صادرات و واردات بیش از ۵۳ هزار تن کالا از گمرک سیریک در ۱۰۰ روز گذشته

صادرات و واردات بیش از ۵۳ هزار تن کالا از گمرک سیریک در ۱۰۰ روز گذشته

صادرات و واردات بیش از ۵۳ هزار تن کالا از گمرک سیریک در ۱۰۰ روز گذشته
فرماندار شهرستان سیریک از صادرات و واردات بیش از ۵۳ هزار تن کالا از گمرک این شهرستان در ۱۰۰ روز گذشته خبر داد و گفت: بندر سیریک به عنوان فعال‌ترین بندر شرق استان هرمزگان، نقش مهمی در تداوم جریان تجارت و تأمین کالا ایفا کرده است.
کد خبر: ۳۵۵۵۴
جمعه ۲۲ خرداد ۱۴۰۵ - ۲۱:۰۲

به گزارش سپاه نیوز، رضا شهیدیان فرماندار شهرستان سیریک به همراه جهان‌الدینی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری از روند ترخیص و بارگیری کالا در گمرک بندر سیریک بازدید کرد.

شهیدیان در حاشیه این بازدید اظهار کرد: در ایام جنگ و پس از آن، با توجه به توقف خدمات بندری در شهرستان‌های جاسک و بندرلنگه به دلیل آسیب‌های ایجاد شده، بندر سیریک به عنوان فعال‌ترین بندر شرق استان، مسئولیت مهمی در حوزه صادرات و واردات کالا بر عهده داشت.

وی افزود: از ابتدای فروردین‌ماه سال جاری تاکنون، ۴۶ هزار تن انواع میوه و تره‌بار، خشکبار و سنگ‌های معدنی به ارزش ۱۱ میلیون و ۸۶۱ هزار دلار از بندر سیریک به بنادر شناص، خصب، مسقط و سویق کشور عمان صادر شده است.

فرماندار سیریک ادامه داد: همچنین ترانزیت یک‌هزار و ۹۰ دستگاه خودروی سواری و کامیونت در قالب ۶۸ فقره اظهارنامه به وزن چهار هزار و ۲۶۰ تن، از طریق این بندر به مقصد کشورهای آسیای میانه و عراق انجام شده است.

شهیدیان خاطرنشان کرد: در راستای دستور استاندار هرمزگان و مصوبات قرارگاه اقتصادی استان برای تأمین کالاهای اساسی مردم، رویه ملوانی در بنادر سیریک و کوهستک بدون وقفه ادامه داشته و در این مدت حدود ۲ هزار و ۳۰۰ تن انواع کالا شامل برنج، روغن، پارچه، بادام، گردو، لوازم خانگی و دیگر اقلام به ارزش ۸.۵ میلیون دلار وارد استان شده است.

وی در پایان از تلاش کارکنان مجموعه بنادر و دریانوردی، گمرک و شرکت‌های خصوصی مستقر در بنادر سیریک و کوهستک قدردانی کرد و گفت: این مجموعه‌ها در ایام جنگ و پس از آن با فعالیت دو و حتی سه شیفت، اجازه ندادند خللی در روند صادرات، واردات و خدمات‌رسانی به تجار ایجاد شود.

اخبار سپاه پربازدیدها استان ها عکس