در نجف تعهد کردم که راه امام علی را ادامه دهم

رئیس جمهور پس از سفر به عراق/

در نجف تعهد کردم که راه امام علی را ادامه دهم

در نجف تعهد کردم که راه امام علی را ادامه دهم
پزشکیان: همکاری اقتصادی میان کشورهای اسلامی ضروری است.
کد خبر: ۲۰۷۱۱
شنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵

چرا ما مسلمانان نتوانیم مانند کشورهای اروپایی مرزها را برای سفر و تجارت آسان کنیم؟ باید شبکه‌ای ایجاد کنیم که از افغانستان و پاکستان به ایران، کربلا، مکه و دیگر کشورهای اسلامی سفر کنیم.

اگر بتوانیم چنین ارتباطی ایجاد کنیم، اقتصاد ما رشد خواهد کرد و جوامع اسلامی از تجربیات و نوآوری‌های یکدیگر بهره‌مند خواهند شد.

ما در زیارت مولای متقیان تعهد کردیم که راه او را ادامه دهیم؛ نه فقط برای زیارت، بلکه برای عمل به دستوراتی که اگر ما مسلمانان به آنها پایبند باشیم، عدالت را می‌توانیم اجرا کنیم و تبعیض، رانت و فساد از جامعه ریشه‌کن خواهد شد.

پزشکیان در ادامه به سفر به بصره اشاره کرد و با بیان اینکه برای اولین بار بود که یک رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به اربیل، سلیمانیه و بصره سفر می‌کرد، از استقبال گرمی که از وی شد تشکر کرد و اظهار داشت: موضوع تکمیل خط‌آهن شلمچه ـ بصره از جمله مسائل مورد بحث در این سفر بود که قرار شد با پیگیری دو طرف روند آن تسریع شود، همچنین دیدار بسیار خوبی با نخبگان فرهنگی، مذهبی، دانشگاهی و جمعی از عشایر بصره داشتیم که بسیار دیدار خوبی بود و صحبت‌های مفیدی در راستای تقویت انسجام و وحدت و رسیدن به یک زبان و نگاه مشترک داشتیم.

 

تعداد بازدید : 3