پروژه زیرگذر گویم، نمادی از کار و مدیریت جهادی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) است

شهردار شیراز/

پروژه زیرگذر گویم، نمادی از کار و مدیریت جهادی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) است

پروژه زیرگذر گویم، نمادی از کار و مدیریت جهادی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) است
مدیریت ارشد شهری شیراز و هیئت همراه روز شنبه (۲۲ دیماه)، ضمن بازدید میدانی از اَبَرپروژه زیرگذر نیمه مسقف گویم که محوری شریانی و تسهیل‌گر گره ترافیکی شمال و شمال غرب شیراز است، جلسه کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر را نیز در محل این پروژه برگزار کرد.
کد خبر: ۲۲۹۶۶
شنبه ۲۲ دی ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲

مدیریت ارشد شهری شیراز و هیئت همراه روز شنبه (۲۲ دیماه)، ضمن بازدید میدانی از اَبَرپروژه زیرگذر نیمه مسقف گویم که محوری شریانی و تسهیل‌گر گره ترافیکی شمال و شمال غرب شیراز است، جلسه کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر را نیز در محل این پروژه برگزار کرد. 

 

شهردار شیراز در حاشیه این بازدید تأکید کرد: این پروژه نمادی از کار و مدیریت جهادی است که به همت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) درحال اجراست. 

 

محمدحسن اسدی با یادآوری اینکه کار اجرای این پروژه از دو سال پیش آغاز شده و قرار است تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد، تصریح کرد: پیشرفت پروژه با وجود پیچیدگی و حجم بالای کار بسیار خوب و قابل توجه است که این موضوع نشان‌دهنده همکاری بین شهرداری و پیمانکار است که باعث شده پروژه با کمترین مشکل پیش برود. 

پروژه زیرگذر گویم، نمادی از کار و مدیریت جهادی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) است

وی با بیان اینکه پروژه بزرگ‌مقیاس زیرگذر نیمه مسقف گویم تأثیر زیادی بر محور شمال غرب شیراز دارد و از نظر زیبایی نیز خاص است، ابراز امیدواری کرد که ادامه کار نیز با همین سرعت پیش رود تا به موقع تحویل مردم شود. 

 

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز نیز اظهار کرد: پروژه زیرگذر نیمه مسقف گویم در مراحل نهایی اجرای خود قرار دارد. 

 

رضا محمدیان با بیان اینکه خاکبرداری‌ها به پایان رسیده و نمای داخلی پروژه در حال اتمام است، گفت: تلاش بر این است که این پروژه به‌موقع به بهره‌برداری برسد. 

 

وی مشخصات فنی این پروژه را منحصربه‌فرد دانست و افزود: عرض دهانه زیرگذر حدود ۶۰ متر است و سه باند در هر طرف زیرگذر برای عبورومرور خودروها احداث می‌شود. 

 

عضو شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: باندهای تردد در روی زیرگذر اجرا خواهد شد و ویدهایی که در رفوژ وسط طراحی شده، نور و هوا را به داخل زیرگذر وارد می‌کند و به تهویه مناسب کمک می‌کند. 

 

محمدیان ادامه داد: کف زیرگذر با بتن مسلح به ضخامت حدود ۲۵ سانتیمتر و سپس آسفالت به ضخامت ۵ سانتی‌متر پوشش داده می‌شود که عمر مفید آن بیش از ۸۰ سال پیش‌بینی شده است. 

 

معاون شهردار شیراز همچنین بیان کرد: این پروژه امکان تردد همزمان ۳ مسیر تندرو در هر جهت و ۳ مسیر کندرو در هر جهت را فراهم می‌کند که درمجموع به ۱۲ مسیر عبوری می‌رسد و  این در حالی است که در گذشته تنها ۵ مسیر وجود داشت و افزایش ۷ مسیر ظرفیت قابل توجهی را در حوزه حمل‌ونقل این محور ایجاد می‌کند.