداست.
وی ادامه داد: ما در پاکسازی شهرهای کردستان و آذربایجان غربی، سپاه هر شهرستان به صورت خودکفا کارشان انجام می دادند ولی وقتی تیم حرفه ای نیاز بود، لشکر ویژه شهدا به ویژه شهید کاوه و شهید بروجردی وارد عمل می شدند، آنها در پاکسازی مناطق فوق‌العاده عمل می‌کردند، از سوی دیگر در مردم‌یاری و انس و الفت با مردم نیز زبانزد بودند و مردم دلبسته آنها بودند.

این مکان برای اسکان زائران مناطق عملیاتی در حال آماده سازی است که فاز دوم نیز در دست اقدام است، از سال گذشته آماده‌سازی این مکان به عنوان اردوگاه زائران شمال غرب آغاز شد.

در فاز اول، برای اسکان هزار نفر از زائران راهیان نور آمادگی داریم، یک زائرسرا در پیرانشهر نیز ساخته می شود، فاز دوم نیز شروع خواهیم کرد، تا اوایل سال آینده در ۶ ماه نخست سال آینده ظرفیت اسکان را به ۵ هزار نفر می‌رسانیم.

مجاهدت رزمندگان برای پاکسازی منطقه از لوث وجود اشرار، ضدانقلاب از سال های دفاع مقدس شروع شده و تا الان ادامه دارد.

خون ۱۲ شهید استان و ۲۴ هزار شهید مهاجر، خاک این استان را گلگون کرده است و به این عظمت و پایداری رسیده‌ایم‌.