اتصال زاگرس با تکمیل ۶ پل خاص در ابرپروژه راه‌آهن دورود – خرم‌آباد

اتصال زاگرس با تکمیل ۶ پل خاص در ابرپروژه راه‌آهن دورود – خرم‌آباد

اتصال زاگرس با تکمیل ۶ پل خاص در ابرپروژه راه‌آهن دورود – خرم‌آباد
این پروژه عظیم توسط مؤسسه راه‌سازه هلدینگ راه و شهرسازی به عنوان مجری، در دل صعب‌العبور زاگرس اجرا شده است. در جریان این مرحله، پل کیلومتر ۸۴ به عنوان چهارمین پل ویژه برنامه‌ریزی‌شده با نصب ۲۰ عدد تیر بتنی به طول مجموع ۱۵۰ متر و در قالب پنج دهانه ۳۰ متری تکمیل شد. در مجموع، ۱۲۸ عدد تیر در این ۶ پل خاص نصب گردید.
کد خبر: ۲۷۲۸۱
سه‌شنبه ۰۷ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۴:۳۷

به گزارش سپاه نیوز، با تکمیل عملیات نصب تیر، اجرای عرشه و دال ۶ دستگاه پل خاص به طول یک کیلومتر در دل رشته‌کوه‌های زاگرس، گامی بزرگ در مسیر اتصال ریلی برداشته شد. این مرحله از ابرپروژه راه‌آهن دورود – خرم‌آباد روز یکشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۴، با موفقیت و رعایت کامل استانداردهای ایمنی به انجام رسید.

این پروژه عظیم توسط مؤسسه راه‌سازه هلدینگ راه و شهرسازی به عنوان مجری، در دل صعب‌العبور زاگرس اجرا شده است. در جریان این مرحله، پل کیلومتر ۸۴ به عنوان چهارمین پل ویژه برنامه‌ریزی‌شده با نصب ۲۰ عدد تیر بتنی به طول مجموع ۱۵۰ متر و در قالب پنج دهانه ۳۰ متری تکمیل شد. در مجموع، ۱۲۸ عدد تیر در این ۶ پل خاص نصب گردید.

پیش از این نیز پل‌های خاص در کیلومترهای ۱۰۹، ۹۶ و ۴۷ تکمیل شده و هم‌اکنون عملیات اجرایی پل‌های خاص در کیلومترهای ۷۴ و ۹۱ در حال انجام است.

پروژه راه‌آهن دورود – خرم‌آباد با طول کلی ۱۱۴ کیلومتر، شامل ۳۳ کیلومتر تونل و ۵۴ دستگاه پل و تقاطع خاص به طول ۵ کیلومتر است. به اذعان مهندسان و کارشناسان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، این پروژه یکی از سخت‌ترین پروژه‌های عمرانی ایران از لحاظ اجرایی و فنی به‌شمار می‌رود.