افتتاح ۳۸۷ پروژه محرومیت‌زدایی در استان مازندران

250هزار تثبیت شغلی در سراسر کشور/

افتتاح ۳۸۷ پروژه محرومیت‌زدایی در استان مازندران

افتتاح ۳۸۷ پروژه محرومیت‌زدایی در استان مازندران
سردار زهرایی از افتتاح ۳۸۷ پروژه محرومیت زدایی در استان مازندران خبر داد و افزود: این پروژه ها از جنس آب شرب روستایی، آبخیز تا جالیز یا جاده ی روستایی و جاده بین مزارع است.
کد خبر: ۲۰۷۵۲
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۰

سردار زهرایی "مسئول سازمان بسیج سازندگي کشور" در حاشیه ی نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک از افتتاح 387 پروژه محرومیت زدایی در استان مازندران خبر داد و افزود: این پروژه ها از جنس آب شرب روستایی، آبخیز تا جالیز یا جاده ی روستایی و جاده بین مزارع است.

وی ادامه داد: بسیج سازندگی در سال گذشته باتوجه به اولویت هایی که همگام با دولت برای حل مسئله تعریف شده بود، نوزده هزار و پانصد پروژه ی محرومیت زدایی را به سرانجام رساند و از این تعداد دو هزار و سی و هشت پروژه مربوط به آب شرب روستایی بوده، هفتصد و پنجاه مورد آبخیز تا جالیز بوده است و همچنین خب با کمک کمیته امداد حضرت امام ره موفق شدیم هفده هزار مسکن مددجویی روستایی را البته در طی دو سال به سرانجام برسانیم.

سردار زهرایی از هزینه سی هزار میلیاردتومانی برای پروژه های محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی خبر داد.

مسئول سازمان بسیج سازندگي کشور با بیان اینکه بسیج سه مرحله تثبیت شغلی، فرصت شغلی و شغل پایدار برای اشتغال تعریف کرده است، بیان داشت:سال گذشته نزدیک 250هزار تثبیت شغلی را در سراسر کشور داشتیم، 123هزار فرصت شغلی ایجاد شد و از این تعداد57 هزار شغل پایدار ایجاد گردید.

وی ضمن تقدیر از مجلس و دولت در اعطای تسهیلات کم بهره به وسیله بسیج سازندگی، اظهار کرد: در 6 ماهه اول امسال 45 هزار شغل پایدار را توانستیم در سامانه هایی که مورد تایید دولت است ثبت کنیم، امیدواریم تاپایان سال بتوانیم بیش از 100 هزار شغل پایدار ایجاد کنیم.

سردار زهرایی از کنگره شهدای استان مازندران نام برد و بیان داشت: تاکنون در آستانه برگزاری دومین کنگره شهدای استان مازندران، یادواره های شهدا و اجلاسیه هایی برگزار شده است و هم چنین پروژه ها به نام شهدا نامگذاری شدند و از دو سه روز آینده در دهه نهایی، هر شب اجلاسیه  با موضوعات مختلفی برگزار می شود تا دوازدهم مهر که کنگره برگزار می شود.

وی از نقش بسیج سازندگی در پیشبرد کنگره شهدای استان خبر داد و تصریح کرد: بسیج سازندگی بعنوان کمیته زیرساخت و کمک رسانی در کنگره خدمت می کند یعنی بخشی از پروژه ها را به سرانجام میرساند، پروژه ها را بنام شهدا نامگذاری می کند و اگر بنا باشد رزمایشی از خدمات مومنانه مثل جهیزیه یا آزاد سازی زندانیان بنام شهدا انجام شود، این کار بسیج سازندگی است یا در آماده سازی محل اجلاسیه نقش آفرینی می کند و امیدواریم که زیر دین شهدا نمانیم.

سردار زهرایی خطاب به جوانان و نوجوانان، دانشجویان و کسبه گفت: شما می توانید در اطلس جهادی قرار بگیرید و گروه جهادی شکل بدهید. بعد از گرفتن کدشناسه برای گروه جهادی، آموزش می بینید و گواهی صلاحیت صادر می شود و حساب حقوقی برایتان تعریف می شود و با شناسه و بامجوز و با هویت حقوقی می توانید کار جهادی انجام دهید.

