به 57روستای محروم آبرسانی انجام شد

در استان زنجان/

به 57روستای محروم آبرسانی انجام شد

به 57روستای محروم آبرسانی انجام شد
بسیج سازندگی در استان زنجان در حوزه‌های مختلف خدمت رسانی به مردم از جلمه آبرسانی به ۵۷ روستا، ساخت مسکن محرومان و اشتغالزایی در مناطق روستایی گام‌های بلندی را برداشته است.
کد خبر: ۲۰۸۲۰
پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴

بسیج سازندگی نمادی از تبلور انقلاب اسلامی در اندیشه و باور جوانانی است که با تکیه بر عنصر معنویت و اخلاص بر پایه تفکر ناب اسلامی و روحیه جهادی توانسته اند در عرصه‌های مورد نیاز نظام با زدودن غبار محرومیت از چهره مناطق محروم و کم برخوردار و همچنین در تحقق اقتصاد مقاومتی گام‌های اثربخش، جریان ساز و محکمی را بردارند. 
 
بسیج سازندگی یک ساختار و تشکلی است که در آن نیروهای خیر و مردمی که دنبال گره‌گشایی از مشکلات دیگران در نقاط مختلف کشور هستند منسجم و متحد وارد عمل شده‌اند. 
 
 
جهاد آبرسانی بسیج سازندگی زنجان به ۵۷ روستای محروم استان 
 سرهنگ پاسدار اقبال جهانبخشی 
چند گروه جهادی در استان داریم و در چه زمینه هایی فعالیت دارند؟ 
 
هزار و ۳۹۰ گروه جهادی در استان فعال بوده و در عرصه های مختلف محرومیت زدایی و خدمات رسانی نقش آفرینی می کنند. 
 
ما در مجموعه بسیج سازندگی چهار قرارگاه شامل اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی، جهادی و خدمات رسانی داریم و تقریبا در همه این قرارگاه‌ها عمده کارها توسط گروه های جهادی انجام می شود. 
 
یکی از حوزه های که بسیج سازندگی در استان نقش پر رنگی در آن دارد، آبرسانی به روستاهاست، چه طرح هایی در این زمینه اجرا شده؟ 
جهاد آبرسانی در ۵۷ روستای محروم استان زنجان تا سال گذشته با هدف عدالت افزایی و محرومیت زدایی اجرا شد. 
 
زنجان در اجرای طرح‌های جهاد آبرسانی جزو استان‌های پیشرو در کشور بوده و علاوه بر اجرای مرحله نخست این طرح، مرحله دوم را نیز آغاز کرده است. 
 
در مرحله نخست طرح جهاد آبرسانی در استان زنجان ۵۷ روستا با جمعیتی افزون بر ۳۲ هزار نفر از خدمات تامین آب شرب پایدار برخوردار شدند. 
 
بر اساس تفاهم نامه و قرارداد جدید میان بسیج سازندگی سپاه و آبفای استان، عملیات آبرسانی به ۱۵۷ روستای جدید نیز کلید خورده است و اگر موانع اعتباری رفع شود کارها در این حوزه شتاب بیشتری خواهد داشت. 
 

در خصوص مسکن محرومان چه اقداماتی را در دستور کار دارید؟ 
با تفاهم نامه ای که با کمیته امداد و بنیاد مسکن منعقد کرده ایم به افراد دارای مشکل مسکن در مناطق محروم کمک می کنیم و خوشبختانه زنجان جزو استان های پیشرو در این زمینه است. 
 
امسال در مجموع ساخت ۴۰ واحد مسکونی محرومان در استان به اتمام رسیده و علاوه بر این در ساخت ۷۲ واحد هم در سایت زیتون و در منطقه غرب شهر زنجان مشارکت داریم. همچنین ۱۵۱ مستاجر در بین اقشار ضعیف و محروم جامعه را شناسایی کرده ایم و با هماهنگی بنیاد مسکن با تخصیص زمین، کار ساخت مسکن برای این عزیزان را آغاز کرده ایم. 
 
در خصوص اجرای طرح جهاد روشنایی و راه اندازی نیروگاه های خورشیدی چه اقدامتی در استان انجام شده است ؟ 
 این طرح در قالب نیروگاه خورشیدی بوده و دو تفاهم نامه‌ بین بسیج سازندگی و برخی دستگاه های اجرایی بسته شده است. 
 
هدف از این طرح حمایت از افراد محروم، کمک به تولید برق کشور و جلوگیری از قطعی برق در زمان بحران است. 
 امسال احداث ۳۵۵ نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در این استان هدف‌گذاری شده است؛ سال گذشته نیز ۱۸۵ مورد از این نیروگاه ها در مناطق مختلف استان راه اندازی شد. 
 
در سال جاری تاکنون ۴۰ فقره تسهیلات راه اندازی این نیروگاه ها در استان به متقاضیان پرداخت شده است و اگر بانک ها همراهی خوبی داشته باشند، رسیدن به هدفگذاری انجام شده، در دسترس است. 
 
بخش عمده هزینه اجرایی این طرح که برای احداث نیروگاه ها با توان پنج کیلووات در نظر گرفته شده است، با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت از طرف بسیج سازندگی و بخشی هم از طرف خود متقاضیان تامین می شود.