دشمن، آسیب رساندن به روحیه انقلابی مردم را دنبال می‌کند

انقلاب هرگز متوقف نشده است/

دشمن، آسیب رساندن به روحیه انقلابی مردم را دنبال می‌کند

دشمن، آسیب رساندن به روحیه انقلابی مردم را دنبال می‌کند
نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: پس‌گرفتن و حفظ خرمشهر بدون زحمت و روحیه انقلابی ممکن نبود و اکنون هم دشمن آسیب رساندن به روحیه انقلابی مردم را دنبال می‌کند و وظیفه ما جلوگیری از این برنامه‌های دشمن است.
کد خبر: ۲۰۷۶۰
سه‌شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹

حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در مراسم رونمایی از مجموعه نرم‌افزاری جهاد تبیین که در پژوهشگاه امام صادق (ع) سپاه قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد:  پژوهش‌های علمی باید هدفمند و باکیفیت باشد تا بتواند به طور مؤثر به تبیین اندیشه‌های اسلامی بپردازد تا تهدیدات را به فرصت تبدیل کند. 

وی در ادامه به تشریح فصل مشترک نبوت و ولایت پرداخت و گفت: «هدایت» از اصلی‌ترین وظایف انبیا و اولیا بوده و روحانیت و محققان به‌عنوان وارثان آن باید در تبیین و دفاع از دین نقش‌آفرینی کنند. 

حاجی‌صادقی با اشاره به مقایسه خروجی‌های علمی با ساختن یک ساختمان، اظهار کرد: خروجی‌های علمی نیازمند ارزیابی دقیق هستند و نمی‌توان بدون ارزیابی به کار علمی پرداخت. 

هدف اصلی مجموعه علمی باید کیفیت و خروجی آن باشد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه به پیشرفت‌های علمی در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: روزی پژوهش درعلوم صنعتی به علم ساخت خمپاره برای جنگ نرسیده بود، اما امروزه به موشک‌های فوق پیشرفته و ماهواره‌ها دست‌یافته‌ایم. همچنین، در گذشته برای انجام یک عمل جراحی ساده دکتر نداشتیم، اما اکنون بهترین جراحان را داریم.

وی عنوان کرد: یک مجموعه علمی باید توسعه یابد و هدف اصلی آن باید کیفیت‌بخشی به خروجی‌ها باشد و برنامه‌ریزی دقیق برای این مجموعه‌ها باید با نگاه به نظر سایر اعضا انجام شود. 

حاجی‌صادقی با اشاره به ویژگی‌های انسان‌های مؤمن و فرهیخته گفت: این افراد دائماً در مسیر هدفمند و مستقیم حرکت می‌کنند و هرگز در این مسیر متوقف نمی‌شوند.

حفظ خرمشهر بدون زحمت و روحیه انقلابی ممکن نبود.

نماینده ولی‌فقیه سپاه با اشاره به تجربه‌های انقلاب اسلامی، افزود: این انقلاب در طول تاریخ خود فراز و نشیب‌های زیادی داشته است، اما با عنایت خداوند، هرگز متوقف نشده بلکه تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است. 

وی  با اشاره به نقص‌های موجود در بخش نرم‌افزاری نظام گفت: در این بخش نتوانسته‌ایم به‌سرعت و کارایی مطلوبی دست یابیم و باید مشکلات و نواقص موجود را رفع کنیم.

حاجی‌صادقی در ادامه بر ضرورت تبیین طرح کلی اندیشه‌های اسلامی از سوی پژوهشگاه‌های اسلامی تأکید کرد و افزود: خروجی این پژوهشگاه‌ها باید به تبیین و تفهیم اندیشه‌های اسلامی برسد‌.

وی در پایان، با اشاره به اهمیت حفظ خرمشهر‌ها و روحیه انقلابی مردم، تصریح کرد: پس‌گرفتن و حفظ خرمشهر بدون زحمت و روحیه انقلابی ممکن نبود و اکنون هم دشمن آسیب رساندن به روحیه انقلابی مردم را دنبال می‌کند و وظیفه ما جلوگیری از این برنامه‌های دشمن است.