وی در پایان بیان داشت: بزرگوارانی که میخواهند از تسهیلات بسیج سازندگی استفاده کنند به سامانه ای بی اس وام مراجعه کنند و برای دیدن عملکرد این سازمان به سایت سازمان بسیج سازندگی کشور می توانند مراجعه کنند.

 

افتتاح ۳۸۷ پروژه محرومیت‌زدایی در استان مازندران

 

"مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا: ۵هزار گروه جهادی و ۳۰ گروه تخصصی جهادی در استان مازندران فعال است"

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا با اشاره به ارائه ۱۵۲ هزار خدمت اجتماعی توسط بسیج سازندگی استان، خاطرنشان کرد: ۵هزار گروه جهادی و ۳۰ گروه تخصصی جهادی در استان فعال است.

 محمدمهدی اقبال‌پور "مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا" در جمع خبرنگاران به تشریح مهم‌ترین پروژه‌ها و فعالیت‌های خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدايی بسیج و سپاه استان مازندران پرداخت و با اشاره به اینکه در حوزه بسیج سازندگی در چهار قرارگاه به مردم خدمت می‌دهیم، اظهار کرد: در حال حاضر ۴هزار و ۵۰۰ پروژه خرد و کلان را انجام می‌دهیم.

وی با اعلام اینکه فعالیت‌ها به‌صورت قرارگاهی در بسیج سازندگی انجام می‌شود، تصریح کرد: در اجرای پروژه‌ها کنار دولت هستیم و بیشتر اقدامات در حوزه پروژه‌های راه، آب و ساخت مسکن محرومان است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا افزود: در قرارگاه سازندگی در چهار سال گذشته ۲۰۰ سالن ورزشی ساخته شده و سرانه ورزشی استان افزایش یافته است.

این مسئول با اعلام اینکه ۴۰۰میلیارد تومان در حوزه راه‌سازی در دست اقدام است و تاکنون ۳۰۰میلیارد تومان هزینه شده است، ادامه داد: در قرارگاه اقتصاد مقاومتی در حوزه زیرساخت‌های اشتغال‌زایی برای ۲هزار و ۸۶۴نفر ۱۰۱میلیارد اعتبار تخصیص داده شده است.

اقبال‌پور از معرفی ۵۹۳نفر برای اشتغال به بانک‌های استان مازندران خبر داد و تصریح کرد: هزار و ۴۵۰ صندوق محله‌محور داریم.

وی با اشاره به ارائه ۱۵۲هزار خدمت اجتماعی توسط بسیج سازندگی استان، خاطرنشان کرد: ۵هزار گروه جهادی و ۳۰ گروه تخصصی جهادی در استان فعال است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا گفت: در قرارگاه جهادی و عملیاتی ۴هزار و ۵۰۰پروژه در دست اقدام است و برای اتمام این پروژه‌ها ۴هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

این مسئول با اشاره به هزینه‌های بالای احداث و بهسازی پروژه‌های راه‌سازی در استان، بیان کرد: ۲۰۰کیلومتر پشتیبانی از پروژه‌های حوزه راه روستایی در دست اجراست.

اقبال‌پور از پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه نیروگاه زباله‌سوز ساری در بخش ابنیه خبر داد و افزود: تاکنون ۱۱۰میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه عمرانی نیروگاه زباله‌سوز ساری ۳۱۲میلیارد تومان کار کردیم و تنها ۲۰۰ میلیارد تومان دریافت شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا در بخش دیگری با اشاره به اینکه برای ورزشگاه شهید متقی ساری ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، گفت: کاربری این ورزشگاه باید تغییر کند تا به سمت آموزشی و دانش‌آموزی برود و در حال حاضر طراحی خوبی صورت گرفته و باید اعتبار ملی تخصیص یابد.

اقبال‌پور در پایان از اعزام هزار و ۵۴۰گروه جهادی برای ارائه خدمت محرومیت‌زدایی خبر داد.