تولیدات فرهنگی باید ۲۰ میلیون مخاطب داشته باشند
به گزارش سپاه نیوز، سردار غلامرضا آزادی رئیس حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور، در جلسه هماهنگی برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان گیلان که در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد، با بیان اینکه فعالیتهای انجامشده در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، جلوهای روشن از جهاد فیسبیلالله است، اظهار کرد: باید تلاش کنیم حق جهاد در این مسیر را ادا کنیم و این فرهنگ را زنده نگه داریم، چرا که زنده بودن فرهنگ شهادت، یعنی زنده بودن ایران اسلامی.
وی با تأکید بر اینکه دشمن نمیخواهد این فرهنگ زنده بماند، افزود: مهمترین دغدغه در سالهای اخیر، انتقال صحیح پیام شهدا به نسل جدید است و برگزاری یادوارهها، فضاسازی شهری و تولیدات هنری در این مسیر بسیار مؤثر بوده است.
رئیس حفظ آثار سپاه و بسیج کشور با قدردانی از مشارکت مردم در برگزاری برنامههای فرهنگی، گفت: اینکه مردم گیلان، خودشان هزینههای برنامههای فرهنگی و یادوارهها را تقبل کردهاند، نشان میدهد کنگره شهدا در استان، بهمعنای واقعی مردمی است و باید آن را سر دست گرفت.
بهگفته آزادی، شما در حال برگزاری یک کنگره دو و نیم میلیون نفری هستید؛ یعنی تمام مردم استان در کنار هم برای بزرگداشت ۸ هزار شهید تلاش میکنند و این میتواند الگوی مناسبی برای سایر استانها باشد.
وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب بیان کرد: حضرت آقا در اردیبهشت امسال تأکید کردند که تولیدات فرهنگی باید حداقل ۲۰ میلیون مخاطب داشته باشند و باید در این مسیر به مسئله "مخاطبیابی" توجه ویژهای داشت؛ خصوصاً در فضای مجازی.
رئیس حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کشور با بیان اینکه باید ذهنها را درگیر پیام شهدا کرد، تصریح کرد: باید هر قشری، یک نقش ویژه در این مسیر داشته باشد و در فرصت باقیمانده تا اجلاسیه کنگره، تمرکز ما باید روی اثربخشی پیام و میزان جذب مخاطب باشد.
آزادی با اشاره به حضور ورزشکاران و دیگر اقشار در برنامههای مرتبط با کنگره شهدا، گفت: حضور همه اقشار مردم، نشانه موفقیت این مسیر است و باید با قدرت ادامه پیدا کند تا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود.