سپاه نیوز: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: ظرفیت‌های داخل از عوامل فتح خرمشهر و نیاز امروز جامعه است.

سپاه نیوز: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: ظرفیت‌های داخل از عوامل فتح خرمشهر و نیاز امروز جامعه است.

سپاه نیوز: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: ظرفیت‌های داخل از عوامل فتح خرمشهر و نیاز امروز جامعه است.
کد خبر: ۵۷۱۵
دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷

 

به گزارش سپاه نیوز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم گنجعلی مسئول نمایندگی  ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با گرامیداشت فرا رسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر این روز را یك روز فراموش نشدنی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و  اظهار داشت: فتح خرمشهر روز تجلی نیروی الهی و مقاومت مردم و رزمندگان ایران و سمبل مقاومت بود که به همین دلیل  فتح خرمشهر به روز ایثار و مقامت نامگذاری شده است.

 

وی به انجام عملیات بیت المقدس در راستای آزادسازی خرمشهر به عنوان یک عملیات سرنوشت‌ساز اشاره و عنوان کرد: با وجود اینکه دشمن تا بن دندان مسلح بود و در طول 35 روز مقاومتی که توسط رزمندگان اسلام، مردم ایران و مردم خرمشهر انجام شد در نهایت خرمشهر سقوط کرد که این موضوع  در تاریخ  تسخیر شهرها در جنگ‌های معاصر بی‌نظیر است چراکه مقاومت مردم  35 روز طول کشید و بعد از حدود 29 ماه  عملیات بیت المقدس انجام  گرفت و خرمشهر آزاد شد.

 

مسئول نمایندگی  ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در تبیین پیام آزادسازی خرمشهر با بیان اینکه این موضوع از دو محور قابل بررسی است، گفت: پیروزی و فتح خرمشهر در روحیه رزمندگان اسلام و مردم ایران بسیار مؤثر بود و در مقابل در تضعیف روحیه دشمنان اسلام که برای ساقط کردن ایران و از بین بردن حکومت نوپای اسلامی هم دست شده و برنامه‌ریزی کرده بودند بسیار نقش اساسی داشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین گنجعلی افزود: انجام عملیات المقدس در راستای آزادسازی خرمشهر آن چنان بزرگ بود که حتی رادیوها و رسانه‌‌های بیگانه، از قدرت چنین عملیاتی متحیر ماندند.

 

وی ادامه داد:  در رسانه‌های خارجی جریان شکست صدام در بحث عملیات  بیت المقدس بسیار جهانی شد و با وجود آن که آنها بسیاری از عملیات‌ها و پیروزی‌هایی که ایران داشت را کتمان کرده و رسانه‌ای نمی‌کردند اما بحث آزادسازی خرمشهر را نتوانستند انکار کنند.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان به كلام امام خمینی(ره) مبنی بر اینكه «خرمشهر را خدا آزاد كرد»، اشاره و بیان کرد: این سخن حكیمانه‌ امام(ره) در این جهت بود که این پیروزی موجب غرور و خودخواهی رزمندگان اسلام نشود چراکه نمونه آن در صدر اسلام وجود داشته بنابراین حضرت امام(ره) با نگاه عرفانی و الهی که داشت این جمله را بیان فرمود.

 

حجت الاسلام والمسلمینگنجعلی فتح خرمشهر را نقطه عطفی در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دانست و عنوان کرد: این پیروزی و فتح توانست آغاز و نقطه اوجی برای فتوحات دیگر باشد به این صورت که یک شاخص بسیار بزرگی جلوی رزمندگان اسلام قرار گرفت که این پیروزی شاخص را نگاه کنند و عملیات‌های دیگر را با روحیات بهتر انجام و به پیروزی‌های دیگر نیز برسند که اینگونه نیز شد.

 

وی نقش جوانان را در فتح خرمشهر تعیین‌کننده دانست و یادآور شد: در فتح خرمشهر بیشترین نقش، نقش جوانان و فرماندهان جوان  و نیروهای بسیجی، سپاهی و ارتشی بود که گوش به فرمان ولایت درحال جهاد بودند بنابراین حماسه آزادسازی خرمشهر فرصتی برای بازنمایی روح مقاومت، ایثار و مجاهدت به نسل جوان و دانشجویان است.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به عوامل اصلی فتح خرمشهر، بر حفظ اتحاد و انسجام نیروهای مسلح و گوش به فرمان ولایت بودن تاکید و بیان کرد: اگر تمام نیروهای مسلح ما اتحاد و انسجام کافی را داشته و گوش به فرمان ولایت باشند پیروزی‌های ما حتمی است که  این نوید را قرآن داده است.

 

وی با اشاره به هجمه‌های دشمن در جنگ نرم به خرمشهرهای پیش رو اشاره و عنوان کرد: امروز جنگ نرم، تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی از سوی دشمنان نظام اسلامی به وضوح در شبکه‌های مجازی دیده می‌شود که با توطئه‌ها و هجوم فرهنگی به مقابله با نظام اسلامی آمده‌اند که اگر جوانان ما در این شرایط زیرک و وقت شناس بوده و بصیرت داشته باشند و راه و راهنما را بشناسند که به طور قطع اینگونه است می‌توانند در مقابل دشمن نیز مقاومت کنند و با این مقاومت به پیروزی‌های بزرگ دست یابند.

 

وی ادامه داد: رشد و شکوفایی جامعه در گرو مقاومت، ایثار،  صبر و تلاش، اطاعت از رهبری و تکیه نکردن بر دشمن و توجه به ظرفیت‌های داخل است.

 

مسئول نمایندگی  ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خاطرنشان کرد:  اگر در طول دفاع مقدس با حداقل امکانات به پیروزی رسیدیم در شرایط امروز که جامعه ما در اوج اقتدار است اگر ما تکیه به خود داشته باشیم و صبر و مقاومت را پیشه کنیم و قناعت را در زندگی خود مورد توجه قرار دهیم و دولتمردان نگاه به بیرون وغرب نداشته و بر روی پای خود و به ملت متکی باشند و به قدرت ولایت اعتماد داشته باشند به طور قطع ما پیروز خواهیم بود.

 

انتهای خبر/09

ارسال نظر
captcha