پیشرفت ۳۷ درصدی چهارمین تونل طویل راه‌آهن دورود-خرم‌آباد

پیشرفت ۳۷ درصدی چهارمین تونل طویل راه‌آهن دورود-خرم‌آباد

پیشرفت ۳۷ درصدی چهارمین تونل طویل راه‌آهن دورود-خرم‌آباد
بازگشایی ورودی تونل ۴۳ راه‌آهن دورود- خرم‌آباد در کیلومتر ۴۲۷+۲۲، روز چهارشنبه ۱۵ اسفند، طی مراسمی با حضور مدیران پروژه، انجام شد.
کد خبر: ۲۴۲۳۰
شنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۵

بازگشایی ورودی تونل ۴۳ راه‌آهن دورود - خرم‌آباد در کیلومتر ۴۲۷+۲۲، روز چهارشنبه ۱۵ اسفند، طی مراسمی با حضور مدیران پروژه، انجام شد.

این تونل به طول ۲۹۹۰ متر، با ساختاری از سنگ شیل و مارن، یکی از پیچیده‌ترین بخش‌های پروژه محسوب می‌شود. بر اساس طرح‌های مهندسی، ۴۰۰ متر ابتدایی این تونل با استفاده از روش «ادیت» و قاب‌بندی نیم‌متری حفاری شد که پس از ۱۸ ماه تلاش مداوم، این بخش حساس از مسیر بازگشایی شد. از مهم‌ترین مزایای این بازگشایی، بهبود تهویه، تسهیل انتقال آب و افزایش راندمان حفاری در ادامه مسیر عنوان شده است.
پیشرفت ۳۷ درصدی چهارمین تونل طویل راه‌آهن دورود-خرم‌آباد
طبق گزارش‌های برنامه‌ریزی و کنترل پروژه، تاکنون ۸۰۰ متر از سمت ورودی (دورود) و ۳۰۰ متر از سمت خروجی (خرم‌آباد) حفاری شده که در مجموع ۱۱۰۰ متر پیشروی را نشان می‌دهد. این میزان معادل ۳۷ درصد پیشرفت حفاری تونل است و با توجه به روند فعلی، پیش‌بینی می‌شود بازگشایی کامل آن تا پایان سال ۱۴۰۵ محقق شود.
پیشرفت ۳۷ درصدی چهارمین تونل طویل راه‌آهن دورود-خرم‌آباد
در این مراسم، یکی از مدیران پروژه با اشاره به اهمیت این تونل، آن را فراتر از یک مسیر ریلی دانست و از آن به عنوان نماد همبستگی و پشتکار مجموعه یاد کرد و اجرای این طرح را عاملی مؤثر در توسعه گردشگری، بهبود حمل‌ونقل و ایجاد فرصت‌های شغلی در منطقه برشمرد.

در پایان، از تلاش‌های مستمر و شبانه‌روزی تیم‌های فنی، مهندسی و اجرایی تقدیر به عمل آمد و جمعی از پرسنل حاضر در پروژه که در شرایط سخت زمین‌شناسی نقش مهمی در این دستاورد داشتند، با اهدای لوح و هدایایی مورد تجلیل قرار گرفتند.