یادواره ۲۶ شهید مدافع سلامت سپاه پاسداران برگزار شد
به گزارش سپاه نیوز، همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان (ع)، مراسم باشکوه تجلیل از خانوادههای ۲۶ شهید مدافع سلامت سپاه در جنگ تحمیلی دوم و سوم با حضور مقامات عالیرتبه لشکری و مسئولان ارشد نظام سلامت کشور برگزار شد.
سردار دکتر بینات، معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دبیر یادواره شهدای سلامت، ضمن گرامیداشت ایام سوگواری ماه محرم، بر لزوم پاسداشت مجاهدتهای کادر درمان و تجلیل از خانوادههای ۲۶ شهید مدافع سلامت این نهاد تاکید کرد و حملات وحشیانه نظام سلطه به مراکز درمانی را به شدت محکوم نمود.
وی با اشاره به تقارن این مراسم با ایام حزن و اندوه ماه محرم گفت: این محفل معنوی در رسای شهادت آموزگار بزرگ شهادت و آزادگی، حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش، و به منظور بزرگداشت نام، یاد و راه شهدای عزیز کادر درمان برگزار شده است.
معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ۲۶ شهید نظام سلامت سپاه با مجاهدت و بذل جان، سلامت و حیات را به همرزمان خود هدیه کردند، اظهار کرد: پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان و کارشناسان بهداشتی که در عرصههای مختلف از جمله جنگ ۱۲ روزه و جنگ رمضان خلعت شهادت پوشیدند، مایه افتخار ما هستند و این مجلس برای تجدید میثاق با آرمانهای آنان و تکریم خانوادههای معظمشان برپا شده است.
وی با اشاره به نقض آشکار خطوط قرمز بینالمللی توسط دشمنان افزود: شقیترین افراد در نظام الحاد و سلطه جهانی، با بمباران و هدف قرار دادن مراکز درمانی، خباثت خود را در برابر کسانی که در حال خدمترسانی و اهدای سلامت به مجروحین هستند، به نمایش گذاشتند.
سردار بینات با بیان اینکه کادر درمان احساس مسئولیت سنگینی در قبال خون شهدا دارند، خاطرنشان کرد: همه ما وظیفه و رسالتی خطیر بر دوش داریم تا راه پرفروغ ستارگان نظام سلامت سپاه و کشور را پاس بداریم و در مسیر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، جهادگرانه نام و یاد این شهدا را زنده نگه داریم.
دبیر این یادواره با اشاره به حضور ارزشمند خانوادههای شهدا در این مراسم گفت: حضور این عزیزان مایه آبرو و قداست معنوی محفل ماست و از تمامی دستاندرکاران، بهویژه ریاست دانشگاه علوم پزشکی بقیهالله (عج)، مسئولین بهداشت و درمان نیروهای مسلح و فرماندهان جهادی که در برگزاری این یادواره یاریرسان بودند، صمیمانه قدردانی میکنیم.
راه شهید بلاغی هرگز متوقف نخواهد شد/ فرزندانم را در مسیر ولایتمداری تربیت میکنم
همسر شهید ناوسالار یکم سجاد بلاغی در مراسم تجلیل از خانوادههای ۲۶ شهید مدافع سلامت در جنگ تحمیلی دوم و سوم، با قدردانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بهویژه دکتر جعفری، فرمانده بهداری جنوب کشور برای زنده نگه داشتن یاد شهدا، اظهار کرد: این محبت و تکریم برای ما مایه دلگرمی و افتخار است و هرگز فراموش نخواهد شد.
وی با اشاره به ویژگیهای اخلاقی همسر شهیدش گفت: سجاد عزیزم روانشناسی فرزانه، مجاهدی فداکار و انسانی مهربان بود که عشق به اهلبیت (ع) در تمام وجودش موج میزد.
همسر شهید بلاغی با بیان اینکه این شهید والامقام در شامگاه ۱۵ اسفندماه (مصادف با ۱۶ ماه مبارک رمضان) در پی بمباران بیمارستان تنب بزرگ توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، تبیین کرد: شهادت و مراسم تشییع پیکر مطهر وی با ایام شهادت مولای متقیان، حضرت علی (ع) و شبهای قدر مقارن شد و امروز نیز مراسم بزرگداشت او در ایام محرم برگزار میشود که این تقارنها نشانی از لطف و عنایت ویژه اهلبیت (ع) است.
وی با فرستادن پیامی صریح به دشمنان اسلام از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی، ابراز کرد: بدانید که با شهادت مردان این سرزمین، راه آنان هرگز متوقف نخواهد شد؛ ما خانوادههای شهدا با تأسی از حضرت زینب کبری (س)، صبر و استقامت را پیشه خود میکنیم.
همسر شهید بلاغی تصریح کرد: با دست پر از توکل و ایمان به وعدههای الهی قول میدهم که فرزندانم، ابوالفضل و محمدرئوف را در مسیر ایمان، شجاعت، ولایتمداری و خدمت به اسلام و ایران اسلامی پرورش دهم تا ادامه دهنده راه شهدا باشند.
وی با دعا برای عزت و پیروزی رزمندگان اسلام، افزود: از خداوند متعال مسئلت میکنم که رهبر معظم انقلاب اسلامی را در پناه خود محفوظ بدارد و ما را در ادامه راه شهیدان ثابتقدم قرار دهد.
با خون خود و فرزندانم روایگر ایثارگری خواهم بود/ هیچ طلبی از هیچ مسئولی نداریم
همسر و مادر شهیدان جعفری با تاکید بر اینکه حرکت در مسیر ولایت و کربلا وظیفه تکتک آحاد جامعه است، اظهار کرد: پس از شهادت همسر و فرزندش، با تمام وجود راوی و پیامرسان خون شهدا خواهد بود تا این فداکاریها بسترساز ظهور حضرت حجت (عج) قرار گیرد.
همسر و مادر شهیدان رامین و علیرضا جعفری در مراسم تجلیل از خانوادههای ۲۶ شهید مدافع سلامت در جنگ تحمیلی دوم و سوم، با قرائت آیه شریفه «الَّذینَ آمَنوا وَعَمِلُوا الصّالِحاتِ طوبى لَهُم وَحُسنُ مَآبٍ» اظهار کرد: این آخرین آیهای بود که همسرم، پاسدار پرستار رامین جعفری، پیش از شهادت برای من تلاوت کرد.
وی با بیان اینکه من مادر و همسر شهیدان رامین و علیرضا جعفری و همچنین مادر اولین نوجوان بسیجی جنگ، محمد متین جعفری هستم، تصریح کرد: روزی که امام شهیدمان فریاد برآوردند و فرمودند کسی مثل من با کسی مثل یزید بیعت نمیکند، در واقع حکم کربلا را برای تکتک ما مردم صادر کردند.
همسر شهید جعفری با اشاره به ویژگیهای اخلاقی همسر شهیدش گفت: در طول ۱۴ سال زندگی مشترکی که با ایشان داشتم، جز خدمت به مردم چیزی از او ندیدم؛ زندگی ما سراسر خدمت توأم با مجاهدت بود. همسرم چه در روزهایی که به عنوان نیروی جهادی در کردستان حضور داشت و چه در ایام کرونا که به عنوان نیروی فعال بیمارستان بقیهالله (عج) خدمت میکرد، همواره در خط مقدم بود.
وی افزود: در جریان جنگ ۱۲ روزه غزه و جنگ رمضان، زمانی که همسرم احساس کرد جای شهدا خالی است، دست دو فرزندش را گرفت و به عنوان نیروی بسیجی اعزام شد. او در این راه به هیچ مسئولی فحش نداد، از هیچکس گله و طلبی نداشت و تنها به تکلیف خود عمل کرد.
این مادر شهید با تشریح توسل خود به اهلبیت (ع) اظهار کرد: از روزی که فرزندم به شهادت رسید، همواره در مجالس عزاداری درخواست میکردم که برای علیرضای من روضه حضرت قاسم (ع) خوانده شود؛ چرا که فرزند ۱۱ ساله من در روز شهادت امیرالمؤمنین (ع) در حالی که هنوز افطار نکرده بود، به شهادت رسید.
وی خاطرنشان کرد: من به عنوان یک مادر ایرانی و به عنوان یکی از مادران ۳۵۰ کودکی که در جنگ رمضان به شهادت رسیدند، صدای تکتک مادران ایران هستم. این صدایی است که خداوند متعال پس از شهادت همسر و فرزندم به من عطا کرده است.
همسر شهید جعفری افزود: با تمام وجود در این مسیر میایستم و ایستادگی و ایثارگری شهدا را روایت خواهم کرد تا روزی که خون ما به حیات جامعه ارزش ببخشد. امیدوارم خون من و سه فرزند دیگرم در تداوم این راه، بانی و زمینهساز ظهور حضرت حق قرار گیرد.
در جنگ تحمیلی با کمترین امکانات و از طریق غنیمتگیری مقابل دشمن ایستادیم
پدر شهید قیم در مراسم تجلیل از خانوادههای ۲۶ شهید مدافع سلامت در جنگ تحمیلی دوم و سوم، با اشاره به جایگاه ابدی و ازلی پروردگار گفت: وی با بیان اینکه حکمت الهی بر این ایجاد شده است که بیافریند، اظهار کرد: ما انسانها با خدا هستیم و مسیر تکامل را به همراه او طی میکنیم.
وي با اشاره به مسئولیتهای انسان در این دنیا و سفر به عالم برزخ و قیامت افزود: این مسیر تکامل ماست.
این پدر شهید با یادآوری وضعیت منطقه آبادان در دوران پیش از انقلاب اسلامی بیان کرد: وی با بیان اینکه قبل از انقلاب تمرکز زیادی بر غربی بودن این منطقه شده بود، اظهار کرد: الحمدلله خدا علمای بزرگ و مراجع و استادان بسیار خوب و بزرگی را در آبادان قرار داد که منشأ برکات زیادی شدند.
وی به مبحث معاد و پایان جهان از منظر علمی اشاره کرد و گفت: وی با بیان اینکه نظام هستی به دلیل بحث آنتروپی به سمتی میرود که یک زمان باید منفجر شود، اظهار کرد: پس از این انفجار، خداوند نظام هستی جدیدی را ایجاد خواهد کرد که این موضوع در احادیث نیز آمده است.
وی با استناد به سیره علما و احادیث افزود: وی با اشاره به اینکه خداوند پیامبران را مبعوث کرد تا انسانها را از قید و بندها آزاد کنند، گفت: هرچه زودتر به آن دنیا و عالم برزخ برویم و به فیض شهادت نائل شویم، در واقع به بهترین عاقبتبهخیر رسیدهایم.
پدر شهید قیم با بیان اینکه فرزندم یک نخبه علمی و مخلص بود، گفت: بالاتر از عاقبتبهخیر مادی این است که فرزند ما همنشین امام حسین (ع) باشد و در زمان ظهور به همراه امام زمان (عج) بازگردد.
وی افزود: فرزندم از کودکی اخلاص خاصی به امام حسین (ع) داشت، در تمامی مراسمهای عزاداری شرکت میکرد و همواره جلودار و علمدار هیئتهای مذهبی در جنوب و اهواز بود.
این پدر شهید با تاکید بر شاخصه بارز ولایتپذیری شهدا خاطرنشان کرد: وی با بیان اینکه فرزندم به شدت مطیع امر رهبر معظم انقلاب بود، اظهار کرد: او خودش راهش را انتخاب کرد و در تمامی مراسمهای اربعین حضور فعالی داشت و به زائران خدمات پزشکی ارائه میداد.
وی به دوران دفاع مقدس و کمبودهای شدید تسلیحاتی اشاره کرد و افزود: وی با بیان اینکه ما در زمان جنگ هیچچیز نداشتیم و کل سپاه خوزستان تنها ۱۵ آرپیجی در اختیار داشت، اظهار کرد: ما با تکیه بر غنیمت گرفتن کلاشینکف و تانک از دشمن حمله میکردیم و با دست خالی ایستادگی کردیم.
پدر شهید قیم با اشاره به اینکه در آن دوران با همت مردم جهاد سازندگی و سپاه راهاندازی شد، گفت: در حالی که پیش از انقلاب حتی پنیر و پتو را هم وارد میکردیم و در سالهای ۵۴ و ۵۵ به یک کشور کاملاً مصرفکننده تبدیل شده بودیم، امروز به برکت انقلاب در تمامی عرصهها خودکفا شدهایم و همه چیز داریم.
وی با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت حول محور ولایت فقیه بیان کرد: ما باید با هم وحدت داشته باشیم و از تمامی مسئولان دفاع کنیم، اما نباید به خاطر وحدت، حرف ولی فقیه را زیر پا بگذاریم.
این پدر شهید با اشاره به دو نکته مهم از امام خمینی (ره) در خصوص ولایت فقیه گفت: امام (ره) فرمودند پشتیبان ولی فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد و همچنین تأکید داشتند که ولایت فقیه ضد دیکتاتوری است؛ بنابراین رعایت سکوت وحدتبخش و پذیرش فصلالخطاب بودن ولی فقیه بر همگان واجب است.