پروژه بزرگراه آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی

پروژه بزرگراه آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی

پروژه بزرگراه آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی
پروژه بزرگراه آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، به عنوان یکی از طرح‌های مهم زیرساختی شیراز، با سرعت و دقت در حال اجراست. این پروژه شامل ۱۲ کیلومتر راه اصلی در دو خط (مجموعاً ۲۴ کیلومتر) و ۱۰ کیلومتر راه فرعی است که در مجموع ۳۴ کیلومتر مسیر را در بر می‌گیرد.
کد خبر: ۲۰۷۵۱
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵

بزرگراه آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی از خیابان جام جم آغاز و با عبور از تونل‌های دوقلوی شهیدان سلطانی به تقاطع شهیدان گمنام امام زمان (عج) متصل می‌شود. در ادامه، مسیر به دو فاز تقسیم شده که فاز دوم آن شامل تونل‌های دوقلوی شهید محمد غیبی و پل شهید چمران، تا چهارراه قصردشت به بهره‌برداری رسیده و هم‌اکنون زیر بار ترافیک است. فاز سوم نیز با تمام توان در حال اجرا بوده و طبق برنامه‌ریزی، لاین شمالی این فاز در آبان ماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل مؤسسه راه‌سازه، آقای هادوی، درباره اهمیت این پروژه گفت: بزرگراه در امتداد ایمان شمالی از میدان قصردشت تا تقاطع ایمان با بزرگراه کوهسار مهدی (عج) امتداد می‌یابد و با احداث ابنیه‌هایی همچون پل روگذر شهید چمران، تقاطع‌های غیرهمسطح چهار شبدری و اکبرآباد، نقش مهمی در تسهیل ترافیک و ارتقاء ایمنی شهروندان ایفا خواهد کرد.

وی همچنین به تقاطع غیرهمسطح جوادیه اشاره کرد که در کمربندی شمال غربی شیراز واقع شده و مسیر بزرگراه کوهسار مهدی (عج) را از میدان جام جم به تقاطع‌های مختلف و در نهایت به کمربندی اکبرآباد متصل می‌کند.

هدف اصلی از اجرای این پروژه، تکمیل رینگ میانی شهر، کاهش ترافیک مرکز شهر، بهبود ایمنی، کاهش مصرف سوخت و آلاینده‌ها و ارتقاء سلامت روانی شهروندان از طریق بهبود جریان تردد و کاهش توقف‌های طولانی است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که عملیات اجرایی در لاین شمالی پروژه حدود دو ماه جلوتر از برنامه پیش‌بینی شده به انجام رسیده و سازه گالری مصنوعی این بخش که قرار بود تا پایان شهریور تکمیل شود، در تیرماه به پایان رسیده است. همچنین، دیگر اقدامات اجرایی همچون عملیات بک‌فیل و ایزوگام نیز به اتمام رسیده‌اند.

با تأمین منابع مالی لازم به میزان ۱۲۰ میلیارد تومان، پیش‌بینی می‌شود که این پروژه پیش از موعد مقرر و در اواسط پاییز به بهره‌برداری کامل برسد و تأثیرات مثبت آن در تسهیل ترافیک و افزایش ایمنی شهروندان به وضوح نمایان شود.

 

 

پروژه بزرگراه آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی

پروژه بزرگراه آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی

ارسال نظر
captcha