سپاه نیوز: مسئول بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) گفت: ۲۶۰۰ ویزیت رایگان توسط سپاه امام رضا(ع) در مناطق سیل‌زده استان گلستان صورت گرفت.

سپاه نیوز: مسئول بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) گفت: ۲۶۰۰ ویزیت رایگان توسط سپاه امام رضا(ع) در مناطق سیل‌زده استان گلستان صورت گرفت.

سپاه نیوز: مسئول بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) گفت: ۲۶۰۰ ویزیت رایگان توسط سپاه امام رضا(ع) در مناطق سیل‌زده استان گلستان صورت گرفت.
کد خبر: ۷۶۸۰
سه‌شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷

به گزارش سپاه نیوز؛ روحانی مسئول بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) استان خراسان رضوی در گفت‌‌وگویی با اشاره به آخرین اقدامات این استان در امدادرسانی به مناطق سیل‌زده گلستان اظهار داشت: بعد از شدت گرفتن سیل و گستردگی ابعاد آن به لحاظ جغرافیایی، حجم آب و خسارات بسیار وارده در روستا‌ها و شهر‌های کوچک و بزرگ، با تدبیر فرمانده کل سپاه، علاوه بر سپاه دو استان گلستان و مازندران، استان خراسان رضوی معین سه شهر گنبد کاووس، کلاله و مراوه تپه معرفی شد.

 

وی تصریح کرد: به محض صدور این دستور، قرارگاه خدمات‌رسانی در استان گلستان و مناطق سیل‌زده مستقر شد و از همان ساعات ابتدایی بازگشایی 50 کیلومتر راه روستایی، شهری و عشایری مناطق سیل‌زده استان گلستان جهت رساندن سوخت و کمک‌های مردمی، با کمک ماشین آلات و نیروهای جهادی انجام شد.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌رضوی بیان کرد: تقویت دیواره بندهای وسیع منطقه و دیواره‌های تخریب شده رودخانه‌ها و همچنین لایروبی رودخانه‌ها و زهکشی زمین‌های کشاورزی منطقه که تحت خطر سیلاب مجدد بودند آغاز شد.

 

روحانی اضافه کرد: تاکنون در این مناطق دستگاه‌ها و ماشین‌آلات مختلف شامل لودر، بیل بکهو، تراکتور، کمرشکن، جهت بازگشایی راه و لایروبی معابر و لجن‌کش جهت تخلیه آب‌های سیلابی و فاضلاب در منازل سیل زده‌ها، دو دستگاه کف‌کش برای تخلیه آب و بیل زنجیری با کمک آستان قدس رضوی به کارگیری شده است.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی همچنین از اعزام 20 تیم تخصصی و عمومی جهادی تاکنون به مناطق سیل زده خبر داد و گفت: این تیم‌ها شامل تیم پزشکی، گروه طلاب و فرهنگی، تیم‌های تعمیرکار وسایل خانگی و تاسیسات منازل و همچنین تیم‌های عمومی خدمات‌رسان در پاکسازی مناطق سیل زده بودند.

 

وی در تشریح فعالیت‌های این گروه‌ها نیز گفت: توسط تیم پزشکی تاکنون بیش از 2600 ویزیت انجام شده و 600 پک بهداشتی و 50 میلیون دارو رایگان ارائه شد. در بحث فرهنگی نیز از جهادگران طلبه برای انجام مراسمات مختلف برای ایجاد نشاط در کودکان و نوجوانان استفاده شده است.

 

روحانی ادامه داد: تیم استادکاران تعمیرات لوازم منزل نیز در تخصص‌های خود در این مناطق به کار گرفته شدند و تیم‌های عمومی نیز در لایروبی معابر و منازل، تعمیرات ساختمانی، پاک‌سازی و شستشو منازل از اثرات سیل برای رفع و کاهش خسارات سیل زدگان به کمک سیل‌زدگان آمدند.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی یادآور شد: تاکنون اقلامی شامل 50 دستگاه یخچال، 50 تخته فرش، 50 هزار بطری آب معدنی، 20 هزار کنسرویجات و بسته‌های مواد غذایی مختلف، 15 هزار قرص نان، 9 هزار پتو و اقلام مختلف دیگر نیز در بین سیل‌زدگان گلستان توزیع شده است.

 

انتهای پیام/09

ارسال نظر
captcha