شهید نایینی؛ معمار روایت در لحظات حساس
به گزارش سپاه نیوز؛ جواد غلامزاده بوجاری در مراسم چهلمین روز شهادت دکتر علیمحمد نائینی که با حضور مسئولین سپاه و خانوادههای شهدا برگزار شد، با اشاره به ریشههای تربیتی این شهید اظهار کرد: شهید نائینی در بستر مسجد و فعالیتهای فرهنگی رشد یافت و نخستین مسئولیتهای خود را در کتابخانه و پایگاه مسجد خالوی خیابان طالقانی کاشان برعهده داشت.
وی افزود: در سالهای پیش از پیروزی انقلاب، شهید نائینی همراه با جمعی از جوانان انقلابی، در اقدامی شجاعانه مجسمه شاه مخلوع را از میدان کاشان پایین کشید؛ حرکتی که در آن فضای فشار و تهدید، جسارت و باور عمیق انقلابی میطلبید.

بوجاری با تأکید بر بینش ولایی شهید نائینی تصریح کرد: او از نخستین افرادی بود که در ساعات ابتدایی اعلام خبر شهادت حضرت آقا، مسئولیت مدیریت روایت و تنظیم بیانیه رسمی سپاه پاسداران را برعهده گرفت و با آرامش و متانت، متن بیانیهای جامع و راهبردی را تدوین کرد.
غلامزاده ادامه داد: در همان ساعات، شهید نائینی با هماهنگی گسترده با نهادهای انقلابی و رسانهها، زمینه صدور بیانیههای حمایتی و تبیینی را فراهم کرد و نقش مؤثری در سیاستگذاری روایت انتصاب سید مجتبی خامنهای بهعنوان رهبر عالیقدر انقلاب ایفا کرد.
وی با اشاره به برگزاری اجتماع بیعت مردم تهران در نوزدهم اسفندماه گفت: شهید نائینی از بانیان و پیگیران اصلی برگزاری این اجتماع بود و با تأکید بر برگزاری مراسم در همان ساعت اولیه، معتقد بود بیعت با رهبری باید جلوهای متمایز و استثنایی داشته باشد؛ تصمیمی که به برگزاری یکی از ماندگارترین اجتماعات بیعت در تهران انجامید.
غلامزاده بوجاری خاطرنشان کرد: شهید نایینی از ابتدای جنگ تحمیلی از کاشان هجرت کرد و هشت سال در جبهههای دفاع مقدس حضور داشت و پس از آن نیز در مسئولیتهای مختلف ملی، بیهیاهو و به دور از خودنمایی خدمت کرد.
وی در پایان تأکید کرد: دکتر نائینی علاوه بر عضویت در هیئت علمی دانشگاه، مسئولیت سنگین روابط عمومی و سخنگویی سپاه را به صورت شبانهروزی برعهده داشت و تا واپسین لحظات عمر، در خط مقدم جهاد رسانهای و دفاع از آرمانهای انقلاب حضور داشت.