زن ایرانی منشأ تحول نقش و جایگاه زن در دنیاست

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین/

زن ایرانی منشأ تحول نقش و جایگاه زن در دنیاست

زن ایرانی منشأ تحول نقش و جایگاه زن در دنیاست
حجت الاسلام یوسفی گفت: ایران اسلامی بر اساس اسلام ناب را شاهد بودیم و می بینیم و دنیا نظاره گر است که زن با خصوصیات و ویژگی های زنانگی و در اوج کرامت انسانی منشأ تحول نقش و جایگاه زن در دنیا شد.
کد خبر: ۲۰۸۱۳
پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳

صبح امروز در حاشیه برگزاری رویداد رسانه ای بانوان استان قزوین(حریم رسالت) با عنوان طنین، که در سالن حمپا دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، حجت الاسلام علی یوسفی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، با بیان جایگاه زن در انقلاب اسلامی بیان کرد: تا قبل از انقلاب و نظام اسلامی، شاهد افراط و تفریطی در دنیا در مورد زن بودیم. گاهی با افراط و زیاده روی در حوزه زنان و به ویژه در کشورهای مدعی زنان مواجه بودیم که زنان در گوشه خانه حبس بودند و اجازه هیچ گونه فعالیت اجتماعی و سیاسی نداشتند.

 

زن ایرانی منشأ تحول نقش و جایگاه زن در دنیاست 

 

وی گفت: شهید مطهری در یکی از آثار خود می گوید؛ گویا زن در نگاه غرب محکوم است به اینکه یا زن بودن و یا انسان بودن از زن سلب شود و ما این را در تمدن غرب شاهد بودیم. اما در ایران اسلامی بر اساس اسلام ناب شاهد بودیم و می بینیم و دنیا نظاره گر است که زن با خصوصیات و ویژگی های زنانگی و در اوج کرامت انسانی منشأ تحول نقش و جایگاه زن در دنیا شد.

حجت الاسلام یوسفی اضافه کرد: بعد از انقلاب اسلامی، تحول در غرب و شرق و در کشورهای اسلامی در حوزه زن اتفاق افتاد و در اینجا الگوی سوم زن مسلمان به دنیا معرفی شد‌. امروز شاهدیم الگوگیری از زن ایرانی در انقلاب بعد از چهارده قرن موجب شد اسلام ناب احیا شود. امروز شاهدیم در کشورهای مدعی، که بیشترین ضربه را به جایگاه زن زده بودند به چه روزی افتادند و افراط و تفریط در همین کشورهای بیداد می کند. در عربستان با موضوع زن برخوردهای دوگانه ای دارند و حتی زنان را شایسته حق رای نمی دانند و از طرفی به عنوان کالا از زن استفاده می کنند. 

 

نقش زن مسلمان ایرانی نمایش های شوم دشمنان اسلام را خنثی کرد

 

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه یادآور شد: اما در ایران اسلامی ویژگی هایی از زن مسلمان به نمایش گذاشته شد که تمام بافته ها و نمایش های شوم دشمنان اسلام را نقش بر آب کرد. امروز فعالیت زنان در عرصه های مختلف و توفیقات آنان همزمان با حفظ نقش مادری و همسری به فعالیت های مختلف در عرصه های اجتماعی توسعه یافته و زن مسلمان امروز به عنوان الگو در کشورهای مختلف معرفی شده است.

وی افزود: جامع ترین قوانین در دین اسلام است. در دین مبین اسلام زن جایگاه ویژه ای دارد و در این جایگاه تکالیفی بر مردان در قبال زنان دیده شده و اینکه تامین تکالیف مخارج بر عهده مرد است یعنی اگر زن نتوانست و نخواست می‌تواند به فعالیت اجتماعی و درآمدزایی نپردازد و هیچ ممنوعیت و محدودیتی هم در تملک اموال و فعالیت اقتصادی ندارد.

 

حجت الاسلام یوسفی در ادامه با اشاره به اینکه همسر پیامبر تمام سرمایه اش طوری بود که تا امروز به عنوان پشتوانه دین اسلام از آن یاد می شود گفت: این سرمایه موضوعی است که هیچ کس نمی تواند منکر آن شود و تاثیر این حمایت اقتصادی حضرت خدیجه از پیامبر اسلام و نهضت پیامبر اسلام مشهود است و این یعنی دین اسلام از همان ۱۴۰۰ سال پیش همه جوانب زندگی زن را در برداشته است.