سپاه نیوز: سردار عبدالله پور خدمت رسانی مطلوب سپاه قدس گیلان را به زائرین اربعین حسینی جمهوری آذربایجان و حوزه قفقاز مطرح کرد.

سپاه نیوز: سردار عبدالله پور خدمت رسانی مطلوب سپاه قدس گیلان را به زائرین اربعین حسینی جمهوری آذربایجان و حوزه قفقاز مطرح کرد.

سپاه نیوز: سردار عبدالله پور خدمت رسانی مطلوب سپاه قدس گیلان را به زائرین اربعین حسینی جمهوری آذربایجان و حوزه قفقاز مطرح کرد.
کد خبر: ۶۴۱۵
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳

 به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس استان گیلان در گفت و گویی به تشریح اقدامات سپاه این استان در خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی جمهوری آذربایجان و حوزه قفقاز پرداخت.

 

سردار عبدالله پور با اشاره به حضور زائرین آذربایجانی در استان گیلان گفت: سپاه قدس گیلان برای سومین سال پیاپی با همکاری سازمان ها، ادارات و نهادهای استان اقدام به خدمت رسانی به زائرین امام حسین(ع) از جمهوری آذربایجان و حوزه قفقاز نموده است.

 

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به آمار زائرین اربعین حسینی اظهار کرد: در پی میزبانی شایسته گیلانی ها آمار زائرین غیر ایرانی که وارد استان می شوند هر سال افزایش پیدا می کند به گونه ای که در سال ۹۵ حدود ۶ هزار زائر وارد گیلان شدند و در سال 96 آمار این زوار به ۱۰ هزار نفر رسید و پیش بینی می شود امسال این زوار به ۱۳ هزار نفر برسد.

 

وی افزود: سپاه قدس استان گیلان برای پذیرایی و پشتیبانی از زائرین با بهره گیری از ظرفیت داخلی و نیز یک ستاد هماهنگی با حضور مدیران ادارات و نهاد های استان از جمله استانداری، فرمانداری ها، سازمان اوقاف، صدا وسیما، حج و زیارت، کمیته امداد، ستاد بازسازی عتبات عالیات و ...تشکیل داده است ؛ علاوه بر این در  آستارا نیز با محوریت سپاه و فرمانداری آن شهرستان اقدام به تشکیل ستاد شهرستانی شده است.

 

فرمانده سپاه قدس استان گیلان در ادامه بیان داشت: چهار موکب بزرگ توسط سپاه این استان در پایانه مرزی، امام زاده قاسم آستارا، امامزاده هاشم بخش سنگر و در شهر لوشان برای خدمات رسانی به این زوار برپاشده است و این موکب ها متشکل از محل اسکان، پذیرائی، درمان و بحث مبلغین با سه زبان ترکی استانبولی، لاتین و همچنین روسی می باشد.

 

وی در رابطه با خدمات رسانی به زوار یادآور شد:  اقلام داروئی و بیش از ۲ هزار تخته پتو در اختیار موکب ها قرار داده است و نزدیک به ۳ هزار پخت جهت پذیرایی برای سه وعده در روز در نظر گرفته شده است.

 

سردار عبدالله پور با اشاره به خدمات دیگر به زائرین حسینی تاکید کرد: از جمله خدمات دیگر به زائرین فعالیت های فرهنگی با چاپ و توزیع بروشور منطبق با گفتمان انقلاب اسلامی است و امیدواریم که میزبانی شایسته از زائرین اربعین حوزه قفقاز و جمهوری آذربایجان داشته باشیم.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: مردم منطقه صمیمانه از موکب های برپاشده در آستارا جهت پذیرائی از زائرین پشتیبانی می کنند و شور و شوقی وصف ناپذیر جهت پذیرائی از زائرین جمهوری آذربایجان و زائرین حوزه قفقاز ایجاد شده است.

 

ارسال نظر
captcha