کنگره ۳ هزار شهید خراسان‌شمالی سال آینده برگزار می‌شود

کنگره ۳ هزار شهید خراسان‌شمالی سال آینده برگزار می‌شود

کنگره ۳ هزار شهید خراسان‌شمالی سال آینده برگزار می‌شود
فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان‌شمالی گفت: یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های فرهنگی که امسال کلید خورده و در سال ۱۴۰۴ اجرا خواهد شد، کنگره ملی سه هزار شهید خراسان‌شمالی است.
کد خبر: ۲۰۷۸۷
چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷

سردار اسماعیل فرجی، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان‌شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: گرامیداشت هفته دفاع مقدس با شعار محوری «در راه فتح قله‌ایم» از ۳۱ شهریورماه تا ۷ مهرماه برگزار می‌شود. 
وی گفت: ۴ هزار و ۲۶عنوان فعالیت در قالب ۳۵ برنامه‌محوری در سطح استان اجرا می‌شود. 


فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان‌شمالی افزود: برنامه‌ها در حوزه‌های فرهنگی، عقیدتی، جهاد تبیین، خدمات‌رسانی، سازندگی، محرومیت‌زدایی و مردم‌داری خواهد بود. 


سردار فرجی بیان داشت: دیدار با نمایند ولی‌فقیه در مرکز استان و ائمه جمعه در شهرستان‌ها، رونمایی از ۵ جلد کتاب با موضوع دفاع مقدس، برنامه سراسری تجلیل از پیش‌کسوتان که به‌صورت وبیناری با حضور مقام معظم رهبری در ۴مهرماه از جمله برنامه‌هایی است که اجرا می‌شود. 


وی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های فرهنگی که امسال کلید خورده و در سال ۱۴۰۴ اجرا خواهد شد، کنگره ملی سه هزار شهید خراسان‌شمالی است. 
فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان‌شمالی ادامه داد: رزمایش فرهنگی «رهروان شهدا»، تجلیل ۱۶۱۰ خانواده شهید و دیدار با خانواده معظم شهدا نیز انجام می‌شود. 

وی توضیح داد: برگزاری ۱۰نمایشگاه فرهنگی با موضوع دفاع مقدس، پیاده‌روی خانوادگی در ده شهرستان، زنگ‌مقاومت در تمامی مدارس، بازسازی عملیات کربلای ۵، نمایشگاه فرهنگی در شهرستان راز و جرگلان، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم و ۱۴۵ یادواره از دیگر برنامه‌های این هفته است. 

سردار فرجی گفت: راویان توانمند در حوزه دفاع مقدس به دستگاه‌ها، مدارس، اصناف و کارخانجات برای تبیین اعزام می‌شوند. 

وی خاطرنشان کرد: اکیپ‌های تخصصی پزشکان بسیجی جهت خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق محروم حضور پیدا خواهند کرد و همچنین ویزیت رایگان در مراکز درمانی سپاه و بسیج را خواهیم داشت. 
فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان‌شمالی افزود: جهت کمک به نیازمندان و مشکلات معیشتی آنان ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که در تلاش برای تخصیص آن هستیم. 
وی در پایان اظهار کرد: رژه نیروهای مصلح در بلوار پیامبر اعظم بجنورد ساعت ۸ صبح ۳۱ شهریورماه برگزار می‌شود و در برخی شهرستان‌ها رژه خودرویی خواهد بود.