نخستین قطار بر روی محور ریلی زیارتی جهان به حرکت درآمد

نخستین قطار بر روی محور ریلی زیارتی جهان به حرکت درآمد

نخستین قطار بر روی محور ریلی زیارتی جهان به حرکت درآمد
آیین بازدید و تست نهایی ایستگاه‌ها و مسیر فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد، از پایانه امام رضا(ع) تا میدان شهدا، با حضور مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برگزار شد.
کد خبر: ۲۴۴۵۲
يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۵

آیین بازدید و تست نهایی ایستگاه‌ها و مسیر فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد، از پایانه امام رضا(ع) تا میدان شهدا، با حضور مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سید حسن حسینی فرماندار مشهد، محمدرضا قلندرشریف شهردار مشهد، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولان شهری و استانی برگزار شد.
نخستین قطار بر روی محور ریلی زیارتی جهان به حرکت درآمد
در این مراسم، محمدرضا قلندرشریف شهردار مشهد ضمن تقدیر از تلاش‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، گفت: سال گذشته با همکاری این مجموعه جهادی، ایستگاه الندشت افتتاح شد و ایستگاه سلامت نیز به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید. حفاری خطوط ۳ و ۴ نیز تا پایان دوره به اتمام می‌رسد. با توجه به هزینه ۴۰۰ میلیارد تومانی ساخت هر کیلومتر مترو، از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) به‌خاطر ادامه پروژه‌ها بدون چشم‌داشت مالی صمیمانه تشکر می‌کنیم.

وی با تأکید بر جایگاه مذهبی مشهد افزود: مشهد اولین شهر مذهبی در جهان است که ایستگاه قطار شهری آن درون حرم مطهر رضوی قرار دارد. تمامی خطوط مترو به این مکان نورانی متصل خواهند شد؛ خط ۱ در میدان بسیج و خط ۲ در میدان شهدا نیز با خط ۳ تقاطع دارند و به زائران و مجاوران خدمات‌رسانی خواهند کرد.

مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) نیز در ادامه مراسم اظهار داشت: قرارگاه در راستای ایفای نقش مؤثر در توسعه زیرساخت‌های کشور، پروژه‌های مترویی را در بیش از ۹ کلان‌شهر کشور اجرا می‌کند. خط ۳ مشهد نه‌تنها یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های مترو در کشور است، بلکه از لحاظ معنوی و بین‌المللی، مهم‌ترین پروژه حمل‌ونقل ریلی برای جهان تشیع محسوب می‌شود.
نخستین قطار بر روی محور ریلی زیارتی جهان به حرکت درآمد
وی افزود: اتصال مبادی ورودی شهر مقدس مشهد به ایستگاه باب‌جواد(ع) از خطوط مختلف، یکی از نقاط عطف این پروژه است که موجب تسهیل سفرهای زیارتی میلیون‌ها زائر خواهد شد.

مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود به داخلی‌سازی تجهیزات مترو اشاره کرد و گفت: اکثر تجهیزات حیاتی این پروژه شامل تابلوها، سیستم‌های کنترل، پله‌برقی‌ها، ریل سوم و ارتباطات قطاری به‌طور کامل با اتکا به توان داخلی طراحی و تولید شده است که افتخار بزرگی برای کشور به شمار می‌آید.
نخستین قطار بر روی محور ریلی زیارتی جهان به حرکت درآمد
وی همچنین تأکید کرد: با وجود برخی مشکلات مالی در روند اجرا، پروژه‌ها هرگز متوقف نشده‌اند و به‌واسطه حمایت دولت و مدیریت جهادی، کارگاه‌ها سه‌شیفت فعال مانده‌اند؛ امروز شاهد نتیجه این همت بلند هستیم.

در پایان، مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی از تمامی عوامل اجرایی پروژه قدردانی و ابراز امیدواری کرد که با ادامه حمایت‌ها، مراحل بعدی این پروژه نیز با سرعت و کیفیت مطلوب به بهره‌برداری برسد.