شرط موفقیت در حوزه مد و لباس، ذائقه شناسی جامعه هدف است

سردار مسلمی/

شرط موفقیت در حوزه مد و لباس، ذائقه شناسی جامعه هدف است

شرط موفقیت در حوزه مد و لباس، ذائقه شناسی جامعه هدف است
فرمانده سپاه کربلا در آئین اختتامیه جشنواره فرهنگي، هنری و دانش بنیان فردخت ، بیان کرد: مد و لباس موضوعی است که دشمن به عنوان اولین قدم برای پیشبرد اهداف خود در حوزه تهاجم از آن استفاده می‌کند.
کد خبر: ۲۱۱۸۸
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳

فرمانده سپاه کربلا: مد و لباس موضوعی است که دشمن به عنوان اولین قدم برای پیشبرد اهداف خود در حوزه تهاجم از آن استفاده می‌کند.

وی خطاب به تولیدکنندگان تصریح کرد: بدانید کار بسیار بزرگی را شروع می‌کنید در عین حال وقتی اسم سلیقه را می‌بریم باب طبع شما بانوان و آقایان هستند و باید انواع طرح‌ها با رنگ‌های مختلف را ارائه بدهید. 
 
وی با بیان اینکه رنگ شناسی در دنیا یک علم است و از باستان هم بوده و امروز ادامه دارد، گفت: بعضی از کشورها در رسومات خود از رنگ‌های خاصی استفاده می‌کنند و تجار نیز برای اینکه محصولات خود را ارائه کنند از رنگ‌ها استفاده می‌کنند.
 
این مسئول با بیان اینکه تجار طبق سلایق کشورها رنگ مورد علاقه آنها را استفاده می‌کند تا بتواند ذائقه مردم را نسبت به کالای خود جلب کنند، افزود: امروز هر کس در ایران و مناطق مختلف ایران اگر رنگ‌ها و سلایق‌ مردم را نشناسد نمی‌تواند جلب توجه مردم را داشته باشد و این یک اصل است که باید در حوزه مد و لباس به آن توجه داشته باشیم.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه در کنار توجه به رنگ‌ها و طرح‌ها به بحث اگر توجه نداشته باشیم قطعاً موفقیت در آن نخواهد بود، تصریح کرد: باید در حوزه دانش بنیانی به این موضوع توجه شود که شرط موفقیت در این حوزه باید ذائقه شناسی جامعه هدف باشد.
 
سردار مسلمی خاطرنشان کرد: امروز دشمن ذائقه‌ها را مهندسی کرده و بر اساس آن کالا را عرضه کرده و اگر به این مسئله توجه نکنیم موفقیت نخواهیم داشت. 
 
وی با بیان اینکه همچنان که ذائقه فرزندان ما در حوزه غذا تغییر کرده به همان نسبت ذائقه‌های جامعه هدف شما مبتنی بر فضای کنونی جامعه چه در فضای مدرنیسم کاملاً تغییر کرده، گفت: این‌ها مباحثی هستند که ما باید در حوزه مد و لباس کاملاً به آن توجه داشته باشیم.
 
سردار مسلمی با اشاره به بازدیدی که از نمایشگاه داشت، بیان کرد: یکی از علت‌هایی که فروش آثار در نمایشگاه اتفاق نیفتاد بالا بودن قیمت بوده و امروز ما باید وضعیت اقتصادی مردم را بدانیم و طبق آن کالاهای خود را عرضه کنیم.
 
فرمانده سپاه کربلا گفت: اگر قشنگترین کالا و چشم نوازترین رنگها را در مد و لباس ارائه کنید اما قیمت آن چنان باشد که کسی نتواند بخرد هیچ فایده‌ای ندارد. 
وی اضافه کرد: در عین حال در برخی غرفه‌های لباس وضعیت قیمتی مناسب داشتند و ضعیت فروش مناسبی هم داشتند و خدا را شاکر بودند؛ پس یکی از مؤلفه‌های تاثیرگذار در حوزه مد و لباس قطعاً قیمت است.  

وی در بحث چگونگی پایین آوردن قیمتها راه‌های مختلفی از جمله تیراژ بالا، تکثیر بالا و کمک دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حاکمیتی تأمین کننده جا و مکان را مهم دانست و افزود: سپاه و دستگاه‌های دولتی باید در این حوزه به دولت کمک کنند و برای فراهم کردن جا و مکان غرفه‌داران باید فکر کنیم تا برای عرضه کالا دغدغه نداشته باشند.

 

شرط موفقیت در حوزه مد و لباس، ذائقه شناسی جامعه هدف است

 

شرط موفقیت در حوزه مد و لباس، ذائقه شناسی جامعه هدف است