دفاع مقدس به ما آموخت، باید روی پای خود بایستیم

فرمانده لشکر عملیاتی ۱۰سید الشهدا (ع)/

دفاع مقدس به ما آموخت، باید روی پای خود بایستیم

دفاع مقدس به ما آموخت، باید روی پای خود بایستیم
فرمانده لشکر عملیاتی ۱۰ سید الشهدا (ع)، با تاکید بر اینکه دفاع مقدس به ما آموخت باید روی پای خود بایستیم، گفت: هر جا که در برابر دشمن عقب نشستیم دشمن جسورتر شد و ما ضربه خوردیم.
کد خبر: ۲۰۸۴۵
جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰

فرمانده لشکر عملیاتی ۱۰ سید الشهدا (ع)، با تاکید بر اینکه دفاع  مقدس به ما آموخت باید روی پای خود بایستیم، گفت: هر جا که در برابر دشمن عقب نشستیم دشمن جسورتر شد و ما ضربه خوردیم.

سردار سرتیپ دوم پاسدار قاسم سامانلو فرمانده لشکر عملیاتی ۱۰ سید الشهدا (ع)، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و هفته دفاع مقدس با تاکید بر اینکه عقب نشینی و مسامحه در برابر دشمن هرگز جایز نیست، اظهار داشت: ملت ایران در دفاع مقدس، در حالی با یک جنگ نابرابر، تحمیلی و ناجوانمردانه از جانب دشمن روبرو شد که حکومت منحوس بعث عراق از پشتیبانی گسترده مالی و تسلیحاتی شرق و غرب برخوردار و بر اساس منطق نظامی پیروزی بر این حکومت وابسته به استکبار محال بود اما قدرت ایمان، خودباوری و جانفشانی ملت بزرگ ایران تمام معادلات را به نفع ایران اسلامی تغییر داد و به ما آموخت که برای پیروزی باید روی پای خود بایستیم و تنها به توان خود تکیه کنیم.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ هرگاه به جای تکیه بر توان داخلی به کمک بیگانگان دل خوش کردیم و یا در برابر دشمن عقب نشستیم، ضربه خوردیم، تصریح کرد: امروز جنایات رژیم جنایتکار صهیونسیتی و کشتار بیش از ۴۲هزار انسان بی گناه که اغلب زن و کودک هستند، به خوبی نشان می‌دهد که اگر در برابر دشمن توان بازدارندگی نداشته باشیم، دشمن از هیچ جنایتی نسبت به ما دریغ نخواهد کرد.

فرمانده لشکر عملیاتی ۱۰ سیدالشهدا (ع) در ادامه با تاکید بر قدردانی از رشادت های مردان و زنان نقش آفرین در دفاع مقدس و تبیین و تشریح فرهنگ ایثار و مقاومت برای نسل های آتی، عنوان کرد: همزمان با رژه یگان های پیاده و سواره استان البرز، در منطقه حصارک در روز سی و یکم شهریور ماه، توان بالای رزمی نیروهای مسلح ایران اسلامی به دشمنان ملت ایران گوشزد خواهد شد.

سامانلو با تاکید بر تداوم راه شهدا، افزود: همزمان با هفته دفاع مقدس کنگره ۱۲۲ شهید مدافع حرم استان البرز، در روز چهارم مهر ماه برگزار خواهد شد.

وی  همچنین با بیان اینکه سرکشی و تکریم خانواده های معزز شهدا و ایثارگران یکی دیگر از ویژه برنامه های این لشکر عملیاتی، در هفته دفاع مقدس است، عنوان کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس هر شب از ساعت ۲۲ ویژه برنامه ای به صورت زنده از لشکر عملیاتی ۱۰ سید الشهدا(ع) در سیمای استان البرز پخش خواهد شد که به تشریح و تبیین رشادت های شهدا، ایثارگران و رزمندگان  این لشکر همیشه پیروز، در دفاع مقدس خواهد پرداخت.

سامانلو با تاکید بر اینکه دفاع مقدس به عنوان یک حماسه بزرگ تاریخی باید برای نسل جوان تبیین و تشریح شود، خاطر نشان کرد: همه ما در برابر شهدا مسئول هستیم و کمترین کاری که می توانیم در برابر ادای دین نسبت به شهدا انجام دهیم، انتقال ارزش‌های آنها به نسل جوان و نسل های آتی است.