دفاع مقدس الهام گرفته از عاشورای حسینی است

جانشین سپاه روح‌الله استان مرکزی/

دفاع مقدس الهام گرفته از عاشورای حسینی است

دفاع مقدس الهام گرفته از عاشورای حسینی است
سردار محمدرضا عسگری در آیین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح خمین همزمان با هفته دفاع مقدس افزود: نام دفاع مقدس به نام امام و شهدا و کربلا گره خورده است.
کد خبر: ۲۰۸۲۸
پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸

جانشین سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: ملت ایران در دوران دفاع مقدس برگ زرینی ثبت کرد و این دوران یادآور دلیری و رشادت همه اقشار مردم است. 
 
جانشین سپاه روح الله استان مرکزی اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یادآور مردان و زنانی است که به ندای امام خود لبیک گفتند و برای حفظ انقلاب و نظام از جان و مال خود گذشتند. 
 
سردار عسگری گفت: دفاع مقدس یادآور بن بست شکنی های مردان و زنان و عدم تکرار بدعهدی در طول تاریخ است . 
 
وی تاکید کرد: مردان و زنان پر افتخار ایران در مقابل دشمن ایستادگی کردند و با راهی کردن فرزندان خود به میدان جنگ وفاداری خود را ثابت کردند. 
 
جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: این مقاومت و ایستادگی برای تمام آزادیخواهان جهان الگو شد. 

سردار عسگری افزود: انقلاب اسلامی با دفاع از ارزش‌ها و باورها آغاز شد و قیام امام راحل علیه رژیم پهلوی الگوی ملت ایران شروع شد. 
 
جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: نهضت امام راحل خوشایند دشمنی که مکتبش براساس چپاول ثروت و مادی گرایی بود قرار نگرفت و تقابل با نظام اسلامی شروع شد. 
 
سردار عسگری تاکید کرد: دشمن از اختلافات قومی و بی‌بصیرتی استفاده کرد و کشور را به سمت انزوا سوق داد و با مسدودسازی منابع مادی در بانک‌های جهانی توطئه خود را آغاز کرد. 
 
وی گفت: وقتی در این توطئه‌ها شکست خوردند با وعده‌های پوشالی به رژیم بعث عراق، زوال و نابودی این رژیم را رقم زدند. 

جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: دشمن با تعرض جغرافیایی و استفاده از هر اقدامی به دنبال نابودی تفکر اسلامی بود. 
 
سردار عسگری بیان کرد: ما توانستیم در سایه قرآن و اهل بیت(ع) هیبت پوشالی دشمنان را شکست دهیم و ابهت آنها را بشکنیم و ایده و عقاید خود را در دنیا ترویج دهیم. 
 
جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: دفاع مقدس موجب شد امروز ترس و اضطراب به دشمن انتقال پیدا کند و هر روز منتظر انتقام سخت باشد. 
 
سردار عسگری تفکر ایثار و شهادت را عامل پیروزی ملت ایران دانست و ادامه داد: تقابل با مکتب مادی غرب ادامه دارد. 
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خمین نیز در این آیین گفت:۱۰۰ عنوان برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در این شهرستان برگزار می شود. 
 
سرهنگ پاسدار مهدی نباتی افزود: گردهمایی صمیمی رزمندگان خمین از مهمترین ویژه برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در زادگاه امام راحل است. 
 
۳۱ شهریور تا ششم مهرماه هرسال با عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.