سپاه پاسداران از 150 هزار خانواده شهید و جانباز تجلیل می‌کند

سردار شریفی/

سپاه پاسداران از 150 هزار خانواده شهید و جانباز تجلیل می‌کند

سپاه پاسداران از 150 هزار خانواده شهید و جانباز تجلیل می‌کند
مسئول ایثارگران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آغاز دومین مرحله رزمایش رهروان شهدا گفت: در مرحله دوم رزمایش رهروان شهدا، فرماندهان سپاه پاسداران طی مدت یک‌ماه از 29 شهریور تا 29 مهر از حدود ۱۵۰ هزار نفر خانواده شهید و جانباز دیدار و تجلیل خواهند کرد.
کد خبر: ۲۰۸۳۶
پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵

سردار ابوالقاسم شریفی مسئول ایثارگران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز (پنجشنبه، ۲۹ شهریور) در آغاز دومین مرحله رزمایش فرهنگی و معنوی رهروان شهدا که در ستاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تقدیم ۱۴۱ هزار شهید، ۲۲۰ هزار جانباز و ۱۲ هزار آزاده قریب به ۷۰ درصد از ایثارگران کشور را تحت پوشش حمایت خود دارد.

وی افزود: این عزیزان به‌عنوان پشتوانه امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران موردتوجه فرمانده معظم کل قوا، فرمانده کل سپاه و آحاد جامعه هستند.

معاون ایثارگران سپاه پاسداران اظهار کرد: رهبر انقلاب بارها تدابیر خاصی را در این باره به سپاه پاسداران ابلاغ فرمودند و آخرین تدبیر هم این بود که با خانواده‌های شهدا دیدار انجام شود. البته این دیدارها صرفاً مادی نیست بلکه مباحث معنوی نیز در آن مطرح است.

وی با اشاره به سامانه مهر ولایت که برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران طراحی شده است، افزود: در این سامانه اطلاعیه کلیه شهدا، جانبازان و ایثارگران سپاه پاسداران ثبت شده است. فرماندهان و مدیران سپاه پاسداران نیز موظف شدند تا سالانه حداقل یک‌بار با آن‌ها دیدار کنند.

سردار شریفی گفت: در این راستا فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مرداد ماه سال گذشته تا به امروز تعداد ۶۶۱ خانواده را مورد تفقد و دلجویی چهره به چهره قرار دادند. از این تعداد حدود ۳۸۴ خانواده شهید مدافع حرم و ۲۷۷ شهید مدافع امنیت، سلامت و دفاع مقدس بودند. در این دیدارها، مسائل و مشکلات آن‌ها مورد توجه و رسیدگی قرار گرفت.

وی ادامه داد:‌ تدبیر فرمانده کل سپاه بر این بود تا اقدام مذکور که در مرکزیت سپاه پاسداران انجام شده است توسط همه فرماندهان در سراسر کشور نیز انجام گیرد. لذا؛ این اتفاق رخ داد و در سال گذشته مرحله اول رزمایش رهروان شهدا ظرف مدت ۲۰ روز انجام گرفت که نتیجه آن دیدار با قریب ۱۳۱ هزار دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران انجام گرفت و در سامانه مهر ولایت ثبت شد.

معاون ایثارگران سپاه پاسداران اظهار کرد: مسائل و مشکلات خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران در سامانه مهر ولایت ثبت می‌شود لذا سعی شد تا این مسائل و مشکلات در استان‌ها مورد رسیدگی قرار بگیرند.

وی در پایان افزود: امروز هم مرحله دوم رزمایش رهروان شهدا را با افزایش حدود ۲۰ هزارنفری از جامعه جانبازان و ایثارگران نسبت به سال گذشته با آمار حدود ۱۵۰ هزارنفری را به مدت یک ماه از ۲۹ شهریور آغاز و تا ۲۹ مهر با رمز مقدس یا امیرالمؤمنین علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام ادامه خواهد داشت.

برچسب ها: رهروان شهدا