دفاع مقدس جنگ ارزش ها بود و گفتمان جدیدی بود که دنیای استکبار را به چالش کشید

حجت الاسلام علی یوسفی/

دفاع مقدس جنگ ارزش ها بود و گفتمان جدیدی بود که دنیای استکبار را به چالش کشید

دفاع مقدس جنگ ارزش ها بود و گفتمان جدیدی بود که دنیای استکبار را به چالش کشید
حجت الاسلام علی یوسفی در یادداشت تحلیلی به مناسبت هفته دفاع مقدس نوشت: دفاع مقدس جنگ ارزش ها بود و گفتمان جدیدی بود که دنیای استکبار را به چالش کشید و شعار نه شرقی و نه غربی را جایگزین بلوک بندی‌ها و چپاولگری‌ها کرد. قدرت های شیطانی با احساس خطر به فکر مهار انقلاب افتادند و از قبل سناریوهایی مانند کودتا، کشتار مردم، تجزیه طلبی، نفوذ و موج سواری برای قاپیدن انقلاب از دست مردم و انحراف آن نقشه های همه جانبه طراحی کردند و گزینه نهایی آنها جنگ گسترده با همسایگان بود.
کد خبر: ۲۰۸۴۶
جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴

حجت الاسلام یوسفی گفت: قدرت های شیطانی با احساس خطر به فکر مهار انقلاب افتادند و از قبل سناریوهایی مانند کودتا، کشتار مردم، تجزیه طلبی، نفوذ و موج سواری برای قاپیدن انقلاب از دست مردم و انحراف آن نقشه های همه جانبه طراحی کردند و گزینه نهایی آنها جنگ گسترده با همسایگان بود.

وی افزود: ابتدا پاکستان را برای جنگ با انقلاب نوپای ایران انتخاب کردند و با بررسی شرایط متوجه شدند امکان موفقیت در این نبرد وجود ندارد. زیرا پاکستان تا تهران فاصله بسیار داشت و عبور از کویر مرکزی ایران به دلیل شرایط گرم و خشک امکانپذیر نبود و هیچ مشکل مرزی و بهانه ای برای درگیری و حمله به ایران وجود نداشت.

عراق و صدام گزینه نهایی برای مهار انقلاب

با بررسی های به عمل آمده عراق را گزینه مناسبی دیدند. هم اختلاف تاریخی بر سر مرزهای ترسیم شده و عدم دسترسی عراق به آب های عمیق دنیا باعث شد گزینه مد نظر را تجهیز کنند، حسن البکر طی یک کودتا برکنار و صدام جایگزین می شود زیرا حسن البکر تمایلی به جنگ همه جانبه با ایران بعداز قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر نداشت. صدام حسین التکریتی معاون حزب بعث که گرایش ضد ایرانی داشت و مسئولیت حمله به ایران را پذیرفت.

در دوران پهلوی ۱۰۵ بار درگیری مرزی عراق با ایران گزارش شد و از بهمن ۱۳۵۷ تا ۲۹ شهریورسال ۱۳۵۹ بیش از ۶۳۵ بار تهاجم عراق به ایران گزارش شده است. 

اما دفاع مقدس به خاطر اختلافات مرزی نبود بلکه داستان پشت پرده جلوگیری از نفوذ انقلاب و بیداری ملت ها در منطقه غرب آسیا و جمهوری های مسلمان شوروی سابق بود. 

استکبار از تفکر ضد استعماری انقلاب و استقلال سیاسی نظامی کشورها و ملت های مسلمان وحشت داشت. مشکلات مرزی که در قرارداد الجزایر حل شده بود با ابطال آن توسط صدام زمینه جنگ علیه ایران اسلامی را ایجاد کرد و تمام اعضای شورای امنیت، دارندگان سلاح هسته ای، اعراب مرتجع و اتحادیه اروپا با تهاجم و تجاوز عراق به خاک ایران موافقت کردند و در یک جبهه واحد در برابر ایران ایستادند.

صلح با قدرت بدست می آید

انقلاب اسلامی برای جلوگیری از انحراف اسلام و تجزیه ایران در بهترین شرایط زمانی رخ داد. امام مستضعفان فریاد زد ما صف مجاهدان عالم را تشکیل خواهیم داد، ما ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را در هم شکستیم، ما انقلابمان را به دنیا صادر خواهیم کرد.

 برخی با نیش و کنایه رفتار می کردند و در ذهن کوچ آنها نمی‌گنجید که ظرفیت اسلام ناب محمدی می تواند تمام توده‌های دنیا را به حرکت وادارد و ملت های به خواب رفته را بیدار کند!

امام راحل به همه دنیا و ایران آموخت اگر طالب صلح هستید باید قوی شوید و سلاح خویش را زمین نگذارید و بر تقویت توان خویش بیفزایید. 

اگر طالب جنگید حرف سلاح بزنید و سلاحتان را زمین نگذارید. صلح، آرامش و امنیت زیر سایه قدرت به دست می آید با حرف و مذاکره بدون پشتوانه هیچ ملتی از جنگ رهایی نمی یابد